zwanger en nieuwe baan?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.

Ik heb even een lastig dillema. Ik heb nu 2 jaar mijn HBO pedagogiek papiertje op zak en nog steeds geen leuke passende baan gevonden. (werk nu als inval op een kinderdagverblijf, ook wel leuk hoor).
Maar nu weet ik dus een week dat ik zwanger ben en had vandaag een sollicitatiegesprek voor de functie: Invalkracht pedagogisch medewerker in een leefhuis voor 11 tot 15 jarige pubers met gedragsproblemen. Veel stress dus en er komt veel op je af en vooral in het begin.
Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en weet niet zo goed wat ik moet doen.
ik hoor maandag of ze me willen hebben ja of nee, maar het gesprek liep heel goed.
Is het wel verstandig nu ik zwanger ben om er zoveel in te investeren, terwijl ik toch wel weet dat ik daarna bij mijn kindje wil blijven? het is dik 2 uur treinen op een dag en onregelmatige diensten.
Ik weet het allemaal niet. 2 grote wensen komen inneens tegelijkertijd.
Heeeft iemand dit ook meegemaakt of misschien een mening erover?
Ik hoor het graag. En zal er dit weekend goed over nadenken en praten met mijn man.

Groetjes berber

Hallo Berber

Mijn verhaal is weer enigszins anders, maar misschien heb je er iets aan. IK had net een nieuwe baan in maart dit jaar als uitgever met als opdracht een nieuw boekenfonds op zetten voor vrouwen.

Omdat zwanger raken al 3 jaar niet lukte, een welkome afleiding.

Ik nam mijn favoriete redacteur aan, die ik kende uit het verleden, al was zij zwanger en zou ze na 4 maanden alweer met verlof gaan - maar wel 3 dagen terug komen daarna.

We grapten al: als jij nu niet maar ook... Als ik nu maar even niet ook...

En ja, hoor, ik bleek zwanger. Zwanger vanaf dag 1 van mijn nieuwe baan en eigenlijk nog eerder dus. Iedereen reageerde echter heel leuk en we hebben goede vervangers geregeld.

Verschil met jou  is wel dat ik wel terug kom na mijn verlof en dat ik maar een uur hoef te reizen met het OV ipv 2 uur. En ik wist het niet van tevoren, godzijdank, want dan had ik ook zo zitten piekeren als jij.

Ik zou zeggen, als het een leuke baan is en je gaat er plezier aan beleven, gewoon doen. Nog even niks zeggen en het melden na een week of 13 zwanger te zijn. Rustig aan doen met treinen en stress, maar je wel inzetten. En wie weet wil je dan nog terug komen ook na je verlof.

Als je echter twijfelt of je het wel aankunt en er als een berg tegenop ziet, zou ik het niet doen. Vooral niet als je na je verlof toch niet terug wilt komen.

Veel succes en wijsheid toegewenst

Martine

hoi martine

Bedankt voor je reactie.
Het verschil is denk ik ook dat het om probleemjongeren gaat en je je in het begin erg moet geven omdat je wel veel scheldpartijen en dat soort dingen kan verwachten.
en het zijn ook slaapdiensten en weekend diensten.
Die man zij ook dat het vrij pittig is en dat jejezel in het begin erg tegenkomt.
En als invalkracht begin je eigenlijk telkens weer opnieuw omdat je minder snel een band opbouwt met de jongeren.
ik denk ook dat je gevoel er 100 procent mee eens moet zijn en dat weet ik nog zo net niet.
Nou ik ga lekker denken het weekend en bedankt

Groetjes berber

hoi martine

En ik zou het trouwens ook niet fijn vinden om met zoiets rond te lopen. Ik denk wel dat je dan scheve gezichten kan krijgen als je het dan verteld.
Eerst maar kijken of ik het krijg.

Groetjes berber

Beste bprins

Wanneer je zeker weet dat je toch niet terug komt na de bevalling en omdat je ook al weet dat het mentaal een zware baan is, zou ik het toch niet doen.
In de eerste plaats ontneem je iemand de kans die waarschijnlijk wel voor de volle honderd procent gaat en ten tweede hebben zwangere vrouwen nou eenmaal  al niet zo'n beste naam in het arbeidswereldje (bij mannen) dus je zou alleen maar weer voldoen aan het beeld dat al bestaat.

Hou lekker de eer aan je zelf en ga genieten van je zo fel begeerde zwangerschap en kijk daarna of je nog weer wilt gaan werken en wat je dan zou wilen doen.

Sterkte met je besliising en veel plezier met je zwangerschap.
Son

Hoi Berber, lastige situatie. Ik kan natuurlijk niet voor je beslissen, maar ik zou het niet doen. Ik werk ook in de jeugdhulpverlening (wel jonge doelgroep), maar weet dat daar ook zeer veel agressie en onderbezetting voorkomt. Lijkt me voor jou en je kindje niet de ideale situatie. Daarbij, krijg je waarschijnlijk eerst een halfjaar contract aangeboden en kunnen ze dus ook zeggen na dat half jaar: de groeten. Ik kan me nl voorstellen dat ze liever iemand willen die niet na de inwerkperiode er alweer 3 maanden tussenuit moet voor verlof. Maar goed, ik zou wel eerlijk zijn tegenover je toekomstige werkgever en dus open kaart spelen. Wie weet kunnen jullie nog wel rond de tafel en de situatie bespreken.
Succes!

hallo,

ik denk dat het beter is voor jezelf om deze aanbieding af te slaan. Omdat het mentaal zwaar is om aan een nieuwe baan te beginnen en je moet niet vergeten dat je zwanger bent. Het is leuk om afleiding te hebben maar niet ten koste van!

Zelf heb ik de ervaring dat zodra je over zwangerschap begint een werkgever toch een soort van huiverig wordt! Ben bij mijn vorige banen verschillende keren behoorlijk gekwetst en ook ontslagen op een rot manier.

De laatste keer wat ik heb meegemaakt slaat echt alles. Ben in september begonnen en in maart heb ik contract verlening gekregen, ik was zwanger geworden in januari. Helaas heb ik een vroeggeboorte gehad met 16 weken. Nu wordt mijn contract om geen enkele reden niet meer verlengd!

Ik bedoel maar te zeggen, misschien heb ik iedere keer pech gehad, denk aan jezelf maar ook aan je toekomstige kindje!

Veel succes met je keuze en veel geluk met je zwangerschap.

Nikky

p.s. nu 6 weken weer zwanger

Poeh wat moet je een lastige keuze maken!
Maar zo te lezen is het wel een pittige baan.
Ik werk zelf met verstandelijk gehandicapten, ook soms ernstig gedragsproblematiek .
In mijn zwangerschap ben ik  iets onzekerder en gevoeliger en dat is lastig als je mensen moet begeleiden die tegen je schelden en agressief kunnen worden.
Succes met je keuze, weeg de voors en tegens maar goed tegen elkaar af.

Terug
Bovenaan