Zwanger en toch afvallen

Hallo allemaal,

Voor mijn zwangerschap ben ik aan het lijnen geweest. Ik ben slechts 1.60 m lang en woog bijna 77 kilo. Toen ik zwanger raakte was ik inmiddels afgevallen tot 74 kilo.  
Ik heb in het begin wel wat last gehad van misselijkheid, maar heb niet moeten overgeven. Vlees en vis smaken me momenteel niet, maar verder eet ik alles.

Ik ben net begonnen aan mijn tweede trimester. Mijn verloskundige blijft maar zeggen dat ik niet moet afvallen omdat het niet gezond is voor het kind.  Afvallen tijdens mijn zwangerschap  is ook absoluut niet mijn bedoeling maar...... Ik merkte vanmorgen dus dat ik nog maar 73 kilo weeg, ook al heb ik de hele week flink gegeten voor mijn doen.

Zijn er meer dames die afvallen tijdens hun zwangerschap ondanks dat ze niet hoeven over te geven? Zo ja, wat zeggen jullie verloskundigen?

Groet,
Amber
 
Bewust lijnen lijkt me in zwangerschap idd geen goed idee, maar als je gewoon normaal eet dan gebeurd er niets engs, hoor! Vergeet niet dat er veel energie voor nodig is om kindje te dragen, dan kan er best wel eens een kilootje verdwijnen.

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik niet misselijk, maar ik had geen eetlust. Toen viel ik 6 kg af in het begin en begon na 20 weken aan te komen (totaal uiteindelijk 14 kg boven mijn normale gewicht).

Tijdens mijn tweede zwangerschap was ik kotsmisselijk (en braakte regelmatig), maar heb enorm veel gegeten (omdat dat een klein beetje hielp). Toen bleef ik ongeveer op gewicht (kilo erbij, kilo eraf, kilo erbij, kilo eraf) tot 18 weken en kwam daarna weer aan. Vanaf week 37 viel ik weer af (terwijl ik normaal tot veel at!), een kilo of 3-4, waardoor het totaal uiteindelijk weer op 14 kg boven mijn normale gewicht uitkwam!

En ik heb 2 hele gezonde 9-ponders op de wereld gezet!
Dus echt, let niet te veel op de kilo's want dat zegt zo weinig en alles is mogelijk. In principe hoeven VK's ook geen gewicht bij te houden.
 
Beste Amber,
Ik ben 7 weken zwanger van onze tweede. Bij de eerste zwangerschap viel ik ook af de eerste maanden (ben 1.64m en weeg 51 kg, dus dat kon ik niet echt gebruiken). Ik ben best misselijk (ook nu weer) maar hoef gelukkig niet over te geven. Maar ik heb wel veel minder trek, snoep niet en sommige dingen staan me ronduit tegen. Tijdens de vorige zwangerschap heb ik ook aardig wat gelezen en volgens mij is het helemaal niet erg dat je afvalt, die kleine neemt toch wel wat 'ie nodig heeft (en dat is maar zo'n klein beetje!). Het is alleen niet de bedoeling dat je gaat echt lijnen. Hoop dat je er wat aan hebt en succes met je zwangerschap!
Liefs, fleurtje
 
Hoi,

Uit je verhaal maak ik op, dat je niet bewust lijnt.
Maar misschien eet je nu een stuk bewuster en laat je de "ongezonde"dikmakers automatisch staan.
Het probleem met lijnen tijdens de zwangerschap is dat de gifstoffen die uit de vetcellen vrijkomen tijdens het afvallen ook bij je kindje terecht komen en dat is natuurlijk niet goed.
Zorg er gewoon goed voor dat je gezond eet en gevarieerd en dan komt het vast wel goed hoor.
Bij het voedingscentrum is een boekje te krijgen over voeding tijdens de zwangerschap, misschien staan er handige tips voor je in. Succes ermee

Evelien(gewichtsconsulente)mv Dylan en 34+5 wk zwanger.
 
hoihoi
in de eerste 2 en halve maand ben ik ook 4 a 5 kilo afgevallen, tot 8 maanden ben ik hetzelfde gewicht toen gebleven, en met 8 maanden kwamen er ineens 3 kilo's bij, die er met precies 9 maanden weer afwaren, ik ben in mijn hele zwangerschap 1 kilo aangekomen en heb vorige week zondag een hele gezonde mooie dochter van 3655 gr en 51 cm op de wereld gezet!!! volgens de gyn en alle vk's maakt het niks uit als je afvalt/aankomt/afvalt als je maar niet bewust gaat lijnen, en dat doe je niet! dus maak je niet druk:))))))))))))))))))))))))))))))
 
Hallo allemaal,
dankjulliewel voor de reacties tot nu toe.
Ik ben het helemaal met jullie eens dat ik me geen zorgen moet maken, maarja...
De eerste keer zwanger is het toch allemaal spannend en ga je min of meer uit van wat de verloskundige zegt.
Ik blijf het gewoon in de gaten houden en zolang mijn buik groeit, het hartje blijft kloppen vind ik het allemaal al lang goed.


Groet,
Amber
 
Hoi.

Ik ben 6 weken geleden bevallen van een zoon. Ik was bij de geboorte nog steeds 1 kilo lichter dan dat ik voor mijn zwangerschap was. Ik ben in totaal 12 kilo afgevallen door mijn zwangerschap. Als je niet bewust lijnt en probeert zo goed mogelijk te eten is er niks aan de hand.
Vooral als je wat zwaarder bent komt dit vaker voor.
Voor mij dus een mooie meevaller.

Groetjes Minke
 
ik val ook nog steeds wat af... ben nu 16wk...
maar volgens mijn vorloskundige is het niet heel erg... zolang ik normaal eet..
volgens haar heb ik genoeg reserves waar mijn kind van zou kunnen groeien...
zolang het kindje het goed doet.. en ik niet dunner wordt of heel snel afval...
 
Terug
Bovenaan