zwanger en skieen????

quote: Jannie2910 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-11-2005 21:30:36'));

Hoi

Vorig jaar met de wintersport was ik 13 weken zwanger. Ik heb wel geskied. Ik heb de makkelijke pistes gedaan, Ben nog niet zo'n geoefende skister. Moet zeggen dat ik zeer rustig aan deed. Ik was erg moe. Ik ging 's ochtends mee naar de piste dan gingen we een uurtje skieen, dan lekker wat drinken en dan bleef ik boven en gingen de mannen weer op pad en soms ging ik 's middags ook nog even. Wat tegen mij is gezegd is dat het kindje goed beschermd zit. Wat het lastigste is, als je valt en wat breekt, want je mag geen foto's laten maken. Moet er bij zeggen dat ik ook paard reed. Sporte nog veel in het begin van de zwangerschap. Je spieren en banden zijn er dan nog aan gewend.

Dit jaar ga ik niet mee. Onze dochter is dan 4 maanden. Dat vind ik te klein om mee te nemen. Dus ik blijf een jaartje thuis. Ze mag wel een week naar opa en oma, maar dat kan ik niet.

Je kan er ook voor kiezen om mee te gaan en lekker te gaan wandelen of te relaxen.

Succes met je keuze.

Groetjes Jannie en Lieke (15092005)

Hoi
Je vindt je dochter te klein om mee te nemen? Waarom? Je bent er toch lekker even tussen uit?
Wij hebben ons zoontje vorig jaar met de kerst ook gewoon mee genomen. Hij was toen 9 weken. We waren met de caravan, supergezellig! Twee weken lang!
Maar oke, niet iedereen is hetzelfde natuurlijk!
Dit jaar gaan we weer.
Volgend jaar is maxel twee jaar en zullen we hem voor het eerst op skietjes zetten! ( ik was zelf ook twee jaar toen ik het leerde) verheug me er nu al op

Groeten Titiana





 
quote: Roedje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-11-2005 15:59:15'));

Hoi,

Mijn man en ik hadden ook plannen, zoals het er nu uit ziet gaat hij wel, maar blijf ik thuis met onze dochter. (Hij is ook echt helemaal weg van snowboarden en je mag hem er zelfs 's nachts voor wakker maken, voor mij geldt dat in   mindere mate, dus ik doe mezelf ook weinig tekort hoor en gun het hem heel erg!)

We zouden met een ander stel met een kindje gaan en om en om elkaar afwisselen met oppas. Nu zou het allemaal op mij aankomen en dat vind ik geen vakantie. Nu zouden we de kinderen thuis kunnen laten, maar dan zou ik niet de piste opgaan. Weet je, jij kunt nog zo voorzichtig zijn en tuurlijk zit dat kleintje hartstikke goed ingepakt, maar wat als een ander niet uit zijn.....kijkt! Ik wil dat risico echt niet nemen.

Dus zoals het er nu uitziet en als alles goed mag gaan, ga ik niet op wintersport!!!
Ik las op het andere forum ook dat de hoogte (>2000m)  niet zo goed is voor je als zwangere....

veel succes met je beslissing en geniet van je zwangerschap!

Rianne

Is een hoogte van 2000 m. niet goed voor een zwangere? Hoe moet dat dan als je daar woont? Lijkt me wel mee vallen dus denk ik.
 
Ik denk ook dat ik wel zou gaan skien als ik drie á vier maanden zwanger was.
Ik ski al 28 jaar (was twee toen ik begon, ben nu 30) en ik ben in 20 jaar niet meer gevallen, en het is ook zo dat je kindje goed genoeg beschermd zit.
Maar het is maar net waar je je prettig bij voelt natuurlijk, dus gewoon je gevoel volgen!
 
Hoi Titiana(?)

Zoals ik gisteren vertelde, las ik op een ander forum (moeders juni 2006)  eea over wintersport tijdens zwangerschap. Een van de meiden had toen iets uit een brochure/ boekje op het forum gezet en daarin kwam naar voren dat hoger dan 2000 meter..... wacht ik heb het even opgezocht:

Dit haal ik uit een informatieboekje wat ik van de verloskundige heb gekregen:

Vakanties
Als u zwanger bent kunt u gerust op vakantie gaan. Doorgaans wordt aangeraden een vakantiebestemming te keizen waar goede medische zorg aanwezig is, mochten zich onverhoopt complicaties voordoen. In verre, tropische landen is dit niet altijd het geval. Bovendien kunt u onder primtieve omstandigheden wat gemakkelijker een infectieziekte oplopen die gepaard gaat met bijv. hoge koorts of diarree.
Tegen vliegreizen bestaat uit medisch oogpunt geen bezwaar. Vliegmaatschappijen willen meestal geen zwangere vrouwen na 32-34 weken zwangerschapsduur vervoeren, omdat ze geen bevallingen in de lucht willen riskeren.
Vakanties op grote hoogte worden ontraden. Door de afnemende zuurstofspanning van de lucht is er minder zuurstof beschikbaar. Het advies is om niet langdurig hoger dan 2000 meter te verblijven.


 
Hoi

Ik zit met hetzelfde. Ik ga met oud&nieuw op wintersport en ben dan 19 weken. Veel mensen in mijn omgeving raden het af om te gaan skieen. Mijn VK zei dat het wel kan, maar wel rekening houdend met het volgende;

-je bent soepeler in je gewrichten
- je bent minder geconcentreerd
- je kan fysiek iets minder hebben
- niet te lang boven de 2500 meter

Ik denk dat ik gewoon aankijk hoe ik me voel op dat moment en dat ik wellicht een hellinkje ga doen, maar geen grote tochten enzo.

Komt allemaal wel goed. helaas geen alcohol, anders was ik lekker in het zonnetje (o, jee.. ook weer oppassen) met een gluhwein gaan zitten

 
Hallo meiden,
Ik woon in het zuiden van Duitsland, vlakbij de Oostenrijkse grens. Jullie begrijpen dus wel dat ik iedere winter vaak op de piste te vinden ben. Inmiddels ben ik 26 weken zwanger, maar deze winter gaat het skiën aan mij voorbij.
Alle gynaecologen hier raden zwangere af te gaan skiën, hoe goed je het ook kunt. Wintersport is een risico sport. (er gaan meerdere gipsvluchten per winter terug naar NL) en een ongeluk zit in een klein hoekje. Je banden en gewrichten zijn slapper en je hebt het risico van anderen die tegen je aan skiën.
Ook mag je als zwangere niet boven de 2000m. Dit omdat de lucht hier een stuk ijler is en baby’s en ongeborenen kunnen hun lichaam hier nog niet op aanpassen. Als je zelf boven de 2000m woont, ben je al gewend aan de ijle lucht en dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Voor mij zit de wintersport er dus ook zeker niet in dit jaar. Ik geniet wel van de sneeuw onderaan de piste, op een terrasje in de zon. En volgend jaar geniet ik extra van de sneeuw.

Dootje
 
Hallo Dootje,

wat klinkt het heerlijk zeg. op een terrasje in de zon!

Toen onze dochter 3 mnd was zijn we ook op wintersport geweest en dat was leuk, want ook ik kon elke dag een paar uurtjes boarden! (ik voedde haar zelf, dus moest op tijd weer terug zijn). Wij hadden dus ook plannen voor deze winter, maar ik zie er vanaf, want ik wil geen risico nemen en om nu alleen maar te "wandelen". Gelukkig voor jou woon je redelijk dichtbij!

Nou geniet ervan en wie weet gaan wij volgend jaar met 2 kleintjes!

groetjes Rianne
 
Wij gaan in januari op wintersport en ik ben dan 32 weken zwanger. Dat ik niet ga skieen stond al vast maar ik ga mee voor de gezelligheid (we gaan met 14 personen). Omdat we ook een zoontje van dan bijna 3 hebben  wil ik me wel goed aankleden zodat ik lekker met hem in de sneeuw kan vertoeven  en ik wil vooral ook goed schoeisel dragen want aan vallen moet ik echt niet denken. Heeft iemand nog tips voor me waar je skikleding/sneeuwkleding voor zwangeren vandaan kan halen.

Groeten Mariska
 
Terug
Bovenaan