Zwanger en toch afvallen

Hallo

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap de eerste 16 weken, 4 kilo afgevallen. En ben eigenlijk de hele zwangerschap niet zo veel aangekomen. En deze zwangerschap ben ik zelfs in het begin 6 kilo afgevallen. Nou mijn gyn zegt, dat het echt niets uitmaakt. Je kindje pakt toch wel wat het nodig heeft. ( je moet inderdaad niet bewust lijnen!)
Ik ben nu 25 weken zwanger en ben nu 3 kilo aangekomen!

En weet je, je druk maken en stress is erger als een beetje afvallen. Geniet van je zwangerschap meid, het is zo geweldig!

Groetjes
 
Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor. Snap ook niet helemaal dat de vk je een beetje bang maakt. Onze vk zegt: je kindje pakt wel wat het nodig heeft om te groeien, en daarna kom je zelf pas aan de beurt. Idd dan kun je afvallen doordat alle energie naar je kindje gaat.

Ik was bij de 1e 20 kilo aangekomen, dat vond ik niet zo grappig.
Maar bij de 2e en 3e viel ik ook alleen maar af, was ik na de bevalling lichter als voor de zwangerschap.

Nu ben ik 39 weken zwanger van de 4e en tot nu toe pas 3,8 kilo aangekomen. Dus ws ben ik na de bevalling weer lichter als voor de zwangerschap. Ik ben nu ook pas na 32 weken begonnen met aankomen. Zolang je kindje goed groeit is er niks aan de hand.

(onze kids zaten alledrie rond de 7,5 pond bij de geboorte en deze wordt ook weer ong. zo groot geschat)
 
Hoi Amber,

ik zou me idd niet te druk maken, zolang jij goed eet en netjes alle vitamientjes binnen krijgt die nodig zijn voor jouw en je baby!
Ik ben zelf ook niet de lichtste, zelfs nog wat zwaarder als jij, maar ik ben in het begin ook afgevallen en kreeg daar zelfs complimenten voor van mijn vk! Hij zei dat ik daarmee de kans op zwangerschapssuiker beperkte! Nu zit ik overigens al tien weken op een stabiel gewicht, dus als je het logisch bekijkt, val ik nu ook af in volume (behalve op mijn buik)!
Ben het wel eens met een van de andere meiden, dat de kans groot is dat je nu gezonder eet dan voor je zwangerschap, waardoor je idd de dikmakers meer laat staan!

Geniet lekker van je zwangerschap en zolang jij je goed voelt (dus niet té moe of lamlendig) dan zal het kindje er echt geen last van hebben dat je wat af valt!

Groetjes
Sas
 
Hoi a.s moeder!
Je moet je echt geen zorgen maken hoor!
Ik had voor de 1e kwam een schildklieraandoening, hij functioneerde te traag, slikte er medicijnen voor.Leuke bijkomstigheid...je komt veel aan...
Tijdens mijn 1e zwangerschap er vlak na was ik dus veeel te zwaar.Ik was 9 maanden zooo misselijk dat ik bijna 23 kilo ben afgevallen, maar mijn buik groeide prima, kindje ook, werd met 40 weken geboren, 50 cm en 6 pond.Oftwel, hardstikke gemiddeld kindje!!
En ik kwam slank uit de zwangerschap!!!
Ook bij mijn 2e en 3e zwangerschap viel ik eerst zo'n 8 kilo af in de eerste 3 maanden.En daarna kwam er 10 bij.Kwam dus vaak uit rond mijn 'startgewicht' na de bevalling en mijn kindjes zijn allemaal met een gezond gewicht geboren.Dus, maak je je niet druk over 1 kilo, er zal misschien nog wel meer af gaan.Er komt uiteindelijk toch een punt tijdens je zwangerschap dat je gaat aankomen.En dat hoort er gewoon bij, moet je je niet druk om maken.
Zodra je bent bevallen zijn er meteen zo'n 5 kilo weer af, en na 1 week nog eens 2 a 3  kilo.(vocht)
En daarna, na  6  weken kan je weer rustig aan gaan afvallen en sporten.
Doe 't allemaal rustig aan!!!!Je kindje gaat nu even voor.
Succes!
Groetjes Roos.
 
 
Hoi ik ben 24 weken van mijn eerste kind en ben tijdens mijn zwangerschap niet aangekomen. Ik weeg nu 58,5 kg, voor mijn zwangerschap woog ik 63kg. Moet ik aan de bel ringen? Ik heb pas de 19de weer een afspraak bij de VK.
 
Weet je ook wat de reden is dat je zoveel bent afgevallen? En hoe voel je je verder?
Als je twijfelt zou ik niet zo lang wachten maar even bellen met je vk om te overleggen. 
 
Maak je geen sorgen. Ik was bijna 93 kilo voor de zwangerschap. Nu precies 28 weken zwanger en weeg 91,5 kilo. Ik ben de eerste 20 weken 3 kilo afgevallen en na 25 weken 1,5 kilo aangekomen en nog steeds onder mijn startgewicht
 
Wanneer je de gezonde dingen eten en je niet loop te snaaien, kan het maar zo zijn dat je gaat afvallen. Zeker als je altijd een snaaierdje was. Geeft dus helemaal niks. Probeer gewoon eens uit te rekenen wat je aan calorien binnen krijgt overdag. Als dit ongeveer 2000 is en je toch afvalt, is dit mooi meegenomen. In een zwangerschap heb je qua calorien niet heel veel meer nodig dan daarvoor, al kunnen hormonen je eetpatroon behoorlijk beinvloeden.
 
Terug
Bovenaan