Zwanger en wat onzeker, wie herkent dit??

A

Anoniem

Guest
Ik heb een poos zitten twijfelen of ik een berichtje zal plaatsen, maar doe het toch maar wel. Vandaag ben ik precies 5 weken zwanger. Ik had totaal geen last van onzekerheid en had alle vertrouwen in onze frummel, alleen sinds  gisteren ben ik iets wat onzeker. Dit komt door het volgende tot maandag voelde ik een soort menstruatie achtig gevoel en had erg veel last van steken in mijn liezen en onderbuik, vond soms vervelende steken, niet pijnlijk dat niet, maar gewoon anders. Nu is het zo dat ik sinds gisteren dat menstruatie gevoel niet meer voel en veel minder steekjes voel, heel af en toe voel ik nog wat steekjes. Vanavond voelde ik wel weer een drukkend gevoel in mijn liezen. Eigenlijk maakt het mij dus onzeker dat ik eerst heel veel voelde in mijn onderbuik en nu sinds gisteren wat minder. Het gekke is dat ik deze zwangerschap wel anders ervaar dan de andere 2(heb 2 miskramen gehad), want ondanks dat ik nu onzeker ben, heb ik op de een of andere manier toch alle vertrouwen in dit frummel. Maar vind de onzekerheid niet zo fijn. herkent iemand dit??

Hallo daar,

ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik weet het nu sinds eergisterenavond en heb menstruatie-achtige buikpijn en krampjes. Dat had ik al 3 dagen en toen toch maar getest ondanks onregelmatige cyclus. Morgenochtend naar de huisarts en die vewijst me door naar de verloskundige.
Ben vooral onzeker over hoe lang (laatste menstruatie 13-12) vanwege de onregelmatige cyclus. Op de websites varieert het van 5-6 weken. Heel pril dus en dan lees je over van alles wat er mis kan gaan.
Hoop snel naar de verloskundige te kunnen zodat die mij kan zeggen hoe ver ik ben en hopelijk ook met alle info iets gerust kan stellen.

Hallo,

Dat hoort er allemaal bij hoor. Dat komt omdat er vanalles aan het gebeuren is in je baarmoeder. Ik heb daar ook heel veel last van gehad en was ook de ene dag erger dan de andere. Zolang je geen echte krampen hebt en bloed verliest hoef je je in principe geen zorgen te maken.
Als je al 2 miskramen hebt gehad, zou ik wel contact opnemen met de vk of gyn, misschien dat je een vroege echo kunt krijgen. Ik heb zelf moeten wachten tot 10 weken en alhoewel ik geen voorgeschiedenis heb, vond ik die 6 weken tot nu toe de langste 6 van mijn hele zwangerschap (ben inmiddels al 26 weken).

Groetjes Anna

hoi,
die menstruatie-achtige krampjes en steken in onderbuik, rond liezen, zijn heel herkenbaar. Ik had 2 dagen na een positieve test enorme buikpijn re-onder in buik (ben zelfs doorverwezen om buitenb zwangerschap uit te sluiten). Dit bleek bandenpijn te zijn. De eerste periode groeit je baarmoeder al zo enorm, al zie je dat aan je buikje nog niet. Hierdoor komt er flinke trekkracht op je banden te staan. Bij mij heeft het in begin paar dagen geduurd en van ene op andere dag was het weg. Later in de zwschap heb ik nog flinke steken in buik gehad van navel naar beneden en ook dat is op bandenpijn geduid. Kan me voorstellen dat je na 2 miskramen minder vertrouwen in je lichaam hebt. Mocht je je niet zeker voelen, bel dan alvast met de VK. Wie weet kun je eerder op co komen ter geruststelling! Zij kunnen ook wat vragen beantwoorden en ervaringen met je delen.
Succes en voorspoedige zwangerschap gewenst!!
Groetjes mira, mama van jaap (02-01-07) en met 2e kinderwens

Hoihoi,

Ik kan me jouw onzekerheid heel goed voorstellen, gezien het feit dat je 2 miskramen hebt gehad. Er gebeurt in een zwangerschap zoveel met je lijf, het is echt niet gek dat je steken voelt en krampen. Maar als je een miskraam hebt meegemaakt, zijn die dingen extra eng.
Mijn eerste zwangerschap is ook op een miskraam uitgelopen. En in mijn tweede zwangerschap had ik steeds bloedverlies. Toch heb ik een gezonde zoon gekregen. Het verschil was wel dat ik bij mijn eerste zwangerschap vanaf dag 1 het gevoel had dat het mis was. En bij de 2e zwangerschap had ik dat gevoel niet. Alleen werd ik wel elke keer heel onzeker van dat bloedverlies.
Nu ben ik voor de 3e keer zwanger. En ik ben weer onzeker. Het voelt goed, maar ik vind het toch weer erg spannend. 2 weken geleden had ik ook ineens zo'n trekkend gevoel in mijn buik en toen ging ik elk uur checken of ik geen bloed verloor. Ik verloor niets en de kramp ging weer over,  dus.......

Sterkte.

Thanks voor jullie reactie, doet me erg goed
Ik maak me waarschijnlijk ook druk om niks.
Het is gewoon dat ik veel vertrouwen heb in dit frummeltje, maar dat de angst er wel gewoon is. Fijn om te horen dat er meerdere vrouwen zijn waarbij de steekjes opeens minder waren. Voel nu sinds gisterenavond een drukkend gevoel in mijn rechterlies en rechts in mijn onderrug. Vandaag voelde ik aantal keer een steekje in mijn onderbuik en linkerlies. Er gebeurt gewoon zoveel, dat ik daar soms best onzeker van wordt.
Ene dag erg last van mijn borsten, andere dag weer minder, ene dag beetje misselijk, andere dag weer niet, gewoon iritant. in ieder geval mag ik volgende week vrijdag, dan ben ik 6 weken en 2 dagen voor de echo bij de gyn, ben daar best blij mee.

hoi
heel herkenbaar, ik word gek van mezelf van onzekerheid. ik heb al een echo gehad met kloppend hartje, maar mag (?) pas over 3 weken weer echo. De dagen kruipen en vandaag had ik ook een raar gevoel in mijn buik en verbeeldde me krampjes. ik ben zo vreselijk bang dat ik een misrkaam krijg, hoewel ik geen idee heb hoe dat voelt want dit is mijn eerste zwangerschap. Ik krijg het idee maar niet uit mijn kop. ga tig keerr naar het toilet etc. ik weet dat   als ik wat roze afscheiding verlies dit niet erg hoef te zijn (heeft vk me verteld), maar toch.
oef waren die onzekere weken maar over...
boekie (7 weken en 4 dagen)

Terug
Bovenaan