Zwanger en wat onzeker, wie herkent dit??

Hoi allemaal.

Als ik uitga van mijn laatste menstruatie, eerste dag dan ben ik nu 43 dagen dus 6 weken en een dag. Zojuist bij de huisarts geweest en die temperde de stemming ook al een beetje. 1 op de 10 gaat mis, maar 9 op de 10 gaat goed. Je kan niet meer dan afwachten en je goed gedragen. Ze heeft de verloskundige een doorverwijzing gestuurd en daarin gemeld dat ik een onregelmatige cylcus heb. De krampjes enz vond zij ook niet vreemd. Lucht je dan toch op.
Ik had echt verwacht dat de huisarts misschien ook wel wat dingetjes onderzoekt oid, maar helemaal niets. 5 min later stonden we weer buiten met wat foldertjes en een doorverwijsbrief. Helaas is de verloskundigen praktijk op vrijdag niet geopend. Kan maandag pas bellen. Spannend.
Dit weekend gaan we het onze ouders vertellen. Omdat ik net gehoord heb dat per 1-4 door bezuinigingen mijn contract op het werk niet verlengd wordt is er een hoop stress en ben ik druk met solliciteren. Dat is allemaal niet bevorderlijk. Als je dan ook nog eens met niemand er over kan praten.... En stel dat het misgaat. Dan weet niemand het en kan niemand je steunen of helpen.
Verder houden we het een beetje stil tot je richting die 12 weken gaat.

Ha meiden,
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die onzeker is!
Ik heb begin deze week een 1e echo gehad (ben nu 6,5 week ong.) en heb een kloppend hartje gezien, dat geeft wel wat geruststelling. Verder voel ik me de ene dag echt zwanger en de volgende dag weer vrijwel niet. Misschien is het afhankelijk van hoeveel ik er in m'n hoofd mee bezig ben. Ik vind de eerste weken wel erg spannend en hoop dat ik snel die 12 weken-grens bereik. Dan is toch het eerste kritieke punt voorbij.

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben .
Ik probeer nu ook maar steeds te denken, de kans dat het goed gaat is groter dan dat het fout gaat. 1 op de 10, is eigenlijk niet schrikbarend veel, al is het er altijd eentje te veel. Fijn al die herkenning. En weet niet meer wie het zei, maar geloof me als je een miskraam krijgt voel je dat wel. echt heel anders dan de steekjes die je nu voelt, echt krampen zijn het dan en vaak gaat dat heel snel gepaard met echt helder bloedverlies.
We moeten ons dus niet bang maken, zolang geen rood bloedverlies is er niks aan de hand.

Blij toe om van iedereen de verhalen te lezen. Mijn ouders en schoonouders waren door het dolle heen en leven flink met ons mee.
Vandaag open kaart gespeeld bij een baan die ik graag wil en zij waren heel enthousiast en willen me alsnog hebben. Pak van mijn hart, dat kan ik jullie wel vertellen.
Ook de verloskundige gebeld en 7-2 kan ik op de intake komen. Ik heb 13-2 (de dag voor Valentijn) mijn 1e inwendige echo. Is een termijnecho. Wel handig want met mijn onregelmatige cyclus kan ik er geen pijl op trekken hoe ver ik nu ben. Ik schat 6 weken en 5 dagen, gerekend vanaf mijn laatste menstruatie, maar zou zo ook minder kunnen zijn. Nog anderhalve week voor de eerste afspraak dus.
En ze zouden Moeders voor Moeders mij laten bellen. Doet iemand dat al??? Wat doen zij?

ik doe zelf sinds een weekje mee met moeder voor moeders.
ben als het goed is nu ongeveer 8 weken. heb woennsdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige.
moeders voor moeders verzamelt urine van zwangere vrouwen en haalt hier het HCG hormoon uit,dit gebruiken ze voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden.
vond het zelf wel een goed idee,aangezien ik binnen 3 maanden zwanger was

herken het wel,het onzekre gevoel,leef ook echt naar   de afspraak toe woensdag. is mijn eerste kindje

ik ben morgen 16 weken zwanger en ben ook erg onzeker ik heb de 2 zwangerschappen van mijn tweelingzus van heel dichtbij meegemaakt want we woonde samen maar nu niet meer maar je eigen kindje is toch anders. en ik ben alleenstaand.
het komt ook omdat ik in t verleden met 14 weken nog een miskraam heb gehad.

Terug
Bovenaan