Zwanger en menstruatiepijn verder geen symptomen

Hallo allemaal,

Sinds een week weet ik dat ik in verwachting ben van mijn eerste kindje! Ontzettend blij want het kindje is enorm gewild.
Het zou nu ongeveer 6/7 weekjes oud moeten zijn.

Nu zijn er wel wat dingen waar ik mij zorgen over maak.
Ik heb namelijk geen echte zwangerschapsklachten! Het enige waar ik last van heb zijn menstruatie achtige krampen en snel vermoeid/prikkelbaar. Ook moet ik wel iets vaker plassen. Maar verder geen misselijkheid/pijnlijke borsten etc. Gelukkig heb ik verder geen bloedverlies gehad, alleen een klein beetje lichtroze afscheiding na gemeenschap met mijn man.
Nu lees ik veel dingen op internet over een dreigende miskraam of een missed abortion etc. Hier ben ik best bang voor! Dit omdat ik in mijn omgeving best wat mensen ken die een miskraam hebben gehad.

Mijn eerste echo is 27 oktober, dat worden dus nog drie lange weken!
Is er iemand die mijn klachten herkend?

Liefs, Angela

Hier noem je toch al zo'n vier verschillende soorten sympthomen. Maak je er niet druk om. De een voelt heel veel en de ander wat minder.

Je hebt er toch geen invloed op of het goed gaat. Je kunt alleen duimen en hopen.  Wat heb je trouwens pas laat de eerste echo.  Ik ben nu 6.2weken (tweede kind) en heb de 19e al een echo

Maak je geen zorgen. Je had teee streepjes op je test, dat is bewijs genoeg! Bij mij kwamen de symptomen vanaf week acht pas.... en die verdwenen volledig weer bij week 12. Toch nu al 38 weken in verwachting van een gezonde kleine man! Gefeliciteerd en geniet! Het gaat heel snel voorbij! 

Het enige waar ik mij eigenlijk het meeste zorgen over maak zijn die vervelende menstruatie krampen. Maar zo lang er geen bloedverlies bij komt zal het wel goed zitten.
Ja ik heb rond de 8-9 weken pas de eerste echo. Zij gaf aan dat dan het beste resultaat te zien was.
Als de echo goed ik ben ik in ieder geval gerustgesteld, maar dat duurt nog even.

Die menstruatiekrampen voelen inderdaad erg vervelend omdat je die verwart met ongesteldheid. Maar de meeste hebben menstruatie krampen in de eerste weken vd zwangerschap. 

Vind altijd zo raar dat het bij zoveel verloskundige verschilt. Ik heb in verleden al welles met 5.5 echo gehad en toen was er ook gewoon hartje te zien. 9a10wwken wachten op eerste echo lijkt me erg vervelend.
Het is allemaal al zo spannend

Beste gebruiker175707,
Dat is het zeker. En inderdaad omdat het nog zo pril is is het zo spannend. Het lijkt me dat je je erg opgelucht voelt als je op de echo een kloppend hartje ziet en dat alles goed zit. Daarom ben ik blij als ik over drie weken de eerste echo heb. Dan is die spanning eraf. 

Angela,
die krampen die je voelt in je baarmoeder is alleen maar een teken dat je baarmoeder aan het groeien is. Had ik last van en toen nagevraagd aan mijn verloskundige en zij zei toen dat dat het was. En de kwaaltjes kunnen nog komen hoor.

Terug
Bovenaan