Zwanger en vriend elk weekend dronken

Bedankt voor de reactie"s dames
Om even op een paar vraagjes terug te komen, voor de zwangerschap was het ook zo dat hij echt elk weekend super dronken was, we wilde beiden graag kinderen dus zei ik dat dat gedrag dan wel moest veranderen, dat is enige tijd zo geweest tot ik zwanger raakte toen begon het weer.
Ik vind het echt niet erg dat hij wat pilsjes drinkt en dat hij een keer door zakt is ook geen probleem. Alleen omdat het elk weekend is maak ik me wel zorgen om de toekomst,
Het gezelschap waar hij mee weg gaat is een beetje gemixt er zijn er een aantal wel al papa en een aantal niet dus dat wisselt. Ik heb inderdaad ook een beetje het gevoel dat het voor hem nog even iets is van :"nu kan het nog"
Hopelijk gaat het wel de betere kant op als ik verder zwanger ben tegen de tijd dat de kleine moet komen en er is, 
Maar bedankt voor jullie adviezen en reactie" s  xx 

[quote quote=10159713]Nee hoor, dat is niet iets ‘van mannen’ . Wij houden allebei van feestvieren op z’n tijd en tijdens mijn zwangerschap hield mijn man gewoon rekening met mij. Ik vind het een zwaktebod om bepaald gedrag af te schuiven op iemands geslacht. Het is een volwassen man en dus gewoon zelf verantwoordelijk voor zijn keuzes.[/quote]
Het was niet zó serieus en zwart/wit bedoeld Kim. Blijkbaar is dat in tekstvorm niet over te brengen.. Als je mij/ ons zou kennen weet je dat we nogal van feesten houden.
Ik dacht als meer partners dit extremere gedrag (tijdelijk) hebben laten zien, dit wellicht geruststellend zou werken. Verder gooi ik ook andere ideeen op waaruit blijkt dat ik vind dat hij naar zijn gedrag moet kijken. 
Ik hoop dat ze er samen uit komen.

Wat ik mij afvraag.. hoe ziet jou vriend dit zelf voor zich, als de kleine er straks is? Heb je het daar al over gehad? 
Mijn vriend en ik waren ook wel eens dronken voor de zwangerschap. Nu ik natuurlijk niet meer maar mijn vriend laat ik nog wel even doen. Hij is gelukkig niet zo extreem als jou vriend, maar de laatste tijd merk ik ook dat hij best wat biertjes drinkt elk weekend terwijl het daarvoor sporadisch was! Misschien ook een gevalletje van “nu kan het nog”. Maargoed mijn vriend heeft zelf zo iets van, als de kleine er straks is wil hij écht niet dronken of zelfs aangeschoten zijn. De eerste periode toch zeker niet. 
Dus ik zou zeggen vraag aan je vriend hoe hij het straks voor zich ziet. 

Waarom niet? Wij vangen het dan gewoon op voor de ander. Gaat prima hoor. Lijkt me erg saai worden als je nooit meer naar een feestje kunt als je een kind hebt?

Ik zou gewoon  met je vriend goed praten en afspraken maken waar jullie je allebei fijn bij voelen.?
Ik hoop dat jullie eruit komen.
Fijne zwangerschap  nog toegewenst  ?

[quote quote=10160141]Waarom niet? Wij vangen het dan gewoon op voor de ander. Gaat prima hoor. Lijkt me erg saai worden als je nooit meer naar een feestje kunt als je een kind hebt?[/quote]
Er zit wel een verschil tussen 'nooit meer naar een feestje' en elk 'weekend dronken zijn'..  Dat hoeft mijn man echt niet te doen, zou ik niet accepteren. Hij gaat heus wel regelmatig een pilsje pakken met vrienden, maar hoeft niet elk weekend dronken thuis te komen. 

Terug
Bovenaan