Zwanger en net nieuwe baan

Vanochtend ben ik er achter gekomen dat we een2e kindje krijgen!!
Zo leuk!!
Alleen ik heb net een nieuwe baan...
Aankomende week ga ik mijn contract tekenen...
Wat nu?

We waren een half jaartje aan het klussen, en er kwam een nieuwe baan op mijn pad.
Die heb ik aangenomen..
Maar vanochtend dacht ik ineens ik had al ongi moeten worden, maar de vorige keer duurde het ook 13 wkn voordat ik ongi werd.
Dus meer even voor de zekerheid een test gedaan, positief dus.

Ik ben blij!!!
Maar heb ook last van een maar gevoel...
Wat vinden jullie?
Hoe moet ik dit gaan brengen bij mijn werkgever?

Liefs....

He meid,

Gefeliciteerd met je zwangerschap en je nieuwe baan!
Je bent nog lang niet verplicht om het te vertellen op je werk, dus ik zou er ook nog niets van zeggen. Gewoon beginnen met werken en over een tijdje vertellen.

groetjes en succes ermee,
Dion

Van harte!

Ik ben zelf altijd voor eerlijkheid dus ik zou het bij het tekenen van het contract vertellen. Dikke kans dat ze je gewoon in dienst nemen omdat ze je eerlijkheid waarderen. Het laat namelijk ook zien wat ze aan je hebben en dat je te vertrouwen bent.
Ik denk namelijk dat als je het niet verteld de relatie toch "verpest" is als je binnenkort alsnog horen dat je zwanger bent.
Wat je misschien wel kunt doen is, als je je oude baan nog niet hebt opgezegd deze aanhouden totdat je weet of je nieuwe werkgever je toch in dienst neemt als je het verteld bij het ondertekenen.

Hoi,

Ik zou het nog niet vertellen hoor. Je hebt kans dat je er dan na je proeftijd gelijk uitligt of dat ze niet eens met je willen beginnen. Terwijl als jij je eerst kunt bewijzen dan zien ze wie jij bent en wat je kunt en is er best een redelijke kans dat je daarna gewoon kunt blijven.

Syl
35+2

Zelf denk ik dat de eerlijkheid het langst duurt; ik heb zelf bij de contractonderhandelingen van mijn huidige baan verteld dat we nog graag een kindje willen en na 6 maanden kon ik dan ook opgelucht meedelen dat ik zwanger ben. Ze waren oprecht blij (en hadden het uiteraard kunnen zien aankomen).
Ze mogen je er niet om ontslaan (of niet aannemen), maar daarin zal een werkgever nooit eerlijk zijn. Maar ik zou het gewoon zeggen hoe het is; dat het ook voor jezelf een verrassing is.

hallo

als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!! en als tweede ik zou het zeker nog
niet vertellen!!!! gisteren is er bij ons een meisje op staande voet ontslagen om 2
redenen. de belangrijkste ze was hondsbrutaal tegen personeel en klanten. echt niet
normaal wat een grote mond die had!! en als tweede ze was 10 weken zwanger en
vertelde dit tegen haar naaste collega's, maar dat ze het niet tegen de leidinggevende
mocht zeggen. ze wilde dit een half jaar voor zich houden totdat ze een jaarcontract
had. ze zou het dus vandaag weg laten halen. die had dat dus beter niet kunnen zeggen
, want nu is ze haar baan kwijt. maar dit is dus voornamelijk wegens haar gedrag.
als je het kindje toch laat weg halen kan je net zo goed je mond houden of open kaart
spelen. en als derde hoef je het nog niet te melden, want hoe hard het ook klinkt er
kan altijd iets mis gaan. dan heb je misschien geen baan en geen kindje en normaal
vertel je het ook pas na de 12 weken. officieel mag je er zelfs nog langer mee wachten. uiterlijk 3 maanden voor je uitgerekende datum moet je het melden. dus
voel je niet schuldig hoor. die leidinggevende zijn over het algemeen nogal allergisch
voor zwangere vrouwen.

veel succes met je nieuwe baan en zwangerschap
veel liefs hopvrouw

ik zou het wel vertellen, omdat je anders meteen op verkeerde voet begint bij een werkgever. Wil hij je daarom niet, is het heel jammer, maar dan kan je het beter maar weten.

Zelf heb ik het vandaag andersom gehad, een ex-collega mailde mij of ik nog iemand wist voor een functie bij haar werk, ik vond mezelf wel geschikt dus heb dat teruggemaild, met de vermelding dat ik 6 weken zwanger ben. Ze ziet absoluut mogelijkheden, of ik maandag even wilde bellen om alles te bespreken. Zo   kan het dus ook. Ik weet niet of we er uiteindelijk uitkomen (functie is een dag meer dan ik eigenlijk wil en het salaris is nog onbekend)   maar zwangerschap is dus blijkbaar geen belemmering.

Terug
Bovenaan