Zwanger en twijfels

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 12pt; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; color: inherit;">Na lang twijfelen toch maar een berichtje omdat het me telkens bezig houd. Misschien kunnen jullie meekijken/geruststelling geven zonder oordeel.. Voel me de laatste tijd nogal onzeker over echt alles. Hormonen?!</span></p><p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica; min-height: 13.8px;"> </p><p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 12pt; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; color: inherit;">Op 15 oktober en 20 oktob heb ik seks gehad met persoon A. Op 20 oktober is hij niet klaargekomen. Daarna hebben we besloten om contact te verbreken. Overigens was ik aan de pil maar weet ik niet precies meer of ik hem altijd op vaste tijdstipen heb ingenomen.</span></p><p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica; min-height: 13.8px;"> </p><p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 12pt; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; color: inherit;">Begin november ben ik volgens mij nog ongesteld geweest, maar weet dit niet heel zeker meer. Daarna ben ik in november meerdere malen met m’n nieuwe vriend B naar bed geweest. Eind december testte ik onverwachts positief en was bij m’n eerst echo op 12 januari 8weken6dagen. Tweede echo 3 weken later gaf 12w1dag aan en bij de rest van de echo’s loopt de kleine ook netjes op schema wat betreft de uitgerekende datum. Als ik terugreken dan heeft de bevruchting eind november plaats moeten vinden, rond 24 november (bij de 12 weken echo, 10 weken terugtellen). Rond 3 december heb ik bloedverlies gehad (kan dit een innestelingsbloeding zijn geweest?) daarna begon ook een periode van misselijkheid</span></p><p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica; min-height: 13.8px;"> </p><p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; color: #212121; margin: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Helvetica;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 12pt; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; color: inherit;">Nu weet ik dus mijn cyclus niet, gezien ik aan de pil was. Ook heb ik voordat ik wist dat ik zwanger was gewoon mijn medicatie geslikt (antidepressiva, Fluoxetine tegen spanningen) Is er een mogelijkheid dat persoon A toch de vader is? Of is dit eigenlijk niet mogelijk? Dat de innesteling misschien later heeft plaatsgevonden of iets? Zowel persoon a als persoon b zijn op de hoogte van de situatie en het kindje komt goed terecht!</span></p>

Nee. Je bent zwanger van persoon B. Als je in oktober zeanger was geraakt was je nu 4 weken langer zwanger. Als je het echt zeker wilt weten biedt DNA test uitsluitsel maar ik denk, nee weet voor 99 procent zeker dat persoon A niet de vader is.

Je bent zwanger van persoon b. Anders zou je innesteling ruim een maand na je seks met persoon a zijn geweest en dat is niet mogelijk. Mocht je blijven twijfelen voor jezelf kun je idd altijd een dna test doen. 

bedankt! het kan dus niet zo zijn dat doordat ik de pil nog slikte en medicijnen gebruikte dat de innestelling dan later is of zo? of dat de baby in de eerste weken langzamer gegroeid heeft en toen ik stopte met de medicatie weer normaal ging groeien volgens de lijn? (hij of zij groeide met alle echo's volgens de uitgerekende datum van de termijnecho)

Nee dat is geen mogelijkheid. Persoon b is de vader. Anders hadden ze dat bij de echo echt wel gezien, zelfs als de baby kleiner zou zijn, de ontwikkeling van een 12 weken oude baby is anders dan die van 16 weken

Bedankt voor jullie reacties, geeft allemaal wat meer duidelijkheid. Kan me gewoon niet meer herinneren of ik in november nog ongesteld ben geweest (onttrekkingsbloeding) of maakt dat nier zoveel uit en blijft persoon B sowieso de vader? 

Nee ook dat maakt geen verschil. Want dan zou de baby dus al verder in ontwikkeling zijn.
Ik snap dat je je er druk om maakt maar denk niet dat het nodig is. Doe als de baby geboren is een DNA test met je vriend dan kan je er helemaal gerust op zijn. Maar nogmaals ik denk niet dat die negatief gaat zijn

Terug
Bovenaan