zwanger en trouwen ?

Hallo allemaal,

Wij denken erover om te gaan trouwen.
Nu is de vraag..met buik of zonder buik zeg maar!!
Ik vroeg me gewoon af of er mensen ervaring mee hebben
of meningen over hebben.
Ik denk dat het voor het kindje geboren is ook wel iets heeft.
En erna..hmm ben bang dat het er dan niet meer van komt.
Maar heeft dus wel het voordeel dat ik er weer slank uit kan zien.
Nou wat is jullie mening hierover.

Hoihoi!!!

Ik denk dat dat iets heel persoonlijks is.
Zelf ben ik getrouwd toen ik 4 maanden zwanger was van mn eerste kindje. Ik wilde niet met een dikke buik trouwen. Ik wilde graag een mooie jurk aan met mijn eigen figuurtje. Maar we wilden ook graag trouwen voordat de baby kwam.
Gewoon samen met je vriend over hebben. En wat wil je zelf graag? Natuurlijk heeft het wel weer iets, zo'n mooie dikke buik die je in een mooie jurk of pak duidelijk laat zien.
Wij vonden t ook wel een beetje een risico, want hoe langer je wacht, je weet niet wat voor klachten je kunt krijgen. Het is natuurlijk wel een dagje druk en je moet het allemaal wel volhouden op je trouwdag, toch?

liefs kim22
39wken zwanger 2de kindje

Tja...lastig he....maar doen wat jullie zelf willen hoor!!
Iedereen denkt er weer anders over.
Ik zou zelf liever niet met een dikke buik willen trouwen,
want ik wil dan een mooie jurk enzo aan, en je trouwt
als het goed is maar 1 keer. Nu ben ik zelf net getrouwd,
afgelopen augustus, en kwam er toen net voor die tijd
achter dat ik ook zwanger was. Met de trouwdag zelf was
ik 6 weken zwanger dus toen zag je amper wat.
Ik kan me ook voorstellen wat je zegt dat het er straks
misschien niet meer van komt als je het voor je uit schuift.
Het ligt er denk ik ook aan wat voor bruiloft je wil, uitgebreid
met alles erop en eraan, dan moet er best veel geregeld
worden, of dat je het klein houdt.
Succes verder!!

xx Syrah (30 wk)

hoi hoi

Ook ik ben getrouwd toen ik 28 weken zwanger was.
Ook een beetje voor de kleine,maar ook omdat wij
het zelf graag wilden.Ik heb een jurk uitgezocht toen
ik 11wk zwanger was in ik kon de jurk nog gewoon
aanhebben zonder uit te leggen.Sommige mensen wisten
niet eens dat ik zwanger was.Wij hebben een heerlijke dag
gehad en ik denk dat het nu toch wel moeilijker was geworden
om als nog te trouwen want waarschijnlijk was het er nu bijge-
bleven want een kleine van bijna 17 mnd vergt een hoop energie
en dat doet een bruiloft ook .Ik kan niet voor jullie praten en denken
maar wij hebben er goeie herineringen aan.Ik ben nu net weer zwanger
maar ik ben wel blij dat ik niet nog een keer hoef te trouwen.Jullie komen
er vast wel samen uit en mochten jullie toch besluiten om te trouwen wens
ik jullie alvast een hele fijne dag.gr.anita

Wij hadden besloten pas te trouwen als ik zwanger was, en ja ik was zwanger maar wilde niet met een dikke buik trouwen.
Dus we moesten veel regelen in een korte tijd, en zijn met 3,5 maand zwangerschap getrouwd.
Ik kon alles nog en was nooit misselijk, had me eigen lijntje nog wel in de jurk ook al kreeg ik stiekem al een buikje en is me jurk uitgenomen nog de week voor ik ging trouwen.
Al mijn fam. wist ook dat ik zwanger was, maar ik vertelde er wel bij dat het geen ongelukje of motje was.Maar wij het op deze manier wilde.
Ik ben dus afgelopen oktober getrouwd.
Ik wilde alleen geen groot feest s avonds ivm vermoeidheid.

Dus om 11 uur kwam me man me halen bij me ouders thuis, en gingen foto's maken.
De fam. bleef bij me ouders koffie drinken en broodje. Wij waren uurtje of 1 terug en om 2 uur gingen we trouwen in het stadhuis. Aansluitend om 3 uur bruidstaart eten en erna om 5 uur receptie tot half 8.
Toen gingen we daar nog met een klein gezeldschap  (30 man) nog lekker eten.
12 uur 's avonds werden we naar ons hotel gebracht waar we heerlijk weer samen waren.
Volgende morgen kwam me schoonmoeder ons ophalen en bracht ons lekker naar ons eigen huisje die vol met cadeau's stond.

Wij hebben een heerlijke dag gehad, en was psies lang genoeg voor mij.
En of je met of zonder dikke buik wil trouwen, ja waar gaat je voorkeur naar uit ?
Hier een foto van mij in jurk

Hoihoi,

ben net getrouwd, 30 weken zwanger en op vrijdag de dertiende!
Een superdag gehad. Wij wilden trouwen voor ons kindje, als bevestiging dat wij echt een gezinnetje zijn zeg maar.
Had een duidelijk buikje, maar heb er alleen maar complimentjes over gehad.
In het wit trouwen ging mij persoonlijk een beetje te ver. Want erg maagdelijk kom je niet echt meer over als je ruim 30 weken bent

groetjes niesje

Hoi hoi,

Ook ik ben getrouwd toen ik zwanger was. Onze hele bruiloft was net geregeld voor juli 2005, toen ik erachter kwam dat onze uk op komst was. Voor ons betekende dit dat ik tijdens onze bruiloft al 22 weken was.
Bij mij was niks te zien van een buikje als je het niet wist, terwijl ik toch een hele mooie witte jurk had met een heel strak bovenlijfje. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik in de hele zwangerschap maar 8 kilo aangekomen ben.
Je moet je inderdaad wel goed realiseren dat een zwangerschap en een bruiloft beiden erg veel energie kosten. Deze energie krijg je wel weer een groot deel terug tijdens de middelste drie maanden normaal gesproken.

Zelf heb ik een heel geweldige bruiloft gehad met alles erop en eraan, ik heb alleen de champagne laten staan.

Gewoon lekker doen waar jullie zin in hebben!

Groetjes en succes!

Esther, mamma van Kyra (22-11-2005)

Ik ben zwanger van ons tweede kindje en wij zijn nog steeds niet getrouwd en gaan dat  waarschijnlijk pas na de bevalling doen. Maar wij zijn ook niet van plan om er een groot feest van te maken, dus voor ons maakt het eigenlijk niet zo uit.

Ik heb zelf (kort) in een bruidsmodewinkel gewerkt en weet dat er ontzettend veel mensen trouwen tijdens hun zwangerschap. Je moet het wel vermelden dat je zwanger bent, ook hoever dan kunnen ze hier rekeening mee houden. Er is meestal ontzettend veel mogelijk met je jurk (afhankelijk van het model vd jurk), maar daar kunnen ze je prima in adviseren.

Qua rechten is trouwen "makkelijker"en heeft je hubbie gelijk zeggenschap over jullie kindje en als je besluit om na je bevalling te trouwen dan  moet hij jullie kindje erkennen om het zijn naam te laten dragen en heeft hij totdat e.e.a. via de notaris geregeld heeft wettelijk niets te zeggen over jullie kindje.

Maar ik denk zelf dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft met of zonder buik.

Groetjes,
Carolien

Terug
Bovenaan