Zwanger en vaccinatie

<p>Hallo dames, </p><p>samen met mijn vriendin zijn wij bezig om zwanger te raken. Via een donor traject. Nou heb ik vorige week dinsdag mijn inseminatie gehad, en morgen mijn eerste vaccinatie. Hoe denken jullie hier over. En stel het is gelukt? Tweede vaccinatie plannen? Dan ben ik nog niet in de 12 weken..</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie meningen.</p>

Ik heb het hier ook met mijn arts over gehad na ons Fertiliteitstraject. Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en ik heb me op aanraden van hen afgelopen weekend laten vaccineren en m’n tweede prik zal ook in het eerste trimester zijn. Volgens mijn artsen is het net zo veilig en raden ze het echt aan. Corona krijgen kan risicovoller zijn dan een vaccinatie. Succes met jullie keuze!

Zelf per ongeluk mijn eerste vaccinatie gehad toen ik 4 weken zwanger was zonder dat ik dat doorhad. Was in februari, nog in de tijd dat iedereen nog niet helemaal zeker wist of het kon. Vervolgens in maart toen langzaam duidelijk werd dat pfizer gewoon kan (die ook toevallig bij mijn eerste vaccinatie al gehad) mijn tweede prik gehaald. Nu alweer 25+5 verder en tot nu een heel gezond en erg sterk ventje in mijn buik. Maar dat is mijn ervaring.
Als jij je er niet prettig bij voelt kun je em altijd iets verzetten toch?

Ik heb mijn eerste vaccinatie gehad toen ik 8 weken zwanger was. Inmiddels 12 weken zwanger en volgende week de 2e vaccinatie. Er is geen reden om te wachten tot na het eerste trimester, de vaccinatie is de hele zwangerschap veilig. 

Ik zou het niet doen. Ik snap ook niet zo goed hoe andere hier weten dat het de hele zwangerschap veilig is. Er is nog geen onderzoek naar gedaan.

Het klopt niet dat er geen onderzoek naar gedaan is. In andere landen (VS, VK, België...) worden zwangeren al veel langer gevaccineerd dan in Nederland, omdat de risico's van corona in de zwangerschap hoger zijn dan voor niet zwangeren. Het enige is dat we de echt lange termijn effecten nog niet weten
Echter, op theoretische basis (als je kijkt naar hoe dit vaccin biologisch werkt) zouden er geen lange termijn effecten moeten zijn. Er was laatst nog een artikel over op deNOS over corona en zwangerschap, mocht je het na willen lezen. Ik zit nu in het derde trimester en net mijn tweede prik gehad. Had ik me eerder kunnen vaccineren, had ik dat zeker gedaan. Collega van mij heeft corona gehad tijdens de zwangerschap en haar kindje heeft hierdoor zuurstoftekort opgelopen. Dat wil ik niet riskeren. Maar uiteindelijk moet je doen waar JIJ je goed bij voelt.

[quote quote=10470259]Het klopt niet dat er geen onderzoek naar gedaan is. In andere landen (VS, VK, België...) worden zwangeren al veel langer gevaccineerd dan in Nederland, omdat de risico's van corona in de zwangerschap hoger zijn dan voor niet zwangeren. Het enige is dat we de echt lange termijn effecten nog niet weten
Echter, op theoretische basis (als je kijkt naar hoe dit vaccin biologisch werkt) zouden er geen lange termijn effecten moeten zijn. Er was laatst nog een artikel over op deNOS over corona en zwangerschap, mocht je het na willen lezen. Ik zit nu in het derde trimester en net mijn tweede prik gehad. Had ik me eerder kunnen vaccineren, had ik dat zeker gedaan. Collega van mij heeft corona gehad tijdens de zwangerschap en haar kindje heeft hierdoor zuurstoftekort opgelopen. Dat wil ik niet riskeren. Maar uiteindelijk moet je doen waar JIJ je goed bij voelt.[/quote]Ik heb het inderdaad vooral over de effecten op lange termijn. Het begint namelijk steeds meer duidelijk te worden dat de spike proteine in al onze (ook in die van de baby) organen (met name de eierstokken) gaat zitten. Daarnaast is het geen vaccinatie (wel een injectie) maar een gentherapie dat dus ons DNA beinvloed.

Er komen nu ook langzaam allemaal verhalen van vrouwen die hun kind verloren weken na de prik en baby's die worden geboren met inwendige bloedingen etc.

Maar inderdaad moet iedereen het voor zichzelf weten. En eigen onderzoek doen.

Terug
Bovenaan