zwanger en vliegen??

Wij gaan begin september twee weken naar Griekenland en dan ben ik ruim 5 maanden zwanger. Dat zou nog mogen heb ik begrepen. Het is inderdaad zo dat standaard zo'n beetje tot 28 weken is en daarna moet je een verklaring hebben van de VK.

Ik vind het wel spannend om straks met die dikke buik en ook nog een zoontje van bijna 2 jaar te gaan vliegen! En daarna heerlijk relaxen om het laatste trimester in te gaan!

succes allemaal!

Groetjes,
Rosanne

Wij zijn begin vorige maand met Arke Fly naar Lanzarote geweest. Zij gaven aan dat hun beleid is dat vanaf 24 weken de zwangere een verklaring moet tekenen dat ze op eigen risico meegaat, maar dat ze zonder problemen daarna mee kunnen. Zij gaven ook aan dat je een meldplicht hebt, wat de zwangerschap betreft. Zij hoeven er dus niet naar te vragen en jij mag er niet van uit gaan dat ze het wel zullen zien dat je zwanger bent en hoever je heen bent. Dus bij niet melden van een zwangerschap geldt dat je zelf nalatig bent geweest en als er wat gebeurt, dit op eigen risico is. Wat precies onder "eigen risico" werd verstaan, konden ze niet goed duidelijk maken, maar waarschijnlijk is het zo dat eventuele extra kosten als er geland moet worden o.i.d. op jou verhaald kunnen worden.

Het voordeel van Arke Fly was wel dat ze tegenwoordig een tussenklasse hebben met wat extra beenruimte, dat was zeer aangenaam. Je betaalde maar 15 euro per vlucht per persoon extra en dat was het mij zeker waard.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan