Zwanger.. en toch geschrokken.

<p>Hi allemaal, </p><p>Ik hoop dat ik hier terecht kan want op het forum “zwanger worden” hoor ik niet meer thuis. Mijn man en ik zijn 10 jaar samen en in januari besloten om voor een kindje te gaan met de gedachte, het zal wel eventjes duren omdat ik zo lang de pil heb gebruikt.. niets is minder waar. Ik heb een CB test in mijn handen waarop staat, zwanger! Ik ben me rot geschrokken! In mijn hoofd zou het zo’n beetje na de zomer wel eens kunnen gebeuren, geen idee waarom ik dat dacht want zonder bescherming kan het natuurlijk ook veel sneller! </p><p>Begrijp me niet verkeerd want ik ben erg dankbaar dat het zo snel gelukt is na het horen en lezen van verhalen waar het jaren heeft geduurd maar dit jaar komt er dus een kindje! En die gedachte vindt ik heel beangstigend, zo’n verantwoordelijkheid ineens. </p><p>Ik voel me een beetje schuldig dat ik niet huppelend door het huis heen ren. Komt iemand dit bekend voor? Ik weet niet zo goed waar ik met m’n verhaal heen moet.. durf er nog niets eens aan te denken hoe ik dit aan m’n man moet vertellen, ook hij leefde met het idee ‘ergens einde van het jaar’.. hij trekt zich het hele financiële plaatje natuurlijk erg aan.</p><p>Pffff heftig dit hoor! En sorry voor het lange verhaal..</p><p> </p>

Als eerst gefeliciteerd zeg!! Niemand heeft voor het zeggen wanneer je zwanger gaat raken. Alleen de kindjes die bedenken dat het nu tijd is om bij jou in je buik te mogen gaan groeien! Het kindje dat jou/jullie heeft gekozen zal er klaar voor zijn! Houd die gedachte lekker vast en ga lekker genieten! 
Ik ben ook geschrokken van een positieve test, het was ineens zo onwerkelijk. Wij wilde het heel graag en ik had ook verwacht dat het nog wel even ging duren. Echter na de tweede ronde heerlijk zwanger zonder klachten! Ook mijn man wist niet zo goed hoe te reageren. We fantaseren er vooral heel veel samen over totdat we over 3 weken de echo krijgen. Wanneer wij zien dat het hartje klopt kunnen we het denk ik ook niet meer voor ons houden! Laat je dus lekker bekomen van de schrik en ga er onwijs van genieten. Als jij/jullie er nog niet klaar voor waren was het kindje ook nog niet gekomen! 

Geniet♡

Toen in de eerste keer zwanger was dacht ik ook dat t niet zo snel zou gaan. Moest ook heel hard huilen van de schrik. Maar eenmaal bij de eerste echo was ik dol verliefd op het vruchtje. Het is niet niks en aan dat t echt gaat gebeuren moet je soms wennen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Snel aan je man vertellen :) 
Ook hier was het wel even "schrikken" dat het zo snel al gelukt was maar we zijn super blij en al bijna op de helft. 

Bedankt voor jullie super lieve reacties.. en fijn om het van je af te kunnen schrijven! Het liefst bel ik gelijk mijn moeder maar mijn man is natuurlijk eerst aan de beurt! Ik vertel het hem zodra hij thuis is.. zweet breekt me uit! Maar, ik ga er van genieten!

Ik schrok ook hoor! Was pas net gestopt met de pil en zouden t wel zien. Toen t ineens raak was, moesten we even bekomen. Maar 9 maanden is best lang, over een week zie je t al heel anders en na de 1e echo.. geniet ervan! Plus een kind kost niet veel als je dat niet wilt. Marktplaats is super voor dingen die je uit kan wassen en bijv een muziekmobiel.. maar ook meubels en kinderwagens vind je er veel..

Hoi!
ik begrijp goed hoe jij je voelt, wij hadden vorig jaar ook de knoop door gehakt en we gingen het proberen. Ook er vanuit gaande (misschien beetje naief) dat het nog wel even zou duren. En idd, 2  weken later werd ik maar niet ongesteld en als er 1 ding is wat ik kon timen was dat het en toen sloeg de paniek ook wel toe. We hadden een positieve test in ons handen, ik heb gehuild van angst, verbazing maar ook wel blij! Want zo snel is ook een wonder.  Mijn vriend is precies zo, die dacht ook aan financien en we woonde net in ons nieuwe huis en hij hoopte toch wel nog een paar maanden samen er van te kunnen genieten. Maar goed, na de paniek kwam toch een beetje de blijdschap, gelukstranen. Want zodra je zegt we gaan t proberen kan het dus ook gewoon gelijk lukken..  helaas liep deze zwangerschap voor ons niet goed af, maar na 3 maanden weer een positieve test. Ook een wonder!   Ondanks de schrik en de terechte gevoelens, het is niet niks probeer er toch van te genieten en dat het jullie zo gegund is! Het komt altijd goed als je iets wilt ;) en he je hebt nog 8 maanden! 
gefeliciteerd en enjoy! En succes met vertellen ?

De ergste schrik is gelukkig voorbij en wil het nu zo graag gaan vertellen maar moet nog een uurtje wachten! 
Gelukkig hebben we het financieel goed en ook wij zijn net verhuisd, 4 jaar gedaan om ons droomhuis te ontwerpen en realiseren. Hadden het idee om even te genieten en dan een gezinnetje maar goed, het leven loopt soms anders! 
Heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)

Terug
Bovenaan