Zwanger en overgewicht??

Ik heb een kennisje met behoorlijk voergewicht, maar die kan maar moeilijk zwanger worden. Haar eerste zwangerschap ging verder prima.

En met een hoog BMI mag je soms niet thuis bevallen, of in ieder geval niet op de bovenverdieping! Mocht het misgaan, dan mogen ambulancebroeders je niet tillen.

o ,ja indien het erg extreem is heb ik me wel laten vertellen dat je onder begleiding van een gyn. komt ipv een verlos.. Ik ben tijdens mijn zwangerschap mar 13 kilo bijgekomen, ik denk dat als je al overgewicht hebt het wel belangrijk is dat je bijvoorbeeld niet nog 30 kilo bijkomt...ze kijken inderdaad wel of je kindje niet te hard groeit...die van ons was een flinke kerel van mer dan 8 pond, echter denk ik niet dat, dat op zich nog bijzonder is op de dag van vandaag

Het stomme is dat ze tegenwoordig een grens hebben gesteld aan 80 kilo.
Boven de 80 kilo mag je niet meer boven bevallen want dan ben je te zwaar voor de ambulancebroeders als ze je in geval van nood naar beneden moeten halen.
Nou sorry hoor volgens mij weegt iedereen wel 80 kilo bij het eind van ze zwangerschap als je gemiddeld 12/15 kilo aan komt.
Mijn beide kinderen wogen rond de 6,5/ 7 pond dus ondanks mijn overgewicht kregen de kids daar niets van mee.

Ik moet zeggen dat min verloskundige niks heeft gezegd over boven bevallen j of nee neik weeg meer dan 80 kilo...ik denk ook niet dat je kinderen er noodzakelijk onder te lijden hebben

Het is ook eigenlijk te stom voor woorden dat je niet boven mag bevallen als je meer dan 80 kilo weegt!
Mijn vriend kan me zelfs alleen naar beneden krijgen als het perse moet! Dan sturen ze jarno hams ofzo mee met de ambulance ;)
Ik denk toch wel dat ik het liefst in het ziekenhuis beval. Alles is daar dichtbij voor mocht er eventueel iets mis gaan.
Ben blij dat er zo'n topic geopend is want het is erg fijn om met mensen te praten die ook wat meer hebben :)

Nou volgens mij kunnen ze je ook niet op de weegschaal gaan zetten voor ze je naar beneden halen,,stel je voor,,,straks zeggen ze ,,,als je een hartaanval krijgt, ja, mevrouw maar als u te zwaar bent mag u alleen maar beneden een hartaanval krijgen..maar goed...ik heb er zelf ook voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen..achteraf was dit de juiste keuze aangezien mijn zoontje ook aan de grote kant was, zowel in gewicht als lengte...als jij je verder maar goed voelt,,en met je kindje alles goed is,,ik zou wel proberen in beweging te blijven, volgens mij scheelt dat echt wel...

Terug
Bovenaan