zwanger en operatie?!?!?!

Dag dames,

Ik zit even met een belangrijke vraag.. Zoals jullie al wel weten willen mijn vriend en ik na de zomer, juli/aug. gaan beginnen.. (voor een kindje)

Alleen ik zit op een oproep te wachten voor een operatie en ik had verwacht dat die rond mei/juni plaats zou vinden, alleen nu belde ik net, en vind die operatie na mijn vakantie, dat is eind juli plaats.

Als ik nou zwanger ben, en ik word geopereerd, krijg een narcose, hoeveel kwaad kan dit voor het ongeboren kindje!? Zijn er andere mogelijkheden, bijvoorbeeld een ruggenprik???? En als je pijnstilling krijgt, moet je dan nog oppassen met bepaalde medicijnen!?

Ik hoop graag ff een reactie te horen want zit er best wel mee in mijn maag!!!

Liefs, Maaike

Ik weet even niet meer wat voor operatie jij moet ondergaan, maar ik weet wel dat een narcose   geen gevaar hoeft te zijn voor een baby.
De vraag is natuurlijk wel hoelang je onder narcose gaat etc.

Ik weet alleen dat ik bij mijn vorige zwangerschap een cyste had en die zouden ze dan na de 15e week van de zwangerschap onder narcose hebben weg gehaald, omdat de baby dan beter is bestand tegen narcose.

Sterkte en succes.

mama van MD

he meis , ik zou het niet weten sorry maar waar voor wordt je geopereert, kwa narcose zal ik het niet doen want dat is troep wat je binnen krijgt, en een ruggen prik ja dat zal ik niet weten dat kan je het beste even de HA bellen en vragen hoe dat zit. verders kwa medicijnen ligt er aan hoe strek ze zijn paracetemol geeft niks maar iets anders dat ligt er maar net aan

ik hoop dat ik je hierbij klein beetje geholpen hebt greetz suzette

Hoi,

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik word geopereerd aan mijn enkel (5de keer word het) en deze keer weet ik niet precies wat ze gaan doen. Het is in eerste instantie de bedoeling dat ze een stuk bot weghalen en de achillespees verlengen maar als ze iets tegenkomen, repareren ze dit gelijk. Er staat nu een uur voor, maar dit kan dus langer worden. Ik weet niet precies hoelang je onder narcose kan dan? En qua ruggenprik, het lijkt mij zo dat een ruggenprik niet zo heel veel schade aanricht omdat sommige vrouwen dit tijdens de bevalling toch ook toegediend krijgen??? Kan het mis hebben hoor, maar zo denk ik erover!

Wat zouden jullie doen? Eerst laten opereren en daarna zwanger worden of gewoon zwanger worden en maar zien wat er gebeurt, desnoods de operatie uitstellen???

Wat vind jij belangrijker en is voor jou het beste?
Dat kan alleen jij zeggen.

Ik ken  jullie achtergrond niet, maar ik zou denken, dat ik dan wsl even zou wachten met zwanger raken en eerste mezelf in orde zou willen hebben. Hoelang en hoe intensief is de revalidatie nadien?

Als je eenmaal zwanger bent en je geen noodzakelijke operatie hoeft te ondergaan is dat denk ik voor de baby het beste. En als jij moet herstellen terwijl je net bevallen bent of zwanger, dan is dat toch zwaarder.

Maar dat is allemaal aan jou.....

succes met jouw beslissing.

gr mama van MD

Hoi Maaike,

Ook ik ben van mening dat het je eigen keuze is. Als het mijn keuze zou zijn zou ik wachten tot na de operatie.
Of je zou het ziekenhuis om advies kunnen vragen in hoeverre de narcose uitwerking zou kunnen hebben op een ongeboren kind?

Succes met je beslissing.

Groetjes,

Suus

Nou ik zal even mijn hele verhaal uitleggen waarom ik ontzettend twijfel.

Ik ben in december 2004 gevallen en heb mijn enkel ontzettend rot gebroken, nu 2,5 jaar later en 4 operaties gehad, is het nog steeds niet goed..

Deze operatie is als het ware een onderdeel van een andere operatie. Deze operatie moet eerst gedaan worden (met of zonder resultaat) voordat de andere kan plaatsvinden.
Als deze operatie wel lukt, (de spitsvoet wegnemen) dan hoef ik geen 6de keer onder het mes, en dat hoop ik ook maar, want dan krijg ik een frame (net zo één als voor een beenverlening) die mijn enkel uit elkaar trekt en de artrose (slijtage) wegneemt. Als ze dit frame echter gaan plaatsen zit ik een jaar met de frame om mijn enkel, dan nog een jaar revalideren, dus al met al ben ik dan pas over een jaar of 2/3 weer een beetje de oude!

Nu heb ik zelf zoiets, ik loop al 2,5 jaar met mijn enkel, en dan zou het nog 3 jaar van mijn leven in beslag nemen, maar ondertussen kan ik ook niks. Ik kan die operatie eventueel ook uitstellen want echt veel  haast heeft het toch niet.

Dus ik denk nu wel zelf van ja, eerst een kindje, daarna mijn gezondheid.
Ik weet alleen niet of dit rieel is?

Pfff, dat is een hele lastige keuze!!! Ik weet niet wat ik zou doen...

Als mams (en paps) is het wel belangrijk om je normaal te kunnen bewegen, een kleine kan aardig snel zijn en dan moet je kunnen ingrijpen.

Iets heel geks, denk je dat je snel zwanger bent? Ik dacht van niet, maar hoopte er enorm op,  wij  zijn in juli een jaar bezig, dus ik heb al wel een domper gehad. Het is per mens verschillend, ik weet het...maar stel dat je niet 'snel' zwanger raakt... of wel en je wilt na een jaar voor een 2de gaan... Dan ben je zo 6 jaar verder...hoe is het dan met je enkel, is het dan nog operabel of het dan nog erger versleten waardoor de operatie en dus herstel moeilijker gaat?

Hoe dan ook het is heel lastig en ik wens je heel veel suc6 met het maken van je keuze en hopelijk heb je iets aan m'n mee denkwerk...

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan