zwanger en werken in zorgsector?

Hallo zijn hier ook meiden die in de zorg werken en dus zwanger zijn?
zo ja hoe bevalt dit jullie en hoe doen jullie dit met zwaar tillen en medicatie delen enz?

liefs Rosalien
 
hoihai,
werk ook in de zorgsector, maar ben pas 6 weken zwanger, dus doe nu gewoon alles..
ik moet even zien hoe ik het verder in de zwangerschap ga doen..
ik werk met gedragsproblematiek.... dus cveel agressief gedrag... denk dat het slaan en schoppen voor mij gevraarlijker is dan tillen en pillen delen..
groetjes fem
 
Hoi Rosalien,
Ik ben verpleegkundige en 17 weken zwanger. Ik werk in de psyhiatrie en het gaat prima. Zware dingen tillen deed ik tot ik last kreeg van mijn rug(14weken) verder doe ik alles nog. Ik help alleen niet meer mee met separeren en loop niet op noodbellen. Dat is voor mij en mijn collegas niet veilig en mag ook niet volgens COA en Protocol. Medicatie geef ik en spuiten zet ik ook. Je kan natuurlijk altijd met je leidinggevende bespreken wat je nog wel en wat je niet meer wilt doen. Je hebt bijvoorbeeld als zwangere vrouw recht op regelmatige diensten en je mag het zware werk laten staan.
Bespreek het gewoon met je baas. Meestal doen ze niet moeilijk.
Groetjes Naima
 
Hai Rosalien!