zwanger en werken in zorgsector?

Hallo,

Ik ben 28 weken zwanger en werk in een vp huis met dementerende, ik werk nu sinds vorige week minder vooral de 8urige diensten werden me teveel.

Het echte zware tilwerk had ik al eerder aan collega,s uitbesteed om mezelf te beschermen.

Ik ga nu vrijdag therapeutische beginnen.
 
Hey meiden

Ik werk dus ook in de zorg.
nu is bij mij dus de gewoonte om na elke onhygienische handeling mijn handen te ontsmetten met handen alcohol, nu vraag ik mij toch af is dat wel oke voor de baby aangezien ik dit echt heel vaak doe en ik altijd geleerd heb dat giftige stoffen het snelst via de huid worden opgenomen.
wie heeft hier ervaring mee of weet het antwoord?

liefs Rosalien
 
Hoi hoi 
24 wk zwanger en werk met dementerende ouderen als evv. 
Merk nu dat ik zo last heb van rug pijnen en banden pijnen, slapen gaat ook al moeizaam door die pijnen en sta soms ook gewoon alleen wegens ziekmeldingen en niet inzetten van personeel. 
Ik wil geen zeur zijn maar heb ik al recht om te zegge. Dat ik dit niet meer zo trek ben moe pijn en loop al onder controle bij zk huis wegens antistoffen te hoog zijn door na mijn 2e zwangerschap schildklier problemen heb gehad ?
Door bezuiniging zit extra personeel er echt niet in hebben jullie tips? En moet ik zk huis vragen voor tips of huisarts want die pijn is niet fijn en wil geen klachten krijgen wat miss de bevalling moeizamer maakt 
 
gr rachel
 
Hoi allemaal,
 
ik ben nu 22,5 weken zwanger van ons eerste kindje en werk op hartchirurgie. Gelukkig vaak alleen zware zorg de eerste dag na OK maar daarna gaan mensen veel zelf doen.
Omdat we echter gebruik maken van hartbewaking en ik die ook moet doen, moet ik veel lopen op alarmen en soms dus ook naar patiënten, voor vaak vals alarm.
ook is er een hoge turn over qua opnames en wegbrengen OK's.
Ik merk dat late diensten veel vragen en dat ik na 4 dagen werken thuis bijna niet op of neer kan van de rugpijn.
ik heb al best een buik en draag enkel naar voren waardoor mijn rug natuurlijk best wel hol en belast wordt. 
Ik ben aan het proberen om mijn late diensten weg te ruilen, maar in hoeverre mag ik van mijn baas vragen dat zij dit regelt? Volgens de CAO hoef ik niet onregelmatig te werken, maar het rooster is al klaar t/m november.
Ook vroeg ik mij nu af, stel ik wil een uurtje per dag minder gaan werken om mijn 32-urige rooster vol te houden. Moet ik dat gewoon met mijn baas regelen, of moet ik dan een verwijzing van mijn fysiotherapeut hebben?
Bedankt vast! Groetjes Sophie 
 
Vooral aangeven bij je teamleider. Ze hebben er meer aan als je kan blijven werken, hetzij minder of minder intensief, dan dat je vroeg uitvalt. 
Als je er met je teamleider niet uitkomt, dan kan je altijd langs de bedrijfarts. Zij zullen je altijd ondersteunen en geven advies aan je teamleider. 
 
Terug
Bovenaan