Zwanger en super onzeker

Jij hebt eigenlijk precies dezelfde klachten die ik ook had toen ik pril zwanger was. Soms beetje misselijk maar vooral moe en die buik en rug krampen, en die pijnlijke borsten maar dat had ik ook als ik ongesteld moest worden.  Heb ik me ook veel zorgen om gemaakt, maar super onterecht! Want nu 19 weken zwanger en de kleine is lekker aan het schoppen!
Probeer er van te genieten, hoe moeilijk het ook is! Duim voor een goeie echo voor je!

Ik ken het heb 2 miskramen gehad. De laatste bij elf weken. Nu opnieuw zwanger, al 16 weken.. krijg steeds meer vertrouwen maar helemaal ontspannen zal ik nooit worden. Elke echo vind ik weer spannend. Ondertussen 5 gehad en ga er nu steeds meer in geloven...
Krampjes horen erbij. Hopelijk krijg je snel vertrouwen en kun je een beetje genieten.

Helaas zal na een ervaring van een mk de onzekerheid blijven tot in ieder geval je 12 weken echo. Wat mij hielp is dit bespreekbaar maken met je vk. Zo kun je vaker op controle en bellen wanneer je paniek hebt om niks. Maar geloof me, het word beter! Het is gewoon een rotte periode waar je doorheen moet. ❤

Ik hoor van veel vrouwen om me heen die een miskraam hebben gehad, dat ze het ergens gewoon voelden als het niet goed zat. En als ze wel een goede zwangerschap hadden, dat dat heel anders voelde. 
Wat betreft de kwaaltjes: die komen en gaan! Er zijn zelfs vrouwen die de gehele zwangerschap nergens last van hebben. Maar als je wel hebt van kwaaltjes, weet dan dat ze soms ook weg kunnen gaan. Je zult zien dat ze dan na een dag (of 2) gewoon weer terugkomen. Ook de overgang van eerste naar tweede trimester kan straks zorgen voor vermindering van kwaaltjes, omdat je lichaam dan gewend is aan het hormoonniveau. Maar altijd blijft: als je je echt zorgen maakt, kun je altijd terecht bij je verloskundige! Ik hoop dat je toch nog genoeg kunt genieten ?

Ben er vandaag ook achter gekomen dat ik zwanger ben! Vorige zwangerschap helaas met 9wkn miskraam gehad en 5maart curretage. 
Is nog heel pril, maar meteen erg onzeker. Heb wel veel last van mijn opgezette buik en krampen (voelt met alsof er een heftige menstruatie aan zit te komen).. hopelijk is het iets onschuldigs 

Ik weet ook een week en een paar dagen dat ik zwanger ben en ben ook super onzeker! Dit is de eerste keer voor mij. Kan niet wachten tot de eerste echo! 

Oh te snel maar wat ik wilde zeggen het komt goed meid! Het is een onzekere periode, maar just for today. Elke dag is er weer 1 en ga leuke dingen doen, iets wat de dagen korter laat lijken. Ik begrijp jouw onzekerheid maar het is de natuur hè. We hebben hetzelf helemaal niet in de hand. Maak er pas een probleem van als er echt iets is en gewoon lekker gaan badderen, bioscoopje, leuke boeken lezen, en het zonnetje begint steeds vaker te schijnen. Ontspan & Geniet. 
Liefs Zoë

Terug
Bovenaan