zwanger en operatie?!?!?!

quote: lientje79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2007 10:23:13'));

Pfff, dat is een hele lastige keuze!!! Ik weet niet wat ik zou doen...

Als mams (en paps) is het wel belangrijk om je normaal te kunnen bewegen, een kleine kan aardig snel zijn en dan moet je kunnen ingrijpen.

Iets heel geks, denk je dat je snel zwanger bent? Ik dacht van niet, maar hoopte er enorm op,  wij  zijn in juli een jaar bezig, dus ik heb al wel een domper gehad. Het is per mens verschillend, ik weet het...maar stel dat je niet 'snel' zwanger raakt... of wel en je wilt na een jaar voor een 2de gaan... Dan ben je zo 6 jaar verder...hoe is het dan met je enkel, is het dan nog operabel of het dan nog erger versleten waardoor de operatie en dus herstel moeilijker gaat?

Hoe dan ook het is heel lastig en ik wens je heel veel suc6 met het maken van je keuze en hopelijk heb je iets aan m'n mee denkwerk...

Liefs Lientje

Hai Lientje,

Bedankt voor je reactie!!!

Ik wil zowiso niet dat ik een kind van een jaar ofzo heb rondlopen en dan geopereerd moet worden, mijn vriend die werkt namelijk veel avonden, en ja dan moet ik de hele dag voor het kind zorgen, wat normaal gesproken geen probleem zou zijn, maar inderdaad wat jij zegt, als je geopereerd bent is dit niet zo gemakkelijk!

Ja of ik snel zwanger zal worden, tssja is een moeilijke vraag om antwoord op te geven. Mijn schoonzusje en zwager waren in 2 maanden zwanger, eigenlijk de hele familie van mijn vriend's kant is super snel zwanger geraakt, maar van mijn kant hebben mensen nogal wat probleempjes gehad, mijn tante kon 5jr geen kinderen krijgen, mijn moeder heeft 3 miskramen gehad(kwam door de schildklier) dus jah..

Zowiso willen mijn vriend en ik ook maar 1 kind. Dit is eigenlijk een keuze van ons beide waar we het allebei ook gelijk mee eens waren. Dus over een 2de hoeven we gelukkig niet na te denken(tenzij het gaat kriebelen natuurlijk)

Nou die operatie die me nu te wachten staat, is in feite een gemakkelijk herstelbare operatie. Er word een stuk bot afgeslepen en mijn achillespees word verlengt. Ik verwacht er zelf wel veel van. Ik heb zoveel jaar geleden mijn enkel gebroken, en sindsdien heb ik eigenlijk niet meer zonder pijn kunnen  lopen. Maar als het nodig moet zijn dat ik door een eventuele zwangerschap niet geopereerd kan worden, dan kan ik gerust nog wel een jaartje of 2 wachten voordat die operatie uitgevoerd word, want op een gegeven moment raak je min of meer gewend aan die pijn. Ik zie wel hoe het loopt, en ik ga begin volgende week eens even naar het ziekenhuis bellen hoe zij erover nadenken.

Ik heb zelf ook zoiets van, jah kan het zwanger worden wel uitstellen, maar ja voor hoelang? misschien hoef ik het maar een maandje uit te stellen, maar het kan ook gelijk voor 3 of 4 jaar zijn, dus daar heb ik zelf niet echt veel zin in!!!

Liefs, Maaike

mijn menig is hoelang je ook w8 met uitstellen voor de operatie toch blijf je bij het feit dat je toch achter je kind aan loopt als je een jaar moet rusten is een gemiddelde tijd bij sommige is dat korter en bijd e andere langer, dus ja je moet zelf beslissen\

greetz suzette

Ik snap inderdaad wel wat jullie bedoelen, maar ik hoop ook dat jullie mij een beetje snappen..

De operatie die nu komt, dat word mij 5de operatie in  2 jaar tijd. Buitenom die operaties heb ik nog 3x 7 weken gips gehad, dus kortom ik heb niet echt lekker kunnen genieten.

Ik droom al 2 jaar van een kleine, en als ik het nu nog eens 3 tot 4 jaar uit moet stellen, dat kan ik gewoon niet aan.

Die rusttijd is geen gemiddelde maar dit is nog voorzichtig gezegd, minimaal 1 jaar krijg ik zo'n frame, en dan moet je minimaal 1 jaar revalideren, dus ik mag blij zijn als ik er binnen 2 jaar weer bovenop ben. Maar goed tegen die tijd valt er ook wel weer wat te regelen..
Bedankt voor je reactie trouwens!

Liefs, Maaike

Hoi Maaike,

Het is niet mijn bedoeling om negatief over te komen, sorry, als dat wel zo is overgekomen... ik heb geprobeerd om mee te denken.

Meid, suc6 met je keuze!

Liefs Lientje

hoi Maaike!

Nou ik zou gewoon beginnen hoor, ik weet iedereen is anders, maar ik heb geleerd
in het leven dat je niets maar dan ook niets kunt plannen, als jullie dolgraag
een kleine willen dan zou ik er gewoon voor gaan.

En wat die operatie betreft daar is dan ook wel weer een oplossing voor, alles is bespreekbaar bij een arts, dus mocht je zwanger zijn dan geef je dat gewoon aan!

Kijk dit is wat ik zou doen, leef je leven met de dag!!!

Groetjes patricia

quote: patricia26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2007 13:41:22'));

hoi Maaike!

Nou ik zou gewoon beginnen hoor, ik weet iedereen is anders, maar ik heb geleerd
in het leven dat je niets maar dan ook niets kunt plannen, als jullie dolgraag
een kleine willen dan zou ik er gewoon voor gaan.

En wat die operatie betreft daar is dan ook wel weer een oplossing voor, alles is bespreekbaar bij een arts, dus mocht je zwanger zijn dan geef je dat gewoon aan!

Kijk dit is wat ik zou doen, leef je leven met de dag!!!

Groetjes patricia

Heey Patricia,

Bedankt voor je reactie..
Ik ga morgen even bellen naar t ziekenhuis en de situatie eens ff voorleggen, en dan denk ik dat ik inderdaad gewoon zwanger ga proberen te raken..

Het is inderdaad zo, alles is bespreekbaar en overal is wel een oplossing voor en anders word de operatie maar uitgesteld, tis niet levensbedreigend dus er valt altijd wel wat te regelen...

Liefs, Maaike

Nou heb contact gehad met het ziekenhuis en ze adviseren toch om niet zwanger te zijn omdat je dan weleens kans kan hebben dat ze de operatie aflassen, dus helaas, mag nog niet zwanger worden..

Maar ja ergens wel beter ook, denk dat je op deze manier wel wat rustiger hersteld..

Liefs, Maaike.

Terug
Bovenaan