zwanger en skieen????

Hai allemaal


Nou ben ik pas nu 4/ ½ week zwwanger dus nog erg kort nu gaan we in februari op wintersport en dan ben ik als alles goed blijft gaan 4 maanden zwanger
Vraag me af of ik dan wel mag skieen??

Weet iemand van jullie daar antwoord op???


Groetjes angela
 
Hoi,

Ik weet niet hoe goed jij bent in skieen maar ik zou als ik jou was geen enkel risico nemen, stel je valt hard op je buik, dan vergeef je het jezejf nooit als er iets gebeurt met je kindje. Je kan trouwens op wintersport meer leuke dingen doen dan skieen!! Overleg het anders als je bij je vk bent even met haar maar ik denk dat ook zij zal zeggen dat het een risicosport is die je misschien beter een keertje kan overslaan.

Groetjes Odette(19 weken)
 
hai


Dank je wel voor je advies en nee het valt denk ik inderdaad onder de categorie risicosport dus ik sla het lekker een jaartje over thnxx


Succes met je zwangerschap
 
Hoi!

Ik heb ergens anders in het forum ook een reactie geplaatst op een dergelijke vraag.. Heel verstandig om een jaartje over te slaan!
Hoe goed je ook kunt skien, dat maakt eigenlijk niet zo veel uit.. de banden van de je gewrichten worden tijdens je zwangerschap soepeler en weker, waardoor je sneller blessures krijgt, met name aan knieen en ook wel enkels. Dus ook al heb je een klein buikje, de kans dat er iets met je gebeurd is super groot vanwege de hormoonverandering in je lijf.

Groetjes, Harma
 
Je kunt natuurlijk wel op wintersport gaan, maar dan gewoon niet skien, ben je er toch lekker even uit! Altijd goed als je zwanger bent! Lekker wandelen ofzo, lezen....
Succes met je zwangerschap!
 
Hoi,

Mijn man en ik hadden ook plannen, zoals het er nu uit ziet gaat hij wel, maar blijf ik thuis met onze dochter. (Hij is ook echt helemaal weg van snowboarden en je mag hem er zelfs 's nachts voor wakker maken, voor mij geldt dat in   mindere mate, dus ik doe mezelf ook weinig tekort hoor en gun het hem heel erg!)

We zouden met een ander stel met een kindje gaan en om en om elkaar afwisselen met oppas. Nu zou het allemaal op mij aankomen en dat vind ik geen vakantie. Nu zouden we de kinderen thuis kunnen laten, maar dan zou ik niet de piste opgaan. Weet je, jij kunt nog zo voorzichtig zijn en tuurlijk zit dat kleintje hartstikke goed ingepakt, maar wat als een ander niet uit zijn.....kijkt! Ik wil dat risico echt niet nemen.

Dus zoals het er nu uitziet en als alles goed mag gaan, ga ik niet op wintersport!!!
Ik las op het andere forum ook dat de hoogte (>2000m)  niet zo goed is voor je als zwangere....

veel succes met je beslissing en geniet van je zwangerschap!

Rianne
 
Hoi!

Toen ik zwanger was van de eerste kwam dat ook precies in de skivakantie. Ik was toen bijna 3 maanden zwanger en heb wel gewoon geskied.

Maar omdat ik wat voorzichtiger deed dan anders...Ben ik nog nooit zo vaak gevallen op de gekste plekken als toen. Maar ja ik ging al skieen ipv snowboarden wat ik veeeeeeeel leuker vind.

Het is denk ik een eigen keus en ik heb er geen spijt van gehad, maar ja was ook nog geen 4 maanden.  Misschien is dat anders...denk het wel.


Groetjes
 
Hoi

Vorig jaar met de wintersport was ik 13 weken zwanger. Ik heb wel geskied. Ik heb de makkelijke pistes gedaan, Ben nog niet zo'n geoefende skister. Moet zeggen dat ik zeer rustig aan deed. Ik was erg moe. Ik ging 's ochtends mee naar de piste dan gingen we een uurtje skieen, dan lekker wat drinken en dan bleef ik boven en gingen de mannen weer op pad en soms ging ik 's middags ook nog even. Wat tegen mij is gezegd is dat het kindje goed beschermd zit. Wat het lastigste is, als je valt en wat breekt, want je mag geen foto's laten maken. Moet er bij zeggen dat ik ook paard reed. Sporte nog veel in het begin van de zwangerschap. Je spieren en banden zijn er dan nog aan gewend.

Dit jaar ga ik niet mee. Onze dochter is dan 4 maanden. Dat vind ik te klein om mee te nemen. Dus ik blijf een jaartje thuis. Ze mag wel een week naar opa en oma, maar dat kan ik niet.

Je kan er ook voor kiezen om mee te gaan en lekker te gaan wandelen of te relaxen.

Succes met je keuze.

Groetjes Jannie en Lieke (15092005)
 
Terug
Bovenaan