Zwanger en vriend elk weekend dronken

<p>Lieve dames,</p><p>Ik wil even iets van me afschrijven en vragen of mensen hier misschien ervaring of tips voor me hebben. </p><p style="text-align: left;">Ik heb nu bijna 10 jaar een relatie waarvan ik 5 jaar samen woon en ben nu 17 weken zwanger , alles gaat opzich goed met mijn vriend en mij en het kindje is ook zeer welkom alleen ik zit met 1 ding heel erg. Mijn vriend is elk weekend dronken, en dan niet een beetje aangeschoten maar echt super dronken,  hij drinkt gelukkig door de weeks niet alleen vrijdag en zaterdag, ( heeft hobby"s in het weekend) maar dan is het ook altijd elke week weer kassa.</p><p>Ik heb hier al meerdere malen over gepraat met hem, en hij beloofd altijd beterschap, ik maak me enorm zorgen over als het kindje er is, ik heb geen zin dat ik elk weekend met een dronken vriend zit en mijn kindje een dronken papa boven het bedje heeft, </p><p>Op het moment voel ik me echt een beetje alleen en machteloos , misschien komt het ook extra door de hormonen maar voel me er ontzettend rot door.</p><p>Sorry voor mijn lang verhaal en alvast bedankt voor de reactie"s </p>

Dat s heel vervelend. Dit was ook al voor de zwangerschap zo? 
Mijn man had ineens toen ik zwanger was ook zoiets dat hij elk weekend naar vrienden moest en zich bezatten. Ik vond dat toen ook niet leuk en voelde me ook vaak erg alleen in mijn zwangerschap.  Ik zelf was ook niet te genieten tijdens mijn zwangerschap.. 
Nu onze dochter er is is hij weer meer thuis gelukkig!  
Heb je ook al gesprekken gehad over hoe hij t ziet als de kleine er is? Wat zijn rol gaat zijn in de slapeloze nachten?  Maar ook overdag? 
Een kindje krijgen is heel mooi maar ook pittig. Bespreek dat. En spreek anders af dat hij 1 dag in t weekend niet zat wordt dus thuis bij jou is . Vrijdag of zaterdag 

Wat vervelend.
Ik zou het toch echt heel duidelijk aangeven.
Mijn man was ook zo, dat is gelukkig stukken minder. Sinds de zwangerschap kreeg hij ook het idee “nu of nooit meer” dat heeft hij 2x gedaan toen ik heb aangegeven dat het nu toch echt mooi is.
Lekker de stad in met de mannen is prima, maar dat kan ook tot op zekere hoogte. Aankomend weekend gaat hij weer de deur uit, loopt het dan weer de spuigaten uit dan is het gewoon afgelopen met stappen?.
Is het misschien een idee dat zijn uitgaans gezelschap thuis op visite komt? Zo heb je het misschien een beetje in de hand en kun je het makkelijk aangeven als het genoeg is geweest?

succes ermee!

Moet het echt afgelopen zijn dan? Bij ons is het wel stukken minder geworden sinds we kinderen hebben, maar we gaan allebei nog wel eens naar een feestje en dan kunnen we ook behoorlijk wat drinken.
De ander doet dan de ochtend, zodat de feestvierders lekker kan uitbraken, gaat prima hier!
Natuurlijk kun jij als je zwanger bent tijdelijk niet drinken, maar dat betekent toch niet dat je man ook nooit meer naar een feestje kan gaan? Jouw tijd komt nog wel. 

Ik hb een dochter van 5 maanden en als mijn vriend in het weekend dronken word mag hij niet thuis komen van mij. Interesseerd me ook niet als ie dan onder de brug moet slapen. Meestal gaat hij dan bij ze ma pitten. Als je dronken bent ben je gewoon niet 100% straks laat hij dr vallen ofzo. Maar nu je nog zwanger bent zou ik het laten gaan. Toen ik rond me uitgerekende datum was hb ik hem gezegd dat hij niet meer uit moest gaan omdat ik niks heb aan een dronken eikel als ik moet bevallen

Ben benieuwd of het inderdaad een uiting is ‘van mannen’ (om ze even lekker allemaal over één kam te scheren ;)) door het gevoel ‘nu kan het nog’.. 
Ik moet er nu zelf niet aan denken en inderdaad... over een tijdje moeten we dat soort dingen gaan inplannen. Dus denk ik ‘ga je gang maar lekker’. 
Wat ik me afvroeg bij jouw tekst.. gaat hij uit met kinderloze vrienden? Is hij goed bevriend met mensen die al papa of mama zijn? Misschien zou dat op termijn voor wat inzicht kunnen zorgen bij ‘m. En in het ergste geval.. is zijn ma of pa hierin benaderbaar?
Uitgaan/dronken worden moet kunnen maar je moet er wel van op aan kunnen, al voor de bevalling, dat je samen een team bent en je van elkaar uit kan gaan (zonder dingen uit te spellen). Dus als hij niet voor rede vatbaar is zou ik zeker zijn eigen omgeving inzetten. 
Wat ik hoor van vrienden is dat je het al snel afleert met een baby, omdat een kater, vroeg opstaan en een baby gewoon niet een combi is die de moeite waard is. 
Oh, mag hij het al wereldkundig maken? Ook voor de niet-zwangere is de eerste periode lastig omdat hij (of zij) zich steeds moet inhouden. 
Ben benieuwd naar andere ervaringen
en hoe jouw vriend hier de komende tijd mee omgaat!

Nee hoor, dat is niet iets 'van mannen' . Wij houden allebei van feestvieren op z'n tijd en tijdens mijn zwangerschap hield mijn man gewoon rekening met mij. 
Ik vind het een zwaktebod om bepaald gedrag af te schuiven op iemands geslacht. Het is een volwassen man en dus gewoon zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes. 

Terug
Bovenaan