Zwanger en keelpijn

Sorry dat wist ik niet...Ik zou contact opnemen met de huisarts en die schrijft dan iets voor wat wel kan. Blijf er in ieder geval niet te lang mee rond lopen en maak dus gewoon een afspraak!

Sterkte en beterschap!
 
hoi
je mag idd ook tijmsiroop, en als je kamille thee drink, maak je dan met verse kamille of kant en klaar zakjes? verse kamille is sterker, en met een scheutje azijn erin is dat een killermachine voor bacterien. dan zakt het met een paar dagen vaak al wat af en kan je de azijn eruit laten want dat is wel vies, je hoeft het dan ook alleen te gorgelen ipv doorslikken. mijn vk adviseerde zodifrax ofzo, drankje bij de apotheek om meer weerstand te krijgen. als het echt niet gaat mag je normaal een antibioticakuur van de ha, nitrofurantoine was dat maar die mag niet vlak voor de bevaling, sterkte
 
In principe maakt het niet uit wat voor een snoepjes je pakt, al zijn het gewoon zuurtjes, als je er maar op kan zuigen. Het belangrijkste bij keelonsteking en keelpijn is dat je keel "aan het werk" blijft dus veel slikken! Veel snoepjes, veel drinken en voor het verdovende effect (wat je anders met Trachitol bereikt :eek:( ik en ook fan) een waterijsje pakken?
Ik weet dat ik bij mijn eerste ook keelonsteking kreeg en flink verkouden werd, achteraf gezien vlak voor de bevalling. Ik dacht echt; hoe heb ik voldoende lucht om te persen als het deze week komt? Nou op het moment supreme en 1½ dag erna heb ik nérgens last van gehad!! Daarna kwam het wel weer terug helaas... Maar in mijn beleving heeft moeder natuur dat allemaal prima geregeld!
En idd een lepel honing werkt beter dan hoestdrank is laatst aangetoond, aangezien dat echt een laagje legt in je keel. Dat is met keelonsteking ook wel erg prettig!
Gorgelen met zout water doen ook veel mensen voor de ontsmetting trouwens.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent! Ik ben toen met 39wk.2dg bevallen dus wie weet is het bij jou ook een voorbode ;o)

Groetjes Sas
 
Hibitane is een optie.......trachitol mag niet......ik heb t aan de huisarts en de apotheek en al gevraagd...das ongeveer t enige dat je kan proberen en ipv dropjes winegums......

groetjes bianca
 
Hi,

Tnx voor al jullie reacties.
Kom net terug van de huisartsenpost. Ik heb een virale luchtweginfectie (ben daar al gevoelig voor vanwege mijn astma) en daar is eigenlijk niks aan te doen. Bacterieel krijg je evt. antibiotica, maar tegen virussen helpt dat niet.

Ik heb nu een ascal poeder gekregen om te gorgelen. Deze mag ik niet doorslikken, dit omdat dit bloedverdunnend werkt en gezien de op komst zijnde bevalling is dat niet zo handig. Daarnaast mag ik ook nog 8 paracetamol en als het na het weekend niet over is, terug naar de huisarts.

Gr. Tamara.
 
Antibiotica werkt niet op virussen maar op bacteriën dus ook niet op een verkoudheid en keelpijn. Dit is de grootste mis opvatting. Strepsel en tragitol  mag je niet hebben. Dus ik zou niet op Internet gaan kijken want daar wordt je geen steek wijzer van. Ga naar de huisarts/ apotheek en/of bel je vk. Die weten wat je mag hebben. Ik heb ook sinds vrijdag een goed virus te pakken maar ik heb besloten om maar even Door te zetten en tot maandag te wachten. Hoe moeilijk het ook is. Kan of wil je niet wachten bel je gewoon de huisartsen post (hier betaal je wel veel meer voor)
 
Terug
Bovenaan