zwanger(en tiener)

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik ben sylvia.
en heb al 2 jaar een vriend
ik ben 15 en zwanger daar ben ik gister achtergekomen
ik dacht dat mijn menstuatie uit liep omdat ik met de pil gestopt ben (was wel met condoom maar waarscheinlijk is er iets missgegaan) dinsdag heb ik me eerste gynigoloog onderzoek en daar zie ik erg tegen op heb gelukkig wel een vrouwelijke gynigoloog wat ik gewoon prettiger vind.
ik ben max 7 week zwanger,
en ben eigenlijk op zoek naar site;s voor tieners maar kan niks serieus vinden.
ik ga het kind zeker houden (aborts is voor mij uitgesloten) en ik weet zeker dat ik het kind neit voor adoptie af zou kunnen staan (emotioneel gezien).
maar ik heb een paar vraagjes.

Wat is er nu het beste te doen aan die afschuwelijke miselijkheid.
en hebben mischien mensen hier nog goedde site's?
en bevoorbeeld tips om het aan mijn vader en mijn vriend zijn ouders te vertellen?

alvast bedankt mensjes
XxxX sylvia

Hoi Sylvia,
allereerst proficiat met je zwangerschap. Ik ga er van uit dat je er blij mee bent.
Weet je vriend het al? Ik zou het in elk geval samen vertellen. Dan kun je elkaar steunen, als er moeilijke reacties van jullie ouders zouden komen. Laat je niet meteen afschrikken als ze even lastig reageren, want waarschijnlijk verwachten ze het totaal niet en hadden ze een andere toekomst voor jullie in gedachten. Geef ze de tijd om er aan te wennen. Ga in elk geval zelf geen ruzie er over maken (zelfs niet als zij wel erg boos zouden zijn). Jullie moeten nu zelf even de verstandigste zijn.
Ik denk dat het ook kan helpen als jullie samen al serieus nadenken over de toekomst en hoe het moet als het kindje er is. Dan laat je aan je ouders zien dat je er verantwoordt mee wilt omgaan.
Ik weet dat in Rotterdam een organisatie zit speciaal voor tienermoeder. Deze is door een tienermoeder zelf opgericht. Stichting Steady heeft die.
Verder weet ik dat de Fiom zich hier ook mee bezig houdt.
Tegen misselijkheid is weinig te doen helaas. Het betekent wel dat je veel zwangerschapshormoon aanmaakt en dat is wel goed voor je kindje.
Gewoon blijven eten en vooral drinken (tegen uitdroging).
Slik je al foliumzuur? Zo niet, dan dat meteen gaan doen. Deze pilletjes kun je gewoon bij de drogist kopen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Heb je nog meer vragen, stel ze gerust! Je krijgt op dit forum altijd antwoord.
Groetjes V.

he veerle06.
ja me vriend weet het al.
en ja slik al foliumzuur .( is dat eigenlijk beter met volle maag innemen en sóchtend of s'avonds?)
Het grappige van mijn ouders is dat ik ben geboren( ik ben de oudste) toen mijn moeder 16 was.
dus mijn moeder was ook 15 toen ze zwanger raakte,
ik ben verder eigenlijk heel blij met deze zwangerschap.
ook al weet ik dat we het moeilijk gaan krijgen. ik heb alles voor mijn kindje over.
Ik zal eens kijken of ik een site van Stichting Steady kan vinden,
bedankt en groetjes sylvia.

hoi

als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat je ondanks alles er wel van kan genieten. althans dat je het wel gaat doen. ik ben wel blij dat je een hele uitgesproken mening heb kwa abortus.
maar vertel het samen aan je ouders. maar weten zijn ouders het al??? maar ga vooral samen en overleg heel veel.
dan komt het allemaal vanzelf goed en idd als je vragen heb gewoon hier stellen. doe ik ook. ik ben zelf 23 en weet ook echt niet alles

groetjes jantine

Hai Sylvia!

Allereerst gefeliciteerd met dat kleine hummeltje in je buik! Ik weet vrijwel zeker dat alles helemaal goed gaat komen. Een vriendin van me was 14 toen ze zwanger bleek, en ikzelf was 18 toen ik mijn dochtertje verwachtte. Inmiddels ben ik 21 en zwanger van de tweede.

Ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is dat je sámen aan je ouders vertelt hoe het zit, dat het niet gepland was, maar dat jullie hebben besloten ervoor te gaan. Waarschijnlijk staan ze niet te springen van blijdschap.

Mijn moeder reageerde met: Shit. Wat leuk! Dit is toch wel heel erg! Ik word oma! Laat het weghalen! Eigenlijk ben ik er wel blij mee. Je gooit je toekomst weg! (en ga zo maar door, het bleef afwisselen).

Er zijn nu veel dingen waar je aan moet denken voor je kindje: geen drank, niet roken (geen idee of je het doet hoor, maar voor de zekerheid), geen rauw vlees, geen rauwmelkse kaas (au lait cru), geen softijsjes... Als je daar een beetje op let komt het helemaal goed.

Heel verstandig dat je naar de gynaecoloog gaat. Ik denk dat, vanwege je leeftijd en de iets grotere kans op complicaties, dat verstandiger is dan een verloskundige.

Als je met me wil mailen, of msnnen, mijn adres is lennekevandervos@gmail.com.

Ben ondertussen een halve expert, dus ik kan je vast wel helpen met eea, en wie weet woon je ook nog wel een beetje in de buurt ;-)

Groetjes,
Lynn

Hoi Sylvia,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat je ook een beetje kunt genieten.
Laat je vooral niet gek maken en probeer inderdaad zelf de verstandigste te zijn en veel samen met je vriend te doen. En sterkte met het vertellen aan jouw en zijn ouders.

De vriendin van mijn neef bleek ook al jong zwanger te zijn en zij hebben het 6 maanden !!!! verzwegen voor de familie. Ze waren dan ook pas bij het begin van de zwangerschap 2 maanden bij elkaar. Zonde toch? Je hebt de steun van iedereen hard nodig. Mijn moeder zei toen direct tegen mij: als jij zwanger bent, dan vertel je het me toch wel direct he? Ze heeft echter nog 7 jaar moeten wachten en over 2 weken mag ze het weten (ben dan 8 weken zwanger).
Dus ook al ben je bang voor de reactie, het kan ook best meevallen.
Veel succes meid en laat ons weten hoe het met je gaat.

grz miepke

heey  Lynnikins

Ik heb je toegevoegd aan mijn msn silly_1990@hotmail.com

iedereen die verder tips heeft mag ook rustig dit email adres mailen of toevoegen..

bedankt mensen voor al de vele reacties
en ik weet zeker dat dit wel goed gaat komen.

XxxX sylvia

Hoi Sylvia!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat bijzonder dat je
moeder en jij allebei zo vroeg zwanger raakten! Wel fijn ook, want ze
zal je dan beter begrijpen denk ik!

De tip die ik je wil geven, is eens te kijken of er een FIOM bij jullie
in de buurt zit. Dat is een organisatie voor vrouwen, die o.a.
bijeenkomsten organiseren voor tienermoeders. Ze doen dat omdat het in
de Nederlandse cultuur vrij bijzonder is om als tiener moeder te worden
en het juist zo leuk is om met andere tienermoeders contact te hebben.

Het is een landelijke organisatie en ze hebben ook wel een website, denk ik. Dus als je toch Google-en gaat....

Een fijne zwangerschap gewenst,

Liefs, Sisi.

Terug
Bovenaan