zwanger en onregelmatige diensten, slaapdiensten enz

hallo,
ik ben nu 7 weken zwanger, de klachten floreren rijkelijk. moeheid is de ergste. maar ja dan heb je slaapdiensten en onregelmatige diensten.
na 3 mnd hoef ik geen slaapdiensten te draaien maar op mijn groep hebben we die alleen maar, dus dan moet ik denk ik naar een andere locatie. tot hoe lang wil ik dit en kan ik dit volhouden? hoe moet ik dit tot de 8e maand volhouden? en daarna? zie maar een kinderdagverblijf te vinden waar je elke week een ander moment kan komen. wie heeft hier ervaring mee?
ik maak mij nu al zorgen om de kinderopvang straks, mijn ouders kunnen maar 1 dag aan, hij heeft geen ouders en ik werk onregelmatig.
ik ben ook heel erg benieuwd hoe de klachten verder gaan, tot nu toe geen misselijkheid met overgeven maar ja ik zie mijzelf ook niet op werk bij de kinderen dat doen. ik vind mijn werk heel leuk maar nu is het wel even lastig. ik ben de kostwinner maar ook degene die minder uur kan gaan werken, hij heeft geen enkele ruimte op werk om 1 dag minder te gaan werken. (baas accepteerd dat niet) net huisje gekocht (2,5mnd geleden) dus financieel is dat ook niet echt wenselijk.
wie heeft ervaring met deze diensten, vragen, situatie?

HOi

Ik ben nu ook 7 weken zwanger en heb ook onregelmatigheids diensten.
Ik heb nu al met mijn teamleider afgesproken dat ik banaf januari geen nachten meer draai.
Die opvang is ook voor ons een "probleem".
Geen ouders of familie in de buurt die kan komen oppassen.
Ik ben al op zoek geweest naar flexibele en 24u opvang.
Maar ik denk dat er best creches bestaan die hier op inspelen.
Wij gaan ook verhuizen.
Dus ik moet nog uitzoeken hoe het zit in de andere gemeente qua creches, haha...
Je moet je vooral niet te druk maken om van alles.
Dat is slecht voor je bloeddruk en baby.
Kijk anders een op www.zoekoppas.nl
en op www.regeltante.nl
Daar kun je oppas zoeken enzo.
Wellicht is een gastouder een goede vorm van opvang voor jou ?
Zoek op een creche op internet bij jou in de buurt en kijk welke jou bevalt en welke dan ook gastouder-opvang aanbied.

hallo,

ik ben 36 weken en draaide (heb nu net verlof) ook altijd onregelmatige diensten. Slaapdiensten heb ik niet meer gedraaid vanaf het moment dat ik het op m'n werk verteld heb, dat was met ongeveer 14 weken. Avonddiensten, vroege diensten en weekenddiensten heb ik altijd wel gewoon gedraaid en daar ook geen problemen mee gehad. Vond het in het begin en op het einde erg vermoeiend, maar halverwege de zwangerschap voelde ik me erg goed...
Wat oppas betreft, ik heb dan wel het geluk dat mijn ouders en mijn schoonouders gaan oppassen. Voordat ik dat wist, ze hebben het zelf aangeboden, ook rond gekeken naar flexibele opvang, dit is er wel hoor, niet in alle gemeentes maar wellicht wel in de buurt? waar ik gekeken heb, moest je dan 1 keer in de twee weken langs komen om je rooster te bespreken, aan de hand daarvan maakten zij dan een planning...
Het nadeel daarvan was is dat je geen enkele zekerheid hebt, ze waarschuwde me dat als er te weinig animo was het zo kon dat er gewoon geen oppas geregeld kon worden omdat er dan te weinig kinderen zouden zijn..
Misschien is gastouder inderdaad een optie?
succes ermee!!
in ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan, de weken vliegen echt voorbij, maar ja dat is voor mij nu makkelijk zeggen natuurlijk!

Gr Leentje

Ik werk ook onregelmatig, en gelukkig heb ik een flexibele creche gevonden voor mn dochter. Ik moet op donderdag de dagen voor de volgende week doorgeven. Je betaald per gebruikte tijd, dus als ze maar een halve dag gaat betaal ik ook maar een halve dag. De creche is van 7 tot 7 open en de kinderen krijgen warm eten op de creche. Ik moet zeggen dat deze creche's wel heel erg schaars zijn hoor. Ik heb echt het geluk dat deze op 2km afstand van mn huis zit en dat ze ook flexibele naschoolse opvang bieden.
Succes met zoeken naar geschikte opvang, en met de zwangerschap

Hoi hoi,

Ik heb wel een regelmatige baan en dus ook een regelmatige opvang. Maar ik weet dat bij ons op het kinderdagverblijf flexkindjes zijn. Daarvan weten ze pas 1 of 2 weken van te voren op welke dagen ze komen. Hoe dat precies geregeld is, weet ik niet. Dus zoek gericht naar opvang die de flextijden wel aankan.

Succes

Gr. tamara.

Ik werk zelf niet onregelmatig, maar ons kdv heeft ook groepjes voor flexibele werktijden. Volgens mij hebben de meeste kdv dat wel. En anders misschien gastouderbureau?

Ik werk ook onregelmatig en zowel in mijn vorige zwangerschap en nu werk ik alle diensten (vroeg, laat, nacht en weekeind) gewoon mee tot mijn verlof. Nu voel ik me ook best goed, dus dat verschilt gewoon per persoon.

Mijn man heeft een gewone regelmatige baan van 4x9 uur. Toen mijn dochter geboren werd, heb ik wel afspraken met mijn baas kunnen maken dat ik op bepaalde dagen niet kwam werken, anders is het qua opvang moeilijk regelen. Wel hebben we hier flexibele opvang. Werkt prima hoor.

Hallo,

Ik ben nu 9 weken zwanger en werk met kinder met een verstandelijke beperking. Ik werk ook alle dienst, vroeg, laat, slaap, weekend. En hoop dit ook nog gewoon een tijdje vol te kunnen houden. Na de slaap even thuis het bed in 2 uurtjes en ik ben weer boven jan. Maargoed als het niet meer kan houd het op.
Wij hebben ook geluk met oppas, mijn ouders en schoonouders gaan ons helpen waar kan. Ook probeer ik eruit te komen met mijn leidinggevende om regelmaat in de onregelmaat te krijgen. Dus vast slaap diensten enz. Ik hoop dat ik dit rond kan krijgen.

Terug
Bovenaan