Zwanger en overgewicht??

Aangezien ik over het geheel goed verdeeld ben en 1.76 lang ben, weeg ik wel rond de 100 kg.
Wij hebben een grote kinderwens, hebben sommigen hier ervaring mee? Of weten jullie of er veel risico's aan verbonden zijn. Verder mankeer is lichamelijk niets, sport ik en eet ik gezond.

Please let me know!

Victory

Hoi victory

Ik ken iemand die flink overgewicht heeft en die heeft in 2 jaar tijd 3 babys gekregen, dus overgewicht zegt daar niets over en de kinderen van haar zijn gezond. Maar je kan het altijd nog eens navragen aan arts.
Succes

Hier dan een berichtje van iemand met zelf aanzienlijk overgewicht....nou mijn eerste was binnen twee maanden verwekt,,,mijn hele zwangerschap liep op rolletjes,,,ik heb nog heel veel gelopen in mijn zwangerschap waardoor ik soepel bleef tot aan het eind en geen last heb gehad van allerlei kwaatjes,,,mijn suiker en bloeddruk waren altijd goed,,,de verloskundige is menig keer verbaasd geweest dat ik nog zoveel kon,,,en inmiddels gaan we de komende twee weken klussen voor de tweede,,,als het weer zo snel gaat heb ik niks te klagen...

dus ik zou zeggen laat gaan met die banaan,,,en veel succes....het zal vast wel loslopen...

Hoi victory,

Ik heb zelf ook overgewicht, en heb in april een zwangerschap van 8 weken mogen beleven.
Dus het kan zeer zeker wel hoor.
Wij zijn nu bezig voor een nieuwe poging.
Dus succes ermee.

Liefs

Hi Victory,

Volgens mij hoeft overgewicht een zwangerschap niet in de weg te staan. Ik heb zelf ook het nodige aan extra kilo's en ben nu zwanger van de tweede. De kwaaltjes die ik heb, hebben niks met overgewicht te maken. Dus volgens mij moet er geen probleem zijn.

Succes er mee.

Gr. Tamara.

Hoi hoi,

Ik heb ook een aanzienlijk overgewicht volgens de weegschaal. Het zit mij opzich niets in de weg maar het is een beetje lastig want het verhoogt mn risico op suiker. Mijn ouders hebben nu allebei (ouderdoms) suiker. Vandaar dat ik aan het lijnen ben geslagen en zo al minimaal 10 kg ben afgevallen. Ik zat me laatst te orrienteren over overgewicht en zwanger worden en ik werd helemaal depressief! Al die sites waar zoveel opstaat. Terwijl als je om je heen kijkt mensen die net zo, of zelfs dikker zijn ook gewoon prachtige kindjes krijgen! Dus maak je niet dik! ;) We gaan er gewoon voor. Mn vriend zegt altijd; komt wel goed schatje, gewoon positief blijven!
Wij zijn nu met de eerste ronde bezig en het duuurt veeeeeel te lang :)

Gr Sabine

Mooi om te horen dat er meer dames zijn met meer kilo's op de ribben. En het is waar,,,die krijgen ook hele leuke kindjes. Wat ze bij mij in de zwangerschap "extra" hebben gedaan is een keer extra op suiker gecontroleerd.
Wij zijn nu ook bezig aan de eerste ronde voor de tweede en ik ga er vanuit dat het allemaal net zo soepel verloopt als eerste

Hoi,

Ik heb ook overgewicht en ik heb 2 kinderen mogen krijgen en we zijn bezig voor nr. 3.
Alleen heb je meer controles met overgewicht van bv. suiker.
En het positieve is dat je een extra echo krijgt rond 30 weken om te kijken of de baby niet te hard groeit.

Terug
Bovenaan