zwanger en school?

hallo allemaal,

ik weet niet precies of ik hier moet zijn maar mijn verhaal is het volgende, ik ben 22 jaar en heb een vaste relatie met mijn vriend, omdat wij nog iet van plan waren om aan kinderen te beginnen slik ik de pil, maar kenelijk is er toch iets mis gegaan wand ik ben een week overtijd en heb een test gedaan die uitwees dat ik toch zwanger ben, ik voel me nu heel raar, aan de ene kant is het spannend aan de andere kant, ik ben pas 22, moet nog een jaar naar school, enz, een ding is duidelijk het kindje blijft, maar hoe moet ik dit gaan aanpakken? hoe kan ik dit alles combineren, ik wil echt wel mijn opleiding afmaken, maar kan dat wel nu? ik hoop dat julie iets van advies hebben voor mij
 
Hoi,

Ik ben allang blij dat je het kindje niet laat weghalen !
Ook al ben je jong, en heb je zoveel plannen voor je, een kindje krijgen is iets heel speciaals.

Ik heb helaas geen echte tips voor je, maar duim wel voor je dat alles een beetje meezit en dat je een fijne zwangerschap hebt.

Groetjes,

Eystathia 31 weken en 2 dagen
 
In de eerste plaats, ook al onverwacht, je wilt het houden, dus gefeliciteerd!
Je hebt vast wel een aanspreekpunt op school: een counselor, een klassenleraar of een coördinator. Ga daar eens mee praten en kijk wat er binnen de opleiding die je nu doet mogelijk is.
Als alles verder goed gaat tijdens de zwangerschap, dan moet je proberen om dan al zoveel mogelijk af te ronden.
Zit je echt op school, of doe je een opleiding? Misschien zijn er bv. mogelijkheden dat je sommige dingen eerder afsluit dan je medestudenten of dat je sommige dingen na de bevalling gaat doen. Misschien kun je na de bevalling je studie in deeltijd afronden?
Als je bevalling echt midden in het schooljaar valt, dan moet je er rekening mee houden dat je daarna echt wel even uit de roulatie bent. Zowel voor jezelf als voor de zorg van je jonge baby.
Succes.
 
nou ik heb ook niet zoveel adviezen voor je hoor, maar ik vindt het echt heel erg goed van jullie dat jullie besloten hebben om het kindje te houden. Onze situatie was ook niet ideaal, maar we besloten toch voor een kindje te gaan, want het zal nog wel een tijdje duren voordat we financieel weer wat ruimer komen te zitten. En volgens mij bestaat er geen ideale situatie om een kindje te laten komen, heus als je genoeg liefde voor je baby voelt, die jullie kennelijk nu al voelen, dan komt het met hulp van iedereen echt allemaal goed.

gr sandra
 
Hallo,
Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik ben heel blij dat voor jou geen optie is het kindje weghalen.
Ik heb toevallig vandaag een artikel gelezen over jonge meiden/moeders die geholpen en gesteund kunnen worden bij een stichting (ook evt. ivm studie). Het is in Rotterdamen het heet "Steady". Helaas wordt er geen adres vermeldt, maar misschien kan je het in internetten uitzoeken.
Veel succes
Julia
 
Hoi,
Allereerst van harte met je zwangerschap!

Ik heb vorige week net mijn opleiding afgerond (ben nu 35 wk. zwanger).
Het werd wat pittiger aan het eind, maar in de laatste weken ben je vooral dingen aan het afronden en was het niet meer zo'n pittig lesprogramma.
Overleg op school, rond af wat je kunt afronden voor je bevalling en ze zullen heus wel bereid zijn om je wat extra tijd te geven na je bevalling.
Komt helemaal goed!

Succes!
 
Hoi,

Ik was vorig jaar met mijn eerste zwangerschap bezig met een fulltime opleiding van mijn werk en dat ging me een stuk gemakkelijker af dan nu, nu ik fulltime werk. Met school heb je kortere tijden, dus je kunt als het nodig is meer rusten tussendoor en vaak ook beter je tijden indelen, omdat je je huiswerk niet speciaal tussen 9 en 5 hoeft te maken. Dat kun je veel meer spreiden. Ik vond het op het eind van de zwangerschap (ik heb wel verlof gehad) wel lastig met tentamens. Mijn buik zat toen in de weg als ik moest bukken tijdens een tentamen en concentratie is ook niet optimaal als een baby aan het trappen is. Na de bevalling ben ik dus ook nog 10 weken thuis geweest, maar alles wat ik heb gemist heb ik met zelfstudie ingehaald. Dat vond ik goed te doen. Ik heb niet uitgerekend wanneer jouw kindje moet komen, maar op jouw opleiding zijn daar ook vast wel afspraken over te maken. Of in vakanties met zelfstudie, avonduren of later met een andere groep meedoen? Daar zijn genoeg oplossingen voor.

Ik weet niet of je al samenwoont, of je dat van plan bent en of je vriend werkt? Maar in een of ander baby blad (bestaat er een VIVA baby of een Flair baby????) van vorige maand stonden er heel veel verhalen over praktische dingen waar je recht op had als je nog studeerde/op school zat en zwanger was. Ook stonden daar ervaringsverhalen en een aantal adressen in. Als ik jou was zou ik proberen dat blad te achterhalen.

Verder kan ik je alleen maar feliciteren en zeggen dat je vooral moet genieten!
 
hallo allemaal,

ik vind het fijn dat er reactie's komen, ik volg trouwens een deeltijd opleiding dus ik zit 1 dag op school en werk 20 uur per week. Wat ik nu wel raar vind is dat ik nu wel buikpijn/krampen heb hetzelfde als ik ongesteld moet worden, Zou het kunnen dat die test fout is gegaan?
 
Terug
Bovenaan