Zwanger en overgewicht

Het overgewicht was er toch al voordat je zwanger werd? Bij mij wel in ieder geval. Dus het lijkt me dat die onzekerheid niks nieuws is? Zo wel dan is het denkelijk meer nervositeit voor andere werkwijzes omtrent je zwangerschap. Je kunt dit toelaten of het direct de kop indrukken. De vorige zwangerschap was mijn begingewicht 106kilo en  woog ik op t laatst 108 kilo...dit vanwege heel goed opletten met eten. Nu bij de 2de was mijn begingewicht 105 kilo en ik zit nu al op 112 kilo maar ben pas 10 wkn zwanger! ? ok ik heb niet meteen opgelet op mijn eten maar als je altijd stabiel rond een gewicht zit verwacht je niet zo snel een toename ?. Dus nu gaan we maar weer goed opletten. Als je al zwaarder bent zit je niet op 30 zwangerschapskilos te wachten....het was even schrikken dus, en alsnog leg ik de verantwoordelijkheid niet bij anderen. We zullen er zelf voor moeten gaan, stabiel houden (echt afvallen mag namelijk niet) We kunnen dit, voor onze gezondheid en die van de baby ???

Heb ook flink overgewicht en heeft mijn zwangerschappen niet in de weg gestaan. Ik mocht wel thuis bevallen als ik maar een bed beneden neer zette. Dat vond ik zelf te zot. Dus poliklinisch ziekenhuis wat uiteindelijk door complicaties overgenomen werd. Die complicaties hadden niks te maken met mijn overgewicht.
Bij de eerste diabetes. Bij de tweede was ik nog iets zwaarder maar geen diabetes. Wel extra groei echo's. Alleen maar leuk! Extra je kindje zien. Door de diabetes ben ik bij de eerste wel wat afgevallen, maar had een prima koolhydraat arm dieet. Bij de tweede niet 1x op de weegschaal gestaan. Heerlijk! Zo fijn dat het de tweede keer niet hoefde! Dus als je dat niet fijn vindt kun je er voor kiezen om het niet te doen. 
Wat ik wel jammer vond was dat mijn buik langer erover deed om zichtbaar zwanger te zijn. Daarvoor was het gewoon een dikke buik en zag ik mensen wel eens kijken van nou die heeft het haar extra lekker laten smaken. Maar ach,  ik wist wel beter.  Maar meid,  gefeliciteerd en geniet er vooral van! 

Ook 20 weken zwanger met flink overgewicht (100+). Deze zwangerschap ook enkel uitwendige echo's gehad.
Ik voel mijzelf perfect. Wel hou ik mijn gewichtstoename goed in de gaten. Tot nu toe ben ik nog geen 2kg aangekomen. Ik laat mijzelf dus niet gaan en geloof niet echt in eten voor 2.:)
Ik moet vanwege een andere reden in het ziekenhuis bevallen. De verloskundige heeft niks gezegd over mijn gewicht :).
Dus zelf geen negatieve ervaring! 

Hier ook zwangerschappen met overgewicht achter de rug. Volgens mij heb ik een keer op de weegschaal gestaan en daarna niet meer. Ik kwam ook amper aan tijdens de zwangerschappen. Ik was na de bevallingen 10 kilo lichter dan aan het begin van de zwangerschappen. Ik had wel bij beiden zwangerschapsdiabetes en hieraan ook diabetes type II aan overgehouden. 
Maar waar ben je dan onzeker over?

Dank voor jullie reacties dames..
Sorry voor mijn late reactie. 
Ik heb gewoon bijna nooit op de weegschaal gestaan uit onzekerheid.. Net toch gedaan en me echt rot geschrokken ?, tot huilen toe.

Gewoon bezorgd of alles goed gaat komen, ik en de baby gezond zullen zijn.
Of ik veel ga aankomen, voor op de weegschaal staan, etc etc ?.
Ik probeer te genieten, maar dit lukt nu nog niet.
Misschien na de eerste echo, deze staat gepland voor 26 oktober, dan ben ik 8 weken zwanger. Zouden ze het dan wel uitwendig kunnen zien met zoveel overgewicht? 

@fleurtjes, ik heb heel licht overgewicht. Verloskundige heeft er nooit iets van gezegd, hoef ook nooit mn gewicht door te geven. Ik let er zelf wel op. Ben nu bijna 21 weken zwanger en 2,5 kilo aangekomen. Vind ik netjes.
ik reageer even op je vraag of ze iets kunnen zijn bij de echo van 8 weken. Bij mij zag ze uitwendig ook niks met 8 weken en dan maken ze gewoon inwendige echo. Dat is echt geen probleem en heel normaal zo vroeg in de zwangerschap. Zelfs mijn 11 weken echo heeft ze inwendig gedaan omdat ze uitwendig nog weinig kon zien. Ik zei nog 'komt zeker door mn buik' 'Nee je hebt juist weinig buikvet' gaf ze aan. Dus daar ligt het helemaal niet aan. Baby is dan nog zo klein, inwendig kunnen ze er gewoon beter bij. Dus maak je daar absoluut niet druk om!

En ik vind het erg om te lezen dat je zo geschrokken bent van de weegschaal. Probeer je daar nu alsjeblieft geen zorgen over te maken. Je bent zwanger! Er komen al zoveel zorgen bij (bij mij dan hihi). Eet gewoon gezond voor de baby, volg de instructies van de Verloskundige en geniet van je zwangerschap. Zorgen over je gewicht komen na de zwangerschap wel weer. 

Misschien helpt dit: ik heb ook flink overgewicht, ben in mijn zwangerschap maar 3 kilo aangekomen en 2 weken na de bevalling was ik 13 kilo lichter dan toen ik zwanger werd. Zo kan het dus ook ;)
En mijn vet zit op mijn buik, met eerste echo 10 weken was het uitwendig prima te zien!!

Terug
Bovenaan