Zwanger en, maat(je) meer.

Ik ben net moeder geworden 4 weken geleden ik ging m'n zwangerschap ik met maatje 48 nu zit ik op 46/44 ik Had helaas zwangerschapsuiker dus ik mocht nier zoveel ! Tegen mij waren ze ook hele tijd aan het hameren op m'n gewicht en door te zeggen zware bevalling is door dat je zwaar bent is absoluut niet waar mijn bevalling was super makkelijk gegaan !  Meiden zet hem op !! ... iedereen is mooi dus jullie ook ik voelde me vaak dik als zwanger maar later verdween dat meteen als jullie nog vragen hebben hoor het graag !!

Hoi allemaal,

hier ook zwanger met een maatje meer. Ben 28 februari uitgerekend en mag tot nu toe niet klagen. Tot nu toe niks aangekomen maar juist 2 kilo afgevallen.

Vorige week naar het ziekenhuis geweest voor een glucose test maar dat is niet goed afgelopen. Wat kan je daar beroerd van zijn zeg! Dus nu 3 dagen een dagcurve bijhouden. Gelukkig zijn ze bij mij niet aan het hameren op me gewicht. Eigenlijk zeggen ze er weinig over.

Zet hem op allemaal!

Hallo dames!

Hier ook iemand met een maatje meer, 48/50.

Ik ben nu 15 weken zwanger, en vooral moe. Misselijkheid ben ik inmiddels een paar weken vanaf.

Het is ons eerste kindje, en ik ben uitgerekend op 7 juni. In verband met mijn bmi ben ik wel doorgestuurd naar het ziekenhuis, maar mag in overleg (en zolang het goed blijft gaan) bij mijn verloskundige blijven. Wel willen ze dat ik naar het ziekenhuis ga voor de groeiecho's en de bevalling.

Ik hoop dat jullie een hele fijne zwangerschap tegemoet gaan!

Groetjes Kachiri

Hallo allemaal,

Ik ben morgen 21 weken zwanger. Ik lees bij bijna iedereen dat ze naar de gyn doorgestuurd zijn. Ik heb hier van mijn vk nog niks van gehoord, ookal ben ik ook maatje 50.

Ook ga ik wel naar het ziekenhuis met medische noodzaak, maar dit omdat ik graag zelf in ziekenhuis wil bevallen.

En hoewel ik maatje meer ben, vind ik de manier hoe ze hier mee omgaan erg prettig. Het wordt wel benoemd maar niet als probleem gezien.

Ook ik krijg wel extra groeiechos, maar zo erg vind ik dat niet

<p style="text-align: left;">Hoi hoi!</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Ik ben momenteel 37 weken zwanger van ons eerste kindje en begon met een gewicht van 74 kilo (ben 1.64 lang) dus al wat steviger. Weeg momenteel zelfs 101 kilo dus ben behoorlijk wat aangekomen...</p>
<p style="text-align: left;">Ik loop gewoon onder begeleiding vd vk in het zkh. Heb inderdaad extra onderzoeken gehad zoals een suikertest en extra groeiecho's maar alles is goed verder...</p>
<p style="text-align: left;">Ze benoemen het ook niet iedere keer, wat ik zelf prettig vond omdat het toch een 'dingetje' is voor mij. Ik vond het ook erg vervelend dat ik wel die kilo's aankwam maar je niet echt een babybuik zag.. maar dat is natuurlijk erg persoonlijk voor iedereen...</p>
<p style="text-align: left;">Toevallig het onderwerp thuisbevallen besproken en in principe is het zo als je een (veel/gevaarlijk) hoog bmi hebt raden ze je af om thuis te bevallen ivm de grotere kans op complicaties.</p>
<p style="text-align: left;">Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust hoor!!</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes</p>

Volgens mij mag ik ( aangezien mijn eerste bevalling soepel verliep ) thuis bevallen. Maar dat wil ik zelf niet. Ik heb het ziekenhuis als erg prettig ervaren.

Verder ben ik gewoon bij een vk en die doet ook alle echo's. De suikertest krijg ik wel maar dat is geen probleem. De extra echo's heb ik de vorige keer als voordeel gezien, je krijgt je kindje toch vaker te zien ☺️

verder hoeft het volgens mij niet zoveel te zeggen, ik ben behoorlijk zwaar (122 kg bij 1.80 m) maar zelfs met 8 weken is een uitwendige echo prima gelukt.

Het enige wat er dit keer gezegd is "probeer niet zo veel extra aan te komen". Dat was mijn eigen doel ook al. De vorige keer ben ik zo'n 9 kilo aangekomen totaal, die waren er na de bevalling meteen weer af.

Terug
Bovenaan