Zwanger en te zwaar

<p>Hoi lady's</p><p> </p><p>Ik ben net zwanger. Was bezig met afvallen en zit op een bmi van 38. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je een normale zwangerschap kunnen hebben hiermee? En moesten je controles via de gynaecoloog worden gedaan of via de verloskundige? </p>

Ik was ook te zwaar en heb verder wel prima zwangerschap gehad op zwangerschapsdiabetes na dan! Die test zul je ook wel krijgen nav je te hoge bmi. Verder kon ik mn suikers prima in controle houden dmv aanpassingen in dieet. 

Hey! Ik heb ook een BMI van 38.3, de verloskundige heeft hier tot nu toe nog niks (vervelends) over gezegd. Ik ben nu 15 weken zwanger maar de echo’s waren prima! De eerste rond 7 weken is inwendig gedaan, de 12 weken echo uitwendig en die was ook duidelijk!
Ivm het te hoge BMI krijg ik 2 extra groeiechos op 30 en 34 weken, en inderdaad sowieso de suikertest rond de 22 weken!

Je hoeft pas met een bmi 40 of hoger onder gynaecoloog... dus je gaat naar de verlofskundige. Ik heb ook een te hoge bmi en ben met 17 weken overgedragen naar ziekenhuis. Ga meestal naar arts assistent. Ik hoef niet perse nar gynaecoloog. 
Helaas verloopt mijn zwangerschap minder. Nu met 29 weken  nog steeds misselijk en overgeven en andere kwalen... maar ditheeft meer met de hormonen te maken in mijn geval. Ik heb ook zsdiabetes. Zit in de familie en hoge bmi. Dat zal daar wel door komen. Jehebt daar dan wel meer kans op en ook op een hogere bloeddruk..

Niks is vooraf te zeggen..jij kunt een geweldige zwangerschaphebben en iemand met een gezond bmi het tegenovergestelde. De situatie is hoe hij is... daar moet je vanuit gaan. Dis gewoon gezond gaat eten... bewegen als dat lukt, etc.

Succes!

[quote quote=10202332]Oh thanks! Dit stelt me wel gerust haha. Hoe waren je echo’s verder, was alles goed te zien of heb je hier problemen mee gehad?[/quote]
Echo’s waren verder prima! Heb de eerste 2 wel inwendig gehad omdat ze het dan beter konden zien. 

Ik heb een BMI van 32.4 dus ook te zwaar. Het zwanger worden lukte wonderbaarlijk genoeg binnen een half jaar zelfs met een mk er tussendoor. Ik ben nu 14 weken en tot nu toe alles gewoon goed.
Verloskundige heeft tegen mij alleen gezegd ivm bmi dat er waarschijnlijk extra controles komen. Dus evt ook extra groeiechos. Suikertest moet ik ook verplicht doen omdat de kans op zwangerschapsuiker groter is en moest ook me glucose laten prikken.
Ik zie de extra controles eigenlijk alleen maar als een plus haha

Terug
Bovenaan