Zwanger en paniekstoornis

[quote quote=10169451] Dank je wel voor het reageren :)! Wat fijn dat het bij jou nu goed gaat! Hoe ver ben jij nu? Ik ben ook blij hoor maar de paniek drukt het de kop in nog… Zelf heb ik geen medicatie geslikt. Op eigen kracht is vermoeiend maar het was te doen. Wel slik ik, in overleg, slaappillen.[/quote]
Ik ben 17 weken zwanger. Ik heb nog wel eens spanning hoor want ik denk dat het nooit helemaal weg zult gaan maar ik kan me de laatste tijd erg rustig houden zodat het niet overgaat in een paniekaanval. Ik moet wel zeggen dat ik vlak voordat ik zwanger werd gestopt ben met therapie dus misschien dat dit ook wel scheelt. Nu ik iinmiddels in het tweede trimester zit wordt het allemaal wat echter en ben ik zo aan het genieten van alles dat ik soms de angst een beetje vergeet.
Misschien kun je aan zwangerschaps yoga doen? Dit is heel goed voor je geest en ontspanning. Ook is mindfulness een aanrader voor als je onrust ervaart. 

Hey meiden

ook ik ben zwanger en heb een angst/paniekstoornis.
ene dag gaat beter dan de andere en stress is er ook zeker maar ben ook wel heel kalm wat ik voor mijn zwangerschap weer helemaal niet was.
ook ik heb therapie en slik antidepressiva. Goedgekeurd en nagekeken dat was prima om door te slikken.
ik ben nu 28 weken zwanger en het gaat op en neer. Ik heb het geaccepteerd en het is zoals het is.
klinkt makkelijk.. maar dat dat uit mijn mond komt is al heel wat..

soms heb ik een aanval of adem ik verkeerd en ben ik even heel erg in paniek maar weet ook dat het over gaat.. het kindje is lekker druk en bewegelijk en alles gaat tot nu toe goed daar hou ik me aan vast.

misschien is het zweverig maar ik heb echt zoiets het gaat zoals het gaat.. als ik er last van heb is het heeeel erg rot.. maar weet dat het ook weer beter gaat een paar uur later .. daar hou ik me aan vast.

stressen erom doe ik ook op mijn momenten. En zal vast altijd zo blijven. Heb geen zin en energie meer om me er druk om te maken.. zo denk ik dan. En geloof me het gaat niet altijd goed maar het geeft wel meer rust voor jezelf

❤️

[quote quote=10170297]Hey meiden ook ik ben zwanger en heb een angst/paniekstoornis. ene dag gaat beter dan de andere en stress is er ook zeker maar ben ook wel heel kalm wat ik voor mijn zwangerschap weer helemaal niet was. ook ik heb therapie en slik antidepressiva. Goedgekeurd en nagekeken dat was prima om door te slikken. ik ben nu 28 weken zwanger en het gaat op en neer. Ik heb het geaccepteerd en het is zoals het is. klinkt makkelijk.. maar dat dat uit mijn mond komt is al heel wat.. soms heb ik een aanval of adem ik verkeerd en ben ik even heel erg in paniek maar weet ook dat het over gaat.. het kindje is lekker druk en bewegelijk en alles gaat tot nu toe goed daar hou ik me aan vast. misschien is het zweverig maar ik heb echt zoiets het gaat zoals het gaat.. als ik er last van heb is het heeeel erg rot.. maar weet dat het ook weer beter gaat een paar uur later .. daar hou ik me aan vast. stressen erom doe ik ook op mijn momenten. En zal vast altijd zo blijven. Heb geen zin en energie meer om me er druk om te maken.. zo denk ik dan. En geloof me het gaat niet altijd goed maar het geeft wel meer rust voor jezelf ❤️[/quote]
Hi meis!
Dank je wel voor jouw bericht. 
Hier gaat 't ook onwijs op en neer.. Maar, ik probeer me ook inderdaad vast te houden aan wanneer 't wel goed of oké gaat!
Mijn lichaam geeft sowieso aan dat ik heel veel moet rusten en dat doe ik dan ook :) !
Morgen naar de huisarts, eens kijken voor wat meer begeleiding en of alles goed gaat.

❤️ 

[quote quote=10169667] Ik ben 17 weken zwanger. Ik heb nog wel eens spanning hoor want ik denk dat het nooit helemaal weg zult gaan maar ik kan me de laatste tijd erg rustig houden zodat het niet overgaat in een paniekaanval. Ik moet wel zeggen dat ik vlak voordat ik zwanger werd gestopt ben met therapie dus misschien dat dit ook wel scheelt. Nu ik iinmiddels in het tweede trimester zit wordt het allemaal wat echter en ben ik zo aan het genieten van alles dat ik soms de angst een beetje vergeet. Misschien kun je aan zwangerschaps yoga doen? Dit is heel goed voor je geest en ontspanning. Ook is mindfulness een aanrader voor als je onrust ervaart.[/quote]
Ik ben echt heel blij voor je dat 't goed gaat ☺️!
Ik zal 't eens gaan opperen morgen.
Sowieso even een gesprekje met mijn psych aanvragen.

Xx 

[quote quote=10169477]Hoi, Heel herkenbaar. Ik voelde mij voor de zwangerschap heel goed en toen ik eenmaal zwanger was, kwam ook de paniek opzetten. Precies hetzelfde zoals je omschrijft, heel blij maar ook heel onzeker. Daarnaast hielpen de ‘zwangerschapskwaaltjes’ ook niet echt mee. Door de misselijkheid voelde ik mij nog rotter. Ik heb contact gehad met de huisarts en toen oxazepam gekregen voor de ‘paniekmomenten’. Deze heb ik gelukkig nooit nodig gehad. Ik ben inmiddels rond de 11 wkn zwanger en het gaat steeds beter. De misselijkheid wordt wat minder en door de echo wordt het ook allemaal wat echter. Daarnaast weet nu iedereen in de omgeving het ook, waardoor ik meer over de zwangerschap kan praten. Ik merk dat ik hier ook vrolijk van wordt! Ik hoop dat jij je ook wat beter gaat voelen![/quote]
Fijn dat jij je nu wat fijner voelt meis ☺️
Ik heb vandaag wel een mindere dag helaas... Echt zo'n rot paniek dag pff ?. 
Morgen ga ik richting de huisarts. 

Terug
Bovenaan