Zwanger en verkouden...

Help! Ik ben nu 33w4 en alles gaat perfect. Alleen, nu heb ik sinds afgelopen weekend een hele flinke verkoudheid te pakken. Hoesten, niezen maar vooral een kop vol snot ( sorry... lekkere details ;-) )
Nou weet ik dat ik van de neusspray e.d. af moet blijven omdat dat slijm oplost en dat moeten we natuurlijk niet hebben, maar weet iemand of er iets is dat ik wel mag gebruiken?
Ik ben gelukkig niet ernstig ziek ofzo en als er niks aan te doen is zij het zo, maar wordt er wel heel vervelend en sloom van dus zou er erg graag vanaf willen.

Alvast bedankt!

Groetjes

Hoi Repelsteeltje,

Heb even voor je gekeken in mijn medicijnmandje...  

Voor 3 maanden terug werd ik op zaterdagavond giga verkouden. Had ik weer. Zondags natuurlijk geen winkels open en alles in mijn medicijnmandje mocht ik niet gebruiken. Zelfs bij de strepsils staat dat je eerst in overleg met je arts moet....
Maandag naar de huisarts geweest voor een controle afspraak en direct gevraagd wat ik wel mocht gebruiken.
Hij kwam aanzetten met xylometazoline neusspray (€ 2,58) voor de verstopte neus en Roter Noscapect voor de hoest (€ 3,61). Moest de medicijnen wel bij de apotheek ophalen, maar aangezien ze vrij worden verstrekt, werden ze niet vergoed. Voor herhaling hoefde ik niet langs hem, maar kon het gewoon ophalen bij de apotheek.

Ze staan bij ons (kringapotheek) gewoon in het schap.

Hopelijk heb je hier wat aan, en natuurlijk heel veel beterschap gewenst.

Groetjes Noah

hoi

ik ben ook al sinds gisteren strontverkouden en hoesten koorts enz enz, ik gebruik baby neuspray, zoutoplossing, niet dat het echt helpt maar krijg er wel een niesbui van en is het weer open voor 5 min

gr

rachel

Heel erg bedankt! Ik heb manlief gelijk naar de apotheek gestuurd en heb inderdaad een zoutoplossing en een hoestdrank gekregen. Stom dat je daar zelf niet aan denkt, zullen de hormonen wel zijn...

hoi Repelsteeltje,

Ik ben de eerste  5 maanden van mijn zwangerschap verkouden geweest en niets hielp. Zelf spoelde ik met zout water en stoomde ik met kamille, maar van mijn huisarts mocht ik wel otrivin gebruiken, maar niet langer dan aangegeven dan op de bijsluiter. Dat het   allemaal niet hielp  kwam dus doordat ik zwanger was.... Gelukkig kon een homeopatische arts mij helpen. Ik kreeg een ienie-mienie korreltje en daarna ging het eindelijk over en het werd beter weer, maar ja, nu is het ook best aardig weer. Ben inmiddels 8 maanden zwanger.

Succes ermee en check anders toch voor de zekerheid of je Otrivin mag gebruiken in dit stadium van je zwangerschap (ik mocht het tenslotte in het begin van mijn zwangerschap ook).

Groetjes Mira

Vorige week was ik op vakantie in Griekenland. En daar dus heel erg verkouden geworden. En wat gewoon echt het beste helpt is zwemmen in zee.

Het Nederlandse alternatief (het is hier net effe te koud om in zee te duiken)is dus een zoutoplossing en daar goed mee spoelen. Of een goede hoeveelheid zeezout in je bad kiepen?

Verder heb ik regelmatig fishermans friends gegeten.

Ik snotter inmiddels ook wat af. Word steeds erger en vanmiddag ook regelmatig niezen. Heel fijn als je whiplash hebt, grrr. Voel mijn hoofd steeds voller worden en me belabberde voelden. Dus denk dat ik maar in bed kruip. Maar mag ik wel eens een paracetamol als de hoofdpijn erger word?

Liefs nathalie

Terug
Bovenaan