Zwanger en school

Op 1 inkomen kun je in mijn ervaring prima leven. Ik ben de kostwinner binnen mijn gezin (2 inwonende stiefdochters, pubers). Ok, ik ben ouder (37) dan jou en heb een goede baan, maar kan toch weinig sparen. Mijn vriend heeft al langer geen inkomen.
Wat je doet is gebruik maken van aanbiedingen en niet overal de A-merken van nemen. Sommige zaken zoals shampoo, zeep etc zijn om de zoveel weken in de aanbieding bij kruidvat of trekpleister. Uit eten gaan we niet (maar goed voor 4 personen is dat echt duur!!). Ik mis het niet, ik mis wel de luxe van uit eten kúnnen wanneer ik wil. We gaan elke week naar de markt en kopen daar seizoensproducten. We kopen eten dus in bulk. We koken in een keer een grote hoeveelheid en vriezen de rest in. Ideaal voor drukke dagen en het scheelt geld.
Ik hou zelf niet van babyshowers ofzo, maar dat is natuurlijk wel een goede manier om leuke babyspullen te krijgen. Op marktplaats kun je complete babykamer en wandelwagen krijgen die er vaak nog als nieuw uitzien! Je kunt ook spullen huren die je maar heel even nodig hebt. Babykleertjes zijn redelijk goedkoop (in tegenstelling tot schoenen en kleren voor pubers en volwassenen!). Je krijgt natuurlijk ook allerlei toeslagen als je baby geboren is. Het zal vast niet veel zijn, maar alles helpt toch?
Misschien kun je anders een duaal studie gaan doen: werken en leren?

Als eerst gefeliciteerd. 
Ik zou echt sep 21 starten. Die 3 mnd heb je echt nodig om te herstellen.  
Je zou de tijd kunnen overbruggen door een tijdelijke baan te nemen. Dan wel onder je nivo. Puur om geld in laatje te brengen, sociale contacten, iets voor jezelf hebben en alvast in de ‘markt’ te blijven. 
Geniet van je zwangerschap 

Terug
Bovenaan