Zwanger en nu? Huisarts of verloskundige bellen

Hoi! Ik ben zwanger en onwijs blij!!! Nu vraag ik mij af of ik eerste de huisarts moet bellen en een afspraak moet maken. Dit zodat ik door verwezen kan worden naar de verloskundige voor een eerste echo. Of moet ik zelf de verloskundige praktijk bellen?
Ik hoor het graag. :)

Zelf de verkoskundige bellen. Je hebt geen verwijzing nodig. Ik ging bij mijn eerste ook eerst langs de huisarts op advies van mijn moeder. Ik werd vreemd aangekeken. 

Gefeliciteerd! Je kan meteen de verloskundige bellen voor een afspraak, heb je geen doorverwijzing voor nodig. Zij zullen een eerste afspraak met je inplannen.

Ik heb eerst de huisarts gebeld. Maar dat was omdat ik net verhuisd was en geen idee had qua verloskundigen in de buurt. En zij gaven me er 1 die ik het beste kon bellen.
Bij een 2e kan ik dus gelijk de praktijk bellen. Maar ik wist gewoon niet waar ik heen moest bellen.

Idd de verloskundige bellen.
ik heb overigens vervolgens ook de huisarts gebeld, de assistente gaf aan dat ze het wel fijn vinden om op de hoogte te zijn van zwangerschap en maken dan aantekening in hun systeem oid.

[quote quote=10383408]Idd de verloskundige bellen. ik heb overigens vervolgens ook de huisarts gebeld, de assistente gaf aan dat ze het wel fijn vinden om op de hoogte te zijn van zwangerschap en maken dan aantekening in hun systeem oid.[/quote]
Klopt inderdaad. Maar dit hoeft eigenlijk pas na de termijnecho. Dan heb je ook een exacte uitgerekende datum.  

Ik heb de huisarts wel gevraagd naar goede verloskundigen in de buurt. Ze noemden meteen de verloskundige, die ik via internet uitgekozen had. Ik had bij deze 2 lieve dames meteen al een goed gevoel, terwijl ik alleen de site had gezien. Toen ik ze belde, werd mijn gevoel bevestigd en bij de eerste afspraak al helemaal.

Terug
Bovenaan