zwanger en stoppen met roken

Hi,

Ik ben geen rookster, gelukkig niet, als ik zo al deze verhalen lees over de stress. Dan ben ik altijd maar blij dat ik niet rook of gerookt heb.

Dat over de stress heb ik ook gehoord. Mijn zus probeerde ook te stoppen met roken toen ze zwanger was. Daarvoor lukte het niet omdat het zwanger worden niet lukte, zat ze nog meer in de stress. Toen ze eenmaal zwanger was, probeerde ze het wel, maar ze was zo chagrijnig en gestressd. Toen zei haar vk ook dat ze beter kon roken dan stress hebben, want stress (zeker in de eerste drie maanden), is erg slecht voor je baby.

Heel veel sterkte dames, al dan niet met het stoppen. Maar ook heel veel sterkte met alle vooroordelen waarmee jullie vast te maken zullen krijgen.

Gr. Tamara.

hoi hoi..

ik heb ook alle tijd dat ik zwanger probeerde te worden gewoon doorgerookt..zo'n anderhal jaar.. tijdens mijn zwangerschappen wel gestopt.. helaas gingen die mis en pakte ik dan ook snel weer mijn sigaretje..
vorige maand dachten vriend en ik: we stoppen.. we gaan er helemaal voor!

en deze maand: vandaag eerste echo gehad.. 7 weken zwanger en voor het eerst in mijn leven een kloppend hartje gezien..

dus ik zou zeggen: het loont wel!

liefs

Valesca: kost 145 euro... Althans bij die in Amsterdam waar ik was, die andere kost 179, maar heeft wel meerdere vestigingen.

Dat haal je er binnen een maand uit, als je stopt. Als je weer trek krijgt in een sigaret, of al gerookt heb daarna, kan je terug voor een behandeling. tot een jaar na de 1e behandeling is dat gratis.

hoi damens

ik rook ook en wij zijn nu anderhalf jaar bezig voor 1 kindje. vaak voel ik me zo schuldig en omdat uit alle ondezoeken is gebleken dat wij gewoon zwanger kunnen raken, denk ik vaak dat het aan mij ligt, omdat ik rook. ik heb al 4 pogingen gedaan en het was steeds niet zo moeilijk om te stoppen maar telkens gebeurde er weer iets, mijn autobanden gejat, mijn oma overleed, mijn hondje in laten slapen en dat steeds in de 1ste weken dat ik stopte. ik was er niet sterk genoeg voor om door te zetten en door de stress en vedriet greep ik naar een peuk.

nu heb ik volgende week dinsdag een kijkoperatie en ik MOET gewoon stoppen om mijn grootste wens uit te laten komen want we kunnen veel exusses zoeken maar het blijft gewoon slecht.

succes meiden x kim

Hallo Dames
Het blijft een gevoelig onderwerp dat roken he?
Ik rook helaas ook nog steeds! Ik had me voorgenomen om te gaan stoppen voordat we zouden gaan beginnen.. maar ja je herkent het misschien wel een vakantie dan nog dat ene feestje en ga zo maar door.. Wij zitten nu in ronde 3 en ik heb maar besloten om echt te stoppen als ik zwanger ben.Ze zeggen dat je het voelt als je zwanger bent dus dan stop ik gelijk! En hopelijk voorgoed met die stinkstokken.. Ik rook gelukkig al wel minder en probeer het steeds meer af te bouwen want ik wil dolgraag een kindje! Maar ja het geeft ook weer spanningen omdat je het juist zo graag wil he?
Succes allemaal!
Gr Solanum

hallo Dames,

Ik zit al ruim 2 jaar op dit forum en dit is de eerste keer dat ik een topic over roken-zwanger zie waar niet iedereen die rookt afgebrand wordt...

Super om te lezen, ok roken is slecht dat weten we allemaal, is het niet voor een ongeboren kindje dan zeker wel voor ons zelf.

Ook ik rook, ben bij mijn eerste zwangerschap gestopt maar toen wij bij 20-weken hoorden dat ons kindje niet levensvatbaar zou zijn buiten mijn lichaam ben ik weer begonnen...
In mijn vorige zwangerschap heb ik op aanraden van de gyn doorgerookt terwijl hij tegen anderen heel streng is als ze roken (mijn schoonzus had hem ook) 3 per dag als ik het daarmee kon redden vond hij geweldig.
Onze dochter is met 51 cm en 3830 gram bij 39wk zwangerschap geboren, ze was dus goed aan gewicht...maar ja misschien was ze zonder mijn stinkstokken wel 4000 gram geweest je weet het niet.
Ik voelde me vaak schuldig..en besloot bij een volgende zwangerschap te stoppen...

Ik ben 9-8 gestopt met de pil en helaas moet ik melden dat het me nog niet gelukt is om te stoppen met roken.
We hebben nog onze (vakantie) huwelijksreis voor de boeg en ik heb nu het streven gezet op...1 oktober vliegen wij terug, ik zit dan 16 uur in het vliegtuig en kan dan niet roken...ik wil dan ook geen sigaret meer aanraken als we op schiphol uitgestapt zijn...

Maar echt toppie, dat in deze topic er normaal over gepraat kan worden...ik heb het al vele malen anders gezien

iedereen moet deze beslissing voor zichzelf maken.....de stress van het stoppen is erger dan het roken zelf. Ik heb hier speciaal een gesprek met mijn huisarts over gehad. Toen ik 3 dagen niet gerookt had, kon ik niks hebben....zat totaal in de stress en werd echt gek van mezelf en de behoefte aan een sigaret....niemand moest bij me in de buurt komen. Ik ben gelijk weer begonnen met roken en voelde me 100% beter.

Prima als mensen er fel op tegen zijn....maar mensen afbranden om die reden zou ik ook niet normaal vinden en zelfs een beetje aso....wie zijn hun, om rokende mensen af te branden denk ik dan......dat het niet verstandig is, weten wij zelf donders goed, en wijzelf zouden ook liever stoppen, maar dat is nou eemaal niet voor iedereen even makkelijk te doen....de een kan het zonder al teveel moeite en de ander word dood en dood ongelukkig.....niemand mag daarover oordelen wat een ander zou moeten doen of kunnen. Dat weten alleen wijzelf.

Terug
Bovenaan