Zwanger en net nieuwe baan

Ik zou mijn mond houden. Voor hetzelfde geld had je je contract al getekend en kwam je er toen pas achter dat je zwanger was. Het is niet ongebruikelijk om pas na 12 of 14 weken aan je omgeving mee te delen dat je zwanger bent.
Overigens ben ik zelf - ik ben bijna uitgerekend - nog ergens op sollicitatiegesprek geweest. Of ze me willen hebben weet ik niet, maar ik weet zeker dat mijn zwangerschap nooit de reden van een afwijzing zal zijn.

Hallo meid,

ZEKER JE MOND HOUDEN! je hebt al je huidige baan opgezegd. Dus ik zou het zeker niet zeggen.

Neem het van iemand aan die in het zelfde schuitje heeft gezeten. Ik was vorig jaar zwanger de zwangerschap ging mis bij 23 weken. In de tussentijd zou ik een vaste baan hebben gekregen (toen ze nog niet wisten dat ik zw.   was) bij het bedrijf waar ik 2 en een half jaar werk. Toen men wist dat ik zw. was kreeg ik een JAARCONTRACT toegezegd, toen de zw. mis ging kreeg ik een half jaarcontract. Ik ben snel weer onverwachts zwanger geworden.

Ondertussen was ik dus op zoek naar een andere baan. Ik heb gesolliciteerd (zelfs bij een non-profit organisatie) en ik was aangenomen! Ik realiseerde me daarna pas dat ik de week daarvoor wel een hele rare ongesteldheid had. voor de zekerheid de test gedaan. EN JA HOOR! ZWANGER. Anderhalf week later moest ik op arbeidsvoorwaarden gesprek en vond dat ik het moest zeggen (mede dat ik een hepatitus B spuit moest laten zetten en dat kan niet tijdens een zwangerschap) en wat denk je! ONDANKS MONDELINGE TOEZEGGING kreeg ik de baan NIET!

heb bij de oude werkgever mijn half jaarcontract uitgediend (tot 1 sept) en ben sinds dien een "thuiszit zwangere".

Dus houdt het lekker voor je.

liefs
talke
23 weken 1 dag

o ja, van de week ben ik ook nog op sollicitatiegesprek geweest. Ze kunnen nu niet meer om mijn zwangerschap heen. Het klikte heel goed, maar stonden natuurlijk niet te springen voor iemand die over 2 maanden met zw.verlof gaat. Dus als ik het niet wordt weet ik zeker dat het aan mijn zwangerschap ligt.

liefs
talke

Terug
Bovenaan