Zwanger en kattenbakken verschonen

Hoi,
Ik kan morgen of maandag een test doen of ik zwanger ben. Nog even afwachten...
Alleen komende week is mijn partner in de kost.
Normaal gesproken is hij van de kattenbakken verzorgen maar dat komt bij mij terecht.
Nou heb ik al het een en ander gehoord dat het slecht is om de bakken te verzorgen als je zwanger bent. Weet iemand hier verder wat meer vanaf??
 
Wij hebben ook 2 katten maar door de huisarts en verloskundige werd ons toch echt af geraden om mij de kattenbak te laten doen ook niet met handschoenen werd er gezegt. je mag wel in de aarde met handschoenen aan vertelde ze mij, dus mijn vriend doet de kattenbak en anders in geval van nood mijn familie
 
Ik zou hem gewoon in de kliko gooien en nieuw grit erin. Dan kom je er ook niet aan. Voor een keertje kan het vast geen kwaad. Het gaat ook meer om kittenpoep dan volwassen poep vertelde de gyn mij.
 
Zou het niet doen.Ze raadde het af ivm toxoplasmose wat in de ontlasting zit.Zou het risico niet nemen.Vraag het anders even aan een vriendin of iemand anders.
 
Bij mij maakte het met handschoenen aan niet uit volgens de VK. Je zit niet met je handen in de stront zelf lijkt me.

Ik zal ook wel moeten, mijn mannetje zijn maaginhoud ligt er anders naast voor mij om op te ruimen.

Ben nu 36 weken, en heb de bak al die tijd gewoon verschoont ( maar die van ons doen het meeste buiten)
 
Toxoplasme komt het meest (maar niet uitstluitend) voor in de poep van jonge katten. De volwassen dieren hebben vaak een infectie meegemaakt en zijn beschermd. In de poep zitten eitjes die NIET schadelijk zijn voor ons. Deze eitjes worden na 48 uur WEL schadelijk doordat hun 'eischaal' dan afbreekt. In de tuin werken is dus VEEL schadelijker dan de kattenbak schoonmaken omdat de poep daar al ligt te 'rijpen'. Als in de tuin handschoenen dragen al voldoende is kan het DAGELIJKS schoonmaken van de bak met handschoenen aan dus weinig/geen kwaad. Ik doe het ook zelf maar dan wel elke 24 uur! Je kunt trouwens laten testen of je al eerder een infectie hebt meegemaakt en dus (levenslang) beschermd bent. Vraag ernaar als je een verwijsbrief krijgt voor het bloedprikken!

Succes!

Jacqueline
 
Waarom het risico lopen als het niet hoeft.Zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon niet doen.Mijn VK zei echt "niet doen"
 
Terug
Bovenaan