Zwanger en verkouden...

Vervelend Nathalie. Rust lekker uit en probeer zoveel mogelijk snot kwijt te raken door spoelen ed.
Paracetamol mag tijdens de zwangerschap (kijk voor de zekerheid even op de bijsluiter of vraag je huisarts om advies). Zelf ben ik er wel voorzichtiger mee dan normaal en neem ik halve doseringen, en alleen als ik het echt niet meer trek.

Het snotteren gaat nu gelukkig iets beter, maar wel moe, kei misselijk en niet lekker, maar ach dat hoord er allemaal bij hè meiden. Had eerst amper ergens last van en nu best wel. Dus tis ff wennen, maar komt vast wel goed.

Ik neem geen paracetamol, alleen als ik het echt niet uit hou. Maar nog geen medicijnen gehad, behalve mijn vitamine pillen.

Liefs Nathalie

Ik ben nu 39 weken en 5 dagen zwanger en sinds vrijdag avond al verkouden. Begon met hoofdpijn en keelpijn. Die zijn over, alhoewel ik vanmorgen weer keelpijn en oorpijn had. Verder ben ik nog snot verkouden.
Heb al van alles geprobeerd, maar ik wordt nog niet beter.
Ik drink thee met honing, gebruik wybertjes bij keelpijn, heb vandaag vicks blue gekocht. Slik vitamine c, naast het fruit wat ik eet en euchinaforce tabletjes, Gebruik neusspray, heb otrivin baby geprobeerd, maar dat helpt niets, nu gebruik ik die vanaf 6 jaar, Maar dat is aankomend weekend al een week en moet er dus mee ophouden dan. Stomen heb ik ook gedaan zonder resultaat, douche me iedere ochtend lekker heet. Rust veel (lees, doe geendonder) maar wordt niet beter.
Zo kan ik de bevalling niet ingaan, wie weet er een super middel waardoor ik weer beter wordt.
Paracetamol heb ik 2 x 500 mg gehad, dat mag best. En het hielp.

Volgens mij heerst de verkoudheid onder zwangeren op dit moment heel erg (en ook niet zwangeren overigens). Van mijn pufclub was maandag de helft ziek (allemaal thuis gebleven) en ik ben vanaf die avond ziek geworden. Had veel hoofdpijn en erg verkouden en beginnende keelpijn. Ik heb twee dagen paracetamol geslikt (4 per dag) en voor mijn keel trachitol genomen. Gelukkig begint mijn verkoudheid eruit te komen en is het geen water meer, maar vast snot (sorry). Dus ik hoop dat het van het weekend over is. Het is de eerste keer dat ik ziek ben sinds mijn zwangerschap (op wat korte hoofdpijnen na), maar wat voel je je dan beroerd zeg! Ben nu 31 weken zwanger.

Terug
Bovenaan