Zwanger en tijdelijk contract

Bedankt voor jullie reacties! Ben van plan van de week alvast aan te geven dat ik 4 dagen wil werken. Kijken hoe ze hier op reageren. Dit wil ik namelijk ook al een tijdje. Ik kan wel goed met mijn werkgever overleg dus dat is heel fijn! Ik hoop natuurlijk heel erg dat mijn contract verlengd wordt maar weet niet hoe groot deze kans is..  En contact opnemen met het uwv is een goed idee! Kan ik zeker ook gaan doen. 

Als ik het zo lees denk ik niet dat ze je contract zullen verlengen. Jij wilt minder dagen dan daar “standaard” is? Als hij je eruit wilt gooien ivm de zwangerschap, kan hij het op de uren gooien. 
Hier wel telefonisch te horen gekregen dat mijn zwangerschap een risico is en ik daarom geen nieuw contract zou krijgen. Moest na de bevalling maar terug komen. Melding gemaakt en nu afwachten of er stappen worden ondernomen. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier ook hetzelfde. Mits het jouw 'schuld is dat je ontslagen wordt heb je recht op WW. Dus als je contract niet verlengd wordt ook. 
Ook ik werkte fulltime en wilde minder werken, maar dat was niet mogelijk omdat het eenmaal een fulltime functie is. 
Mijn contract is dus niet verlengd. Vanuit het UWV krijg ik straks ook mijn verlof en daarna weer de WW (mits ik tijdens mijn verlof een nieuwe baan vindt).

Hier helaas ook in de WW. Functie werd opgeheven, dus even pech. Maar nu wel vol op de tijd om te genieten van mijn zwangerschap! Nu eerst 1,5 maand een ww en daarna een zwangerschapsuitkering. Ik las ergens dat je misschien nu al 4 dagen zou willen gaan werken. Hou er dan ook rekening mee dat je uitkering een stuk minder zal zijn. Je uitkering is in ieder geval maar 70% van je loon en als je dan ook minder uur werkt.
Succes in ieder geval! 

Terug
Bovenaan