zwanger en school?

dag jonge aanstaande mama,

ik ben ook een jonge aanstaande mama met papa. ik ben 21 jaar en me bijna man is 22. Ook ik slikte de pil het was erg onverwachts mijn zwangerschap. maar nu al erg gewend. kan niet wachten tot onze kleine er is.

Ik was ook bezig met een opleiding ik was alleen net begonnen na ruim 10 weken les kwamen we er achter. mijn studie zou nog 3 jaar duren. ik heb er voor gekozen te stoppen. heb al een diploma en een goede leuke baan,.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je opleiding wil afmaken zonde om nu te stoppen. Hoe lang ben je zwanger nu??? Ik zou ind met een aanspreekpunt van school praten ik wist dat bij mij de mogelijkheid bestond om de opleiding op mijn tempo door te komen dus langzamer aan. (ik deed ook deeltijd) ik zou je aanraden zo snel mogelijk met iemand een gesprek aan te gaan.

En trouwens gefeliciteerd he met dit wondertje in je buik geniet er van gaat allemaal zo snel.

liefs linda 29 weken
 
dag zwangere anoniem,
als het goed is zijn er heel veel mogelijkheden met je school als je zwanger blijkt te zijn. veel scholen hebben bepaalde potjes voor dit soort dingen. en als je nog maar een jaar hoeft (met bevalling 1,5 jaar), kun je vast wel iets regelen met je ouders en/of schoonouders tot dat je je diploma hebt. en als dat niet kan dan zijn er altijd wel anderen die je willen helpen. geniet er in ieder geval van.
ik ben 22 en bewust zwanger, is toch leuk, jong zwanger?
liefs mirjam
 
hallo,
ik vind 22jaar niet jong hoor...jah het is jong maar niet TE jong.
ik zelf ben pas 24 geworden.
ik denk wel dat het goed samen kan je school en je zw.schap hoor. kijk het ligt er natuurlijk wel aan of je veel ziek bent in het begin.
maar misschien kan je met je decaan dingen regelen...dat je bijvoorbeeld veel thuis studeerd en naar school komt voor tentamens enz. en als je op het einde zit, dat je dan het jaar over mag doen ofzo.
ik denk dat er best mogelijkheden zijn. ik zou in ieder geval wel proberen m'n school af te maken als ik jouw was. voor dat ene jaartje, en dan heb je wel voor je leven een mooi diploma wat niemand je meer kan afpakken.
praat erover op school!
liefs van sandy 21wk
 
Hallo



ik hoop dat jullie me kunnen helpen, 4 maanden gelden ben ik bevallen van tweeling, ben er nu achter gekomen dat weer zwanger ben al 8 weken , ik wil weer heel graag naar school , weer niet hoe dit moet doen , maar ik ga het kindje wel houden, heb wel een vaste relatie. Ga over 2 jaar trouwen
 
Terug
Bovenaan