Zwanger en paniekstoornis

<p>Dag lieve allen, </p><p>sinds drie dagen weet ik dat ik zwanger ben. Onwijs leuk natuurlijk, maar... Mijn angst piekt. </p><p>Denk daarbij aan: " Oh jeetje kan ik dit wel. Geen controle.. " " Krijg ik wel een band met ons kindje.." etc. </p><p>Ik heb verschillende therapieen gevolgd en het was enigszins stabiel. ( Ik had mij er sowieso bij neergelegd dat ik nooit volledig paniek-vrij zou zijn,en dat is oké..) Totdat de hormonen dus om de hoek kwamen kijken.. Uiteraard hield ik daar al rekening mee.. En de keuze was heel bewust.. Maar ik merk wel dat ik mij echt een beetje zorgen maak...</p><p>Aankomende week heb ik een gesprek met de huisarts. Even alles doorspreken en kijken naar gepaste begeleiding... </p><p>Ik heb hier op het forum al wel wat topics gezien en gelezen m.b.t deze combi (helaas niet recent)...</p><p>Maar ik wilde toch graag even kletsen met mensen die dit ook hebben meegemaakt.. </p><p>Alvast ontzettend bedankt, liefs! </p><p> </p>

Hi, 
Ik heb ook last van paniekaanvallen. Ik zat ook aan de medicatie maar door zwangerschap gelijk gestopt. Het ging weer even de verkeerde kant op maar nu is alles weer stabiel. In het begin van de zwangerschap zat ik ook vol adrenaline van blijdschap. Ik was ook bang hoe het allemaal zou gaan en of ik het wel kon. Alles is nu gestabiliseerd en nu kan ik volop genieten van m'n kleintje in mijn buik. Ik hoop voor jou dat je dat ook krijgt. Ik heb overigens wel van kruidvat Bach bloesem druppels, deze zijn veilig te gebruiken voor zwangere vrouwen en geeft iets meer rust. Alhoewel dit natuurlijk nooit tipt aan mijn medicatie die ik hiervoor slikte maar het haalt net het scherpe randje eraf

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik heb ook paniekaanvallen en ik slik antidepressiva. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik me geestelijk super goed. Zo zie je dus maar dat we hetzelfde probleem kunnen hebben en ons toch anders kunnen voelen. Ik ben onder begeleiding geweest van de POP-poli. Veel succes! 

[quote quote=10169382]Hi, Ik heb ook last van paniekaanvallen. Ik zat ook aan de medicatie maar door zwangerschap gelijk gestopt. Het ging weer even de verkeerde kant op maar nu is alles weer stabiel. In het begin van de zwangerschap zat ik ook vol adrenaline van blijdschap. Ik was ook bang hoe het allemaal zou gaan en of ik het wel kon. Alles is nu gestabiliseerd en nu kan ik volop genieten van m’n kleintje in mijn buik. Ik hoop voor jou dat je dat ook krijgt. Ik heb overigens wel van kruidvat Bach bloesem druppels, deze zijn veilig te gebruiken voor zwangere vrouwen en geeft iets meer rust. Alhoewel dit natuurlijk nooit tipt aan mijn medicatie die ik hiervoor slikte maar het haalt net het scherpe randje eraf[/quote]
Dank je wel voor het reageren :)! Wat fijn dat het bij jou nu goed gaat! Hoe ver ben jij nu? 
Ik ben ook blij hoor maar de paniek drukt het de kop in nog... 
Zelf heb ik geen medicatie geslikt. Op eigen kracht is vermoeiend maar het was te doen. Wel slik ik, in overleg, slaappillen.

[quote quote=10169411]Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook paniekaanvallen en ik slik antidepressiva. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik me geestelijk super goed. Zo zie je dus maar dat we hetzelfde probleem kunnen hebben en ons toch anders kunnen voelen. Ik ben onder begeleiding geweest van de POP-poli. Veel succes![/quote]
Dank je wel :)!!!
Ja, zo zie je maar hé!
Ik ga aankomende week eens horen wat de arts wijs vindt! Ik heb al het e.e.a opgezocht omtrent de Pop-poli! Dus wellicht dat dat voor mij ook een uitkomst is.
Al voel ik me dus ergens ook rete schuldig nu, met alle ups en downs en de paniek.. :(

Hi, ik vind niet echt dat je daar schuldig over hoef te voelen. Ik had de eerste maanden ook schommelende emoties en stress. Paniek & angst. Tuurlijk baalde ik ook omdat ze steeds zeggen stress is niet goed maar heel veel kon ik er niet aan doen. Het ging vanzelf. Het duurde lang om aan het idee te wennen dat ik zwanger ben en ik was er superblij mee! Maar ook zo vaak onzeker over de hele situatie. Eerste kindje en alles was zo nieuw & bizar. Nu 18 weken en nu sinds 2 a 3 weken geleden begon ik er pas echt aan te wennen (aan de zwangerschap) hihi. Nu zie je ook een buikje bij me en dat is schattig. Ik probeer nu ook meer per dag te leven en meer rust te krijgen. Ik wens je heel veel succes!
Liefs Zoë

Ps en ik ben vanaf dag 1 tot de dag van vandaag heel gelukkig met de zwangerschap. Nu ook weer meer mijn energie terug want ik was echt heel moe steeds. Eind februari heb ik ook een intake bij de Pop-poli. Ik stond een tijd op de wachtlijst dus hopelijk ga ik me hierdoor nog iets stabieler voelen. 

Hoi,
Heel herkenbaar. Ik voelde mij voor de zwangerschap heel goed en toen ik eenmaal zwanger was, kwam ook de paniek opzetten. Precies hetzelfde zoals je omschrijft, heel blij maar ook heel onzeker. Daarnaast hielpen de 'zwangerschapskwaaltjes' ook niet echt mee. Door de misselijkheid voelde ik mij nog rotter. Ik heb contact gehad met de huisarts en toen oxazepam gekregen voor de 'paniekmomenten'. Deze heb ik gelukkig nooit nodig gehad. 
Ik ben inmiddels rond de 11 wkn zwanger en het gaat steeds beter. De misselijkheid wordt wat minder en door de echo wordt het ook allemaal wat echter. Daarnaast weet nu iedereen in de omgeving het ook, waardoor ik meer over de zwangerschap kan praten. Ik merk dat ik hier ook vrolijk van wordt! 
Ik hoop dat jij je ook wat beter gaat voelen! 

Terug
Bovenaan