zwanger en vliegen??

Hallo allemaal,
iedereen van harte met de zwangerschap......
Ik heb een vraag..............
Eind augustus 06 heb ik een vakantie geboekt naar turkye....nu ben ik 5 weken en 4 dagen zwanger......dus uitgerekend dat ik als ik op vakantie ga...ik 23 weken ben.
Ik weet niet wat wijsheid is...gewoon vliegen of annuleren?
Heb via annulerings verzekering navraag gedaan.....als ik nu zou annuleren zijn er geen kosten aan verbonden,maar al ga ik over 2 of 3 maanden pas annuleren dan moet ik volgens hun zoveel % annulering betalen.
Wat moeten we nu......wat is wijsheid.......
Je weet niet hoe je je dan voelt etc....
Zijn er mensen die dit ook voor de hand hebben of ervaring hebben om te vliegen als ze zwanger zijn???

alvast bedankt voor jullie reactie

Hoi, ik heb begin deze zwangerschap gevlogen (rond 10 weken), maar ga volgende maand nog een weekje naar Italie (we hebben daar een bruiloft). Ik ben dan 30 weken zwanger.

Ik zie niet op tegen het vliegen zelf, eerder de dingen daarom heen. Vooral het vervoer van tassen en mijn dochter van 2. Mijn man weet dat ik dan niet meer veel zal tillen en er komt dus een extra last op hem.

Als we eenmaal in ons hotel zitten, laat ik alles afhangen van hoe ik me op dat moment voel. Als ik me fit genoeg voel dan kunnen we nog wat uitstapjes maken en anders ga ik lekker op een terras zitten of met mijn voeten in de zee. Onze dochter van twee kun je ook niet gelukkiger maken dan met zee en zand, dus ik geloof dat het wel goed komt.

Het vervoer (in Ned en terplaatse) goed regelen en  accomodatie waarbij je niet ver hoeft te lopen om bijvoorbeeld bij winkels, terras, zee of zwembad te komen, was voor mij het belangrijkst bij het plannen van de trip.

hoi hoi,

je mag gewoon blijven vliegen tot ong 28weken.. en bij sommige maatschappijen zelfs tot 32weken maar dan met een doc verklaring!
Ik ben zelf stewardess en wij mogen blijven WERKEN tot 26weken.. dus.. gewoon lekker op vakantie gaan hoor...
Ik ga zelf in juni naar turk dan ben ik 26weken.. haha

prettige vakantie..

liefs Annemieke

18w en 3dagen

Hoi,

Ik ben met 31 weken nog met Ryanair naar Rome gevlogen, 2 uur vliegen. Je zit ff krap maar het valt verder reuze mee. Je mag pre-boarden waardoor je rustig kan instappen en je niet lang hoeft te wachten. Tijdens de vlucht heb ik ook in het gangpad eventjes gestaan toen ik het zitten zat was, geen probleem. In Rome zijn we 4 dagen geweest, beetje lopen en terrasjes hangen, siesta houden.. richting de 30 weken wordt het iets vermoeiender maar met 4-5-6 maanden heb je juist veel energie en kun je nog veel doen. Ik ben met 25 weken nog gaan lopen in de bergen in Zwitserland..
De terugweg waren de stewardessen nog wat bezorgd of alles wel goed ging.. Je mag meestal tot 32 weken vliegen met een verklaring van je verloskundige waarop staat dat alles goed gaat en wanneer je uitgerekend bent. Met Air France mag je zelfs tot 40 weken vliegen, die Fransen doen nergens moeilijk over. Maar ja, zeker binnen Europa.. hoe groot is de kans dat je weeen in de lucht beginnen en het kind er is voordat je geland bent? Lijkt me erg sterk op die korte vluchten..
Dus ik zou gewoon gaan!

Groetjes
Merel

Ik ben nu 23 weken en zoals ik me nu voel zou ik zo op vakantie kunnen. Je moet inderdaad alleen opletten met het tillen van te zware koffers, ik krijg wel snel last van mijn rug als ik te veel til. En pas op met de zon ivm zwangerschapsmasker. Verder volgens mij geen probleem om in deze periode op vakantie te gaan. Veel plezier alvast.

Hallo,

Ik ben een paar jaar geleden ook nog op vakantie geweest. Ik was de 7 maanden al gepasseerd. Ik had een doktersverklaring nodig vanaf 7 maanden. Ze hebben mij er niet eens om gevraagd.

Volgens mij verschilt het per maatschappij. Je kan gewoon navraag doen en dan kun je via een hele simpele doktersverklaring alsnog vliegen.

In jouw geval is er met dit aantal weken nog helemaal niks aan de hand. Dus ik zou zeggen....Geniet er nog even lekker van.

Groetjes Nova

ik vlieg voor mijn werk ook 2x per maand ergens heen, en nooit problemen ervaren. Ik ben nu 28 weken en vorige week nog in Bucharest geweest. Je moet effe bij de luchtvaartmaatschappij navragen (of op hun website opzoeken) wat hun regels zijn. Veel laten je gewoon toe als je maar een korte verklaring van de VK hebt dat je nog niet in de laatste maand bent (of te wel een brief wanneer je uitgerekend bent).
Mijn buik is groot zat (en ik ben niet zo dik, dus je ziet heel duidelijk dat ik zwanger ben) en er heeft nog nooit iemand naar die brief gevraagd, maar goed, beter bij je hebben.
Enige 2 problemen die ik ervaar met vliegen:  
dat je vaak lang in een houding stil zit en dat is minder lekker. Gewoon wat vaker opstaan en effe door het gang pad wandelen.
dat het klaptafeltje op je buik landt, en dus niet meer horizontaal kan, waardoor je je laptop of eten niet meer voor je neer kunt zetten. Als het vliegtuig niet al te vol is kun je dat van je buren gebruiken, of effe lief naar je buurman kijken...
Monstertje (28w5d)

Hoi, ik heb zelf vorige keer ook nog met 30 weken gevlogen, naar Dublin, dus ook niet zo'n lange vlucht. Dit ging hartstikke goed, tenminste, zolang je je tafeltje niet wilt gebruiken, ha! Ik zou zeker niet annuleren, rond die koers voel je je meestal toch heel goed. Wel regelmatig je benen wat bewegen ivm trombose, maar voor de rest...

Terug
Bovenaan