Zwanger en twijfels

Oké dankjewel voor je reactie. Kan me er zo onzeker over maken omdat het ook onverwachts was en ik dus ook mijn cyclus niet weet en maar moet uitgaan van de termijnecho en daarvan uit moet terugrekenen naar de bevruchtingsdag.
Ben dan soms gewoon bang dat die termijnecho er naast zit en afwijkt. Of dat er na de bevruchting een rustpauze is geweest bij de embryo voordat het zich ingenesteld heeft. Of na de innesteling een rustpauze, waardoor het pas later ging ontwikkelen. Lastig allemaal! 

De echo's zouden er dan 5 tot 6 weken naast moeten zitten, dat is een verschil dat super goed zichtbaar is op echo's. 
Een rust pauze van 5 a 6 weken is (naar mijn inziens) niet eens mogelijk aangezien een zaadcel maar maximaal 5 dagen kan overleven. Daarna komt wel de periode dat het in het eitje naar de baarmoeder gaat, maar ook dat heeft een maximale periode van 12 dagen. 
Een innesteling kan 6 tot 12 dagen duren, daarom gebeurt het tijdens een echo vaak dat de datum een week (Hooguit 2) kan schelen omdat de klassieke berekening uitgaat van 6 dagen. 
Al tel ik beide maximale dagen bij elkaar op kom ik uit op 17, wat even iets meer dan 2 weken is. 
Zodoende lijkt het mij echt onmogelijk dat er 6 weken vertraging in zit. 
Ik hoop je hierbij gerustgesteld te kunnen hebben. 

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik begin het een beetje te begrijpen! Maar de pil of andere medicatie die ik gebruikt heb voor en tijdens het begin van mn zwangerschap, toen ik het nog niet wist, heeft geen invloed op dit proces? 
Dankjewel!

Nee hoor dat heeft geen invloed op het proces.
Ik heb dat toen aan mijn gynaecoloog  gevraagd omdat Ik ook aan de pil was en antidepressiva  slikte op het moment van zwanger raken.
Maar hij zei toen dat het geen invloed heeft.

Dankjewel voor je reactie! Gelukkig dat dar geen invloed heeft in het begin. Had anders nooit medicatie enzo gebruikt, tenzij anders geadviseerd. Wil het beste voor de baby. Dan ga ik er vanuit dat persoon B de vader is na al jullie reacties!    Stomme onzekerheid soms..  

Terug
Bovenaan