zwanger en sollicitatiegesprekken

Wie heeft ervaringen met sollicitatiegesprekken en zwangerschap? Ik ben aardig druk aan het solliciteren, maar heb wel eens twijfel of ik zwanger wel een reele kans maak.

Ik werd vlak voor mijn 1e zwangerschap werkeloos. Tijdens mijn zwangerschap druk aan het solliciteren geweest, maar nergens aangenomen. Denk dat het wel moeilijk zal zijn....

Ik werd vlak voor mijn 1e zwangerschap werkeloos. Tijdens mijn zwangerschap druk aan het solliciteren geweest, maar nergens aangenomen. Denk dat het wel moeilijk zal zijn....

ik denk dat het ook moeilijker word als je zwanger ergens solliciteert. Je bent na een aantal maanden dan natuurlijk met verlof, en denk niet dat een baas daar erg op zit te wachten........
Denk dat je er als je zwanger bent, beter aan doet te wachten tot na je bevalling en in je verlof te gaan solliciteren.

liefs
Vanessa

Inderdaad niet echt een gunstig tijdstip om te sollicitere. Ik heb het andersom, Mijn contract loopt twee weken voor mijn zwangerschapsverlof af, en ik moet een vaste baan krijgen. Die krijg ik niet wegens bugettaire redenen.... maar goed.... Dit is natuulijk een betere situatie dan....

Succes, ik zal zo een kaarsje voor je aansteken hiero

Liefs

Heb 5 jaar werkervaring als intercedente (gelukkig geen ervaring in zwanger moeten solliciteren...) Werkgevers mogen je niet de baan weigeren omdat je zwanger bent, maar.... Helaas vinden ze dan vaak wel een andere reden.... "Een geschiktere kandidaat" oid. Ik denk dus ook dat het erg lastig is om aangenomen te worden terwijl je zwanger bent. Uiteraard heb je meer kans van slagen bij tijdelijk werk! Klussen van een paar weken of maanden. Geef de moed niet op, maar verwacht ook niet te veel!

Trouwens... Kweet niet hoe ver je heen bent en of je t al goed kan zien, maar werkgevers mogen er niet naar vragen en jij hoeft het niet te zeggen! (Ik ben zelf meer van de openheid en eerlijkheid en zou het niet kunnen om dit te verzwijgen, maar het HOEFT dus NIET!)

hoi hoi..

ik heb deze zwangerschap 2 banen gehad! bij de eerste was k 10 weken zwanger.. en heb t eerlijk verteld.. zou gaan werken in de kinderopvang.. en daar werken bijna alleen maar vrouwen, dus dat was geen probleem.. de 2e was mijn oude stage.. daar ben ik nu in vaste dienst. ook hier was het geen enkel probleem. verder weet ik van iemand die bij mij op gym zat dat ze terwijl ze 36 weken zwanger is nog aangenomen is op een nieuwe werkplek!
dus t zal misschien wat moeilijker zijn.... niet iedereen is er even blij mee en t ligt er waarschijnlijk ook aan wat voor werkveld het is.. maar het is zeker niet onmogelijk!

liefs!

Terug
Bovenaan