Zwanger en tijdelijk contract

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben over een paar weken 12 weken zwanger en dan ga ik het ook op mijn werk vertellen. Ik heb een tijdelijk contract t/'m eind december dan ben ik ongeveer 6/7 maanden zwanger. Nu is de vraag of ik überhaupt contractverlenging krijg natuurlijk. Ik zit al te kijken of ik überhaupt voor ww in aanmerking kom mocht het noodzakelijk zijn  Liever niet natuurlijk. Nu zit ik met het volgende ik wil van 5 dagen naar 3 dagen werken na mijn bevalling ik wil ook tijd hebben voor mijn kind en financiël is dat goed haalbaar. Nu ben ik bang dat ik geen 3 dagen mag werken maar minimaal 4 dagen moet werken  (niemand werkt minder hier) ik ga hier niet mee akkoord omdat ik dit teveel vindt en mijn kind dan vaak naar de opvang moet. Indien we hier dus niet uitkomen is mijn vraag kom ik dan nog wel in aanmerking voor de ww of is dit contract weigering? Ik heb hier geen verstand van namelijk. Ik hoor graag van jullie.</p><p> </p><p>Liefs</p>

Kan je partner ook niet 1 dag minder gaan werken? Heb je toch dezelfde aantal dagen opvang.. 
En hoeveel jaar arbeidsverleden heb je? Dit is ook afhankelijk voor je uitkering.

Mijn partner gaat ook 1 dag minder werken om op te passen. Maar dan wil ik alsnog geen 4 dagen werken, betekent dan dat een kind merendeel op de opvang is, dit wil ik gewoon niet. Volgens de ww zou ik 8 maanden uitkering krijgen. Mooie overbrugging voor wellicht een nieuwe baan te vinden. Maar de vraag blijft of ik dat krijg als mijn werkgever en ik er niet uitkomen. Iemand hier ervaring mee? Of ook zoiets meegemaakt? 

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap.