Zwanger en stoppen met roken

Jeetje wat een heftige en oordelende reacties! Als eerste, gefeliciteerd! ?
Ik kan mij zo voorstellen dat je heus de gevolgen wel snapt en hier wordt bijna 'gedreigd' dat je kindje overlijdt door jouw toedoen. 
Allereerst goed dat je al zo geminderd bent. En ik kan me voorstellen dat je worstelt met deze verslaving. Misschien kan het je helpen om dit met de huisarts te bespreken. Wellicht kan je afbouwen met een pleister, of een e-smoker waar je sneller kan afbouwen naar 0 nicotine, maar nog wel even dat gevoel wat langzamer afbouwen. 
Ook moeilijk dat je je schaamt ten opzichte van je partner. Misschien kun je als je naar de huisarts bent geweest, of een ander plan hebt om af te bouwen het rustig te bespreken met je partner. Wees eerlijk over je gevoel en je angst voor veroordeling, en dat je een plan/motivatie hebt om te stoppen omdat jij ook graag het beste voor je kindje wilt. 
Succes! 
 
Ik zal nooit begrip hebben voor vrouwen die roken en in verwachting zijn. Never

En dat paar sigaretten roken beter is dan stress is zo een achterhaalt argument. Gebruikt door vrouwen die op deze manier het martelen van de baby in de buik goedpraten. Want het is echt niet meer dan martelen. Zoek even op wat al die schadelijke stoffen per direct doen bij het kindje op kort termijn. 
 

Ik heb zelf ook gerookt voor de zwangerschap maar zodra ik er voor koos om zwanger te worden was het ook snel klaar. Dus hoef niet te horen dat het een moeilijke verslaving is.? neem je verantwoordelijkheid als moeder.
 
Terug
Bovenaan