Zwanger en werk

Ik zou ook niet gaan... klinkt best heftig als ik je zo hoor.
maar ik snap het wel als je weer zou gaan werken. Ik wordt ook altijd 'klemgeluld' en voel me schuldig als ik niet zou gaan of wat dan ook.

Maar laat ze toch lullen... als zij in jou positie stonden, zouden ze ook aan zichzelf denken en thuisblijven.
Ontslaan doen ze je niet zomaar en je voelt je stokongelukkig als je toch heen gaat!

Sterkte en succes!!

Hey Kiron,

Wat een vervelende situatie! "Gezegend" met enige arbeidsrechtelijke kennis kan ik je dit meegeven: als zwangere ben je goed beschermd tegen ontslag dus maak je daar geen zorgen over. verder is een bedrijfsarts een adviseur van je leidinggevende, niets meer en niets minder. als jouw leidinggevende zijn/haar advies bepalend vindt kan hij niet stellen dat je moet komen werken voordat je deze figuur hebt gezien/gesproken. Bovendien ben je onder behandeling en geeft je eigen arts aan dat je het rustiger aan moet doen, daar kan je je rustig op beroepen!

Laat je niet gek maken en zorg voor jezelf!

Groet,
Marij

Hoi dames,

Ik had besloten het vandaag toch te proberen. Ik vind het idee om nog 3,5 thuis te zitten zonder actie te ondernemen toch ook niet echt een leuk vooruitzicht.

Dus om half 9 was ik op mijn werk en om half 11 op weg naar huis.... Flink misselijk en wat beverig en daar bovenop de allereerste huilbui op mijn werk en ze hebben me toch maar naar huis gestuurd! Ik heb wel afgesproken dat ik het morgen gewoon weer probeer, al is het alleen maar om uit het huis te zijn. Ik hoop wel dat de bedrijfsarts donderdag besluit dat ik halve dagen mag gaan werken. Dan hoef ik me in ieder geval niet elke dag schuldig te voelen als ik weer ziek naar huis terug ga.

Bang voor mijn ontslag ben ik niet. Ik vind het alleen jammer dat mijn directe baas alleen maar doet of ze het allemaal heel vervelend vind. Vandaag ook even gesproken met onze regiomanager en die is een stuk vriendelijker. Als het gaat dan gaat het en anders niet, zolang ik maar mijn best doe. Daar kan ik wel mee leven. Hij had wel ander slecht nieuws: na mijn verlof wilde ik 3 dagen per week gaan werken en dat kan dus niet. Het is dus fulltime of niet.... dat is wel balen. Nu me eens in het ouderschapsverlof gaan verdiepen.

Het is wat allemaal.... Liefs

Hoi dames,

Ik had besloten het vandaag toch te proberen. Ik vind het idee om nog 3,5 thuis te zitten zonder actie te ondernemen toch ook niet echt een leuk vooruitzicht.

Dus om half 9 was ik op mijn werk en om half 11 op weg naar huis.... Flink misselijk en wat beverig en daar bovenop de allereerste huilbui op mijn werk en ze hebben me toch maar naar huis gestuurd! Ik heb wel afgesproken dat ik het morgen gewoon weer probeer, al is het alleen maar om uit het huis te zijn. Ik hoop wel dat de bedrijfsarts donderdag besluit dat ik halve dagen mag gaan werken. Dan hoef ik me in ieder geval niet elke dag schuldig te voelen als ik weer ziek naar huis terug ga.

Bang voor mijn ontslag ben ik niet. Ik vind het alleen jammer dat mijn directe baas alleen maar doet of ze het allemaal heel vervelend vind. Vandaag ook even gesproken met onze regiomanager en die is een stuk vriendelijker. Als het gaat dan gaat het en anders niet, zolang ik maar mijn best doe. Daar kan ik wel mee leven. Hij had wel ander slecht nieuws: na mijn verlof wilde ik 3 dagen per week gaan werken en dat kan dus niet. Het is dus fulltime of niet.... dat is wel balen. Nu me eens in het ouderschapsverlof gaan verdiepen.

Het is wat allemaal.... Liefs

ziek is ziek hoor! Das heel simpel. het kan natuurlijk niet zo zijn dat je shakend op je werk zit omdat je baas het eigenlijk allemaal wel mee vind vallen. En je huisarts zegt niet voor niks dat je minder moet werken.

Ik ben het alleen niet eens met de uitspraak van iemand dat een bedrijfsarts er op gebrand is mensen hoe dan ook snel aan het werk te krijgen. En nee, ik ben geen bedrijfsarts, hahahaaa. Maar ik heb wel positieve ervaringen met diverse bedrijfsartsen.

Terug
Bovenaan