Zwanger en werk

<p>Heey lieve mensen,</p><p>Ik ben 16,5 week zwanger en ik werk als masseur bij een Wellness voor 28 uur. Ik werkte 4 dagen maar dat was best pittig dus nu werk ik 5 dagen en worden die uren verdeeld. </p><p>Nu merk ik dat ik last krijg van mijn bekken en ik vraag me af of dit normaal is zo vroeg in de zwangerschap. Soms heb ik de tranen in mijn ogen staan en kan ik mijn werk niet uitvoeren zoals ik altijd met veel plezier doe. </p><p>Wat zijn mijn rechten? En heeft er iemand ervaring met zwaar werk. Dit is mijn eerste zwangerschap en moet echt per week aankijken wat ik aan kan.</p><p>Mijn leidinggevende heeft het liefste dat ik het tot mijn verlof volhoud maar ik heb geen idee of ik dat trek.</p><p>Moet ik naar de dokter, bekkenfysio of moet ik gewoon met mijn leidinggevende praten?</p><p>Ik wil geen aansteller zijn en gewoon lekker mijn werk uitvoeren. Het is echt heel lastig, want merk dat als ik thuis ben geen energie meer over heb.</p>
 
Je moet goed luisteren naar je lichaam hoor! Anders kan je na je zwangerschap ook nog last houden van je bekken.. ik werk zelf in een slagerij en sta ook 10 uur op een dag. Bij mijn eerste zwangerschap ging ik rond de 20 weken halve dagen werken ook door die pijn.. ik ben nu 29 weken zwanger en maar nog mijn 40 uur maar denk niet dat ik dat ook nog lang ga vol houden wordt gewoon echt zwaarder. Ik zou sowieso even met je verloskundige gaan praten en wat je kan doen idd miss me fysio. Maar snap je je leidinggevende dat wel zou willen welke baas niet.. maar toch je heb maar 1 lichaam en nu wil in verwachting van een wondertje daar moet je zuinig op zijn! Als je Zo door blijft gaan kan ik je vertellen dat je straks niets mee kan en plat ligt.. succes en luister naar je lichaam! Liefs Daniëlle