zwanger en nu bloedingen, onzeker geworden....

He meiden,

zoals sommige van jullie weten ben ik zwanger van de 2e, om precies te zijn nu 8 weken en 6 dagen. Het ging allemaal prima, al voelde ik wel wat gerommel en gedoe in mijn buik maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Nu zag ik gistermiddag toen ik ging plassen dat ik een beetje bloed had verloren. Het is van dat bruine/oude bloed zeg maar. Ik schrok me rot! Sindsdien bloedt het een heel klein beetje en loop ik rond met een inlegkruisje. En ik heb ook een soort kramp, voelt eigenlijk als een soort menstruatiekramp. Heb vanochtend even op internet zitten rondneuzen en lees dat dat wel vaker voorkomt. En dat zolang het geen helderrood bloed is er waarschijnlijk niks aan de hand is. Maar ik merk nu dat ik me toch wel zorgen maak! Helemaal omdat mijn vriend in amerika zit voor zijn werk (al enkele weken) en ik er dus niet echt met hem over kan praten. Hij komt gelukkig over 3 dagen thuis. En a.s. dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij de vk, hoop dat zij mij gerust kan stellen....
Moest even mijn verhaal kwijt. Mijn dochterje ligt nu lekker te slapen dus kan ik even rustig met een bakkie thee op de bank zitten, misschien zakt de kramp dan wat... Wordt er zo onzeker van! Heeft iemand van jullie zoiets bij de hand gehad?

hoi miek

met mijn eerste zwangerschap had ik ook nooit bloedingen gehad maar ik ben nu 11 weken zwanger van mijn tweede en toen ik zo ongeveer 5 weken zwanger was had ik ook behoorlijke bloedingen leek op en ongesteldheid d8 dus eigelijk toen dat het een miskraam was maar ben nu al 11 weken zwanger dus is toch goed gegaan ook een 2 weken geleden weer iets bloedverlies maar toch gaat alles goed dus maak je er niet al te druk om want het hoeft echt niks te zeggen

groetjes sabrina

Hoi Miek,
Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen! Zelf heb ik het ook 3 keer meegemaakt, bij zwangerschappen die niet goed zijn afgelopen.
Omdat ik ook soms helderrood bloed verloor heb ik echo's laten maken en daar bleek uit dat ondanks bloedverlies je zwangerschap niet verkeerd hoeft af te lopen. Dat bloedverlies was bij mij ook al een bekend fenomeen in mijn normale cyclus en volgens de VK hoorde dit nu eenmaal bij mij en hoefde ik me geen zorgen te maken.
Toch zijn deze zwangerschappen allemaal in wk 8 of eerder misgegaan. Nu ben ik weer zwanger, bijna 12 weken, en deze keer heb ik er geen enkele keer last van gehad. Daardoor ben ik er van overtuigd geraakt dat, in mijn geval, het bloedverlies wel een teken was dat er iets niet goed zat.
Maar nogmaals, ik heb ook met eigen ogen gezien dat het hierdoor niet direct fout hoeft te gaan!
Als je het niet vertrouwt, laat dan een echo maken. Je zorgen maken is niet goed voor je en zo'n echo stelt je toch weer even gerust.
En dan nog, die onzekerheid zal wel even blijven en dat lijkt mij ook heel normaal.
Heel veel succes en laat je even weten hoe het verder gaat?
Groetjes, Karin

Hè, bah. Wat een onzekerheid nu weer.
Ik ben nu voor de derde keer zwanger. Bij de eerste twee zwangerschappen had ik rond de zeven weken een bloeding. De eerste keer een paar dagen en de tweede keer wel een week lang.

Nu heb ik het niet gehad maar het hoeft dus niets te betekenen.

Ik hoop dat je snel zekerheid hebt.

Succes

bedankt voor jullie lieve reacties, helaas gaat het wel iets minder hier. Heb inmddels geen bruin bloed maar gewoon rood met stolsels. Heb de vk al 2 keer gesproken en zij denkt dat het wel eens een miskraam zou kunnen zijn, maar ze kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Morgen mag ik naar het ziekenhuis voor een echo, ben doodsbang!
Heb voorzorgsmaatregelen getroffen voor de nacht. Overal liggen stapels maandverband, heb mijn matras overtrokken met een waterdichte molton (je weet maar nooit) en mijn ouders (die gelukkig in de straat wonen) staan standby voor noodgevallen. Telefoon naast het bed, hopelijk is het niet nodig.
Heb mijn vriend inmiddels ook gesproken en die probeert zo snel mogelijk terug te komen, hij is nu al aan het pakken. Maarja, hij moet vanuit seattle komen dus dat duurt nog wel even. Met een beetje geluk is hij een dagje eerder....
NOu, ik hoop dat ik wat kan slapen vannacht en dat ik morgen niet de hele dag in de stress zit om de echo.... Ik laat jullie weten hoe en wat.

ppffff bah bah balen.

maarrr ik heb het met sem ook gehad, er is nog wel hoop.

ik test mijn buikpijn altijd, als ik een paracetamol neem en het help is het goede pijn, als ik paracetamol neem en het helpt niet is het foute buikpijn.
heel veel succes morgen, maak jezelf niet gek.

xxxxx

Sterkte meissie,
ik leef met je mee. Zit momenteel in dezelfde spanning als jij. Gelukkig is mijn vriend wel in de buurt, lijkt me echt extra moeilijk voor je!
Nogmaals sterkte.

Terug
Bovenaan