Zwanger en solliciteren

<p>Hallo dames,</p><p>ben nu 16 weken zwanger en druk aan het solliciteren. Wanneer zouden jullie vertellen dat je zwanger bent tijdens een procedure? Brief en 1e gesprek lijken me sowieso een slecht plan, maar het helemaal niet vertellen zou ik ook gek vinden omdat je dan niet op goede voet met elkaar begint. Wat denken jullie? <br /><br /></p><p>Groetjes! </p>

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het vertellen aan het einde van de sollicitatieprocedure of zelfs pas als je bent aangenomen. Dan heeft het ook geen invloed in het sollicitatieproces. 

Nooit met het bijltje gehakt.. Maar ik zou het denk ik doen als ze je een aanbod doen?.. Ik bedoel, ze mogen je er toch niet op discrimineren. Ik zou wel graag een oprecht aanbod zien op basis van je kwaliteiten..
Als je dat niet wilt zou ik het doen bij het laatste gesprek. (weet niet hoeveel ze er doen?) 

Wat moeilijk! Ik zou ook niet weten wanneer je het het beste kan vertellen. Het ligt er ook een beetje aan wanneer je je sollicitatiegesprekken hebt? Als je inmiddels al wat verder in je zwangerschap bent kan je het moeilijk verbergen ben ik bang. Wel zou je kunnen solliciteren en desnoods de afspraak maken dat je na je zwangerschapsverlof past begint met werken. Zo ben je meteen eerlijk tegenover de werkgever en heb je ook gedoe dat als je proefperiode voorbij is ze je toch proberen eruit te werken (ik weet dat het niet mag, maar het gebeurt helaas wel heel vaak). 

Hoi! 

Ik was in januari 14 weken zwanger toen ik op gesprek mocht. Ik heb het direct in het eerste gesprek verteld. Ik wilde juist dat dit meegenome zou worden in de keuze voor mij. Als ze voor mij kiezen krijgen ze dat er namelijk bij. Uiteindelijk ben ik het ook geworden en ben ik vandaag met verlof gegaan. Ik wilde juist niet later pas met het nieuws komen, omdat ik dat niet eerlijk vind tegenover een werkgever.